    From: Sceptyk <s...@s...pl>
    Subject: Re: Jaka lustrzanka do około 2100PLN - 2500PLN.
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 4 Dec 2012 15:01:09 +0100

    Dnia Mon, 03 Dec 2012 17:19:19 +0100, Bo t manager napisał(a):

    > P.S. Robiąc zdjęcia z ręki (makro), używacie stabilizacji obrazu,czy nie?

    Pytasz o makro, więc wypowiem się w tym temacie, bo takie zdjęcia często
    robiłem. Mam K-5 oraz Tamrona 90mm i świetnie się spisują. Obiektyw ma 4
    lata i lekko przymkniety jest bardzo ostry a w makro i tak się przymyka.
    Moim zdaniem najlepszym wyborem jest właśnie Tamron 90mm a nie systemowe
    Pentaksa 35mm (trochę mała ogniskowa do makro) czy 100mm WR. Tamron ma
    blokadę zakresu ogniskowych, więc dobrze się sprawdzi również np. przy
    portretach czy dowolnych innych zdjęciach, nie będzie wtedy jeździł po
    całym zakresie. Jedyna chyba jego wada to zmiana długości podczas
    ostrzenia, ale mi to jakoś nie przeszkadza. Tylko chyba podrożały, bo ja w
    2008 roku dałem za niego 1350zł. Robiąc makro z ręki używam stabilizacji
    gdy robię coś większego np. motyl, ważka, przy dużej skali odwzorowania z
    bliska (+ np. makrokonwerter) używałem dyfuzora do lampy i wtedy
    stabilizację wyłączałem tak samo jak przy makro ze statywu ostrząc ręcznie
    na ekranie w trybie LV.
    Jeśli głównie myślisz o zdjęciach makro to K-30 ma większy jaśniejszy
    wizjer niż te Nikony. Przydaje się to ostrząc ręcznie w wizjerze na
    matówce. Ale robiąć zdjęcia w trybie LV nie ma to znaczenia. I ogólnie
    Pentax jest solidniej wykonany, posiada wygodne 2 pokrętła, ale Nikon 5100
    tak jak Pentax również oferuje świetną jakość zdjęć. Chociaż wiadomo, że
    końcowy efekt zależy głównie od fotografa ;).
    Pozdrawiam.

    --
    Sceptyk