  • 1. Data: 2009-02-22 16:56:57
    Temat: Jaka mała drukarka do czarnobiałych wydruków małoformatowych?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Witam

    Możecie polecić mi jakąś małą drukareczkę do czarno-białych wydruków nie
    większych niż format "pocztówkowy"? Dokładnie drukowane będą
    nieskomplikowane wykresy, powiedzmy nie więcej niż 2-3 wydruki dziennie,
    do tego czasem przez tydzień postoi nieużywana. Fajnie gdyby nie była za
    droga w eksploatacji. W tej chwili do tego celu używana jest CANON SELPHY
    CP400, ale IMO to trochę chybiony pomysł.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 2. Data: 2009-02-22 19:22:38
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > droga w eksploatacji. W tej chwili do tego celu używana jest CANON SELPHY
    > CP400, ale IMO to trochę chybiony pomysł.

    Złotówka za pocztówkę to faktycznie chybiony pomysł. Proponuję jakiś mały
    laser A4, na przykład małego Samsunga albo Brothera. Zejdziesz do kilku
    groszy za stronę.
    Chyba, że będziesz ją transportował, wtedy raczej atrament.

  • 3. Data: 2009-02-22 20:42:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.2.2009, MC napisał(a):

> [...]
    > groszy za stronę.
    > Chyba, że będziesz ją transportował, wtedy raczej atrament.

    Sęk w tym, że drukarka ma być mała - zajmować jak najmniej miejsca, choć
    nie musi być mobilna (nie zaszkodzi jak będzie).
    Koszty to w sumie sprawa drugorzędna bo to i tak idzie w koszta.
    Ten CANON w zasadzie mógłby być gdyby nie "cztero przebiegowy" wydruk -
    trochę to trwa. No i trochę go szkoda do drukowania czarnych słupków, gdy
    kolorowe fotki wychodzą na nim całkiem fajnie. Najlepsze byłoby coś jego
    gabarytów i tylko do wydruków czarno-białych. Dobrym wyborem wydaje się
    być atrament, o laserze tych gabarytów to mogę zapomnieć.
    Pytanie tylko czy ktoś używa czegoś podobnego i może polecić jakiś
    konkretny model?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 4. Data: 2009-02-22 22:16:36
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 22 lutego 2009 (21:42:09) napisano:

> [...]
    > być atrament, o laserze tych gabarytów to mogę zapomnieć.
    > Pytanie tylko czy ktoś używa czegoś podobnego i może polecić jakiś

    A może po prostu jakaś termiczna drukarka do etykiet? Jakość druku co
    prawda marna (czarny-biały bez odcieni szarości), ale gabaryty
    minimalne, drukuje na wstędze (jak paragon). Do tego tempo wydruku
    błyskawiczne - drukuje w takim tempie, jak wysuwa papier.

    Problemem mogą być koszty, bo to przeważnie półprzemysłowy sprzęt jest
    i ceny zaczynają się w okolicach 1000zł.

    Polecam wszystko, co jest firmowane marką Zebra.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 5. Data: 2009-02-22 22:42:16
    Od: Teo <t...@i...pl>

    Michal Lukasik wrote:
> [...]
    > droga w eksploatacji. W tej chwili do tego celu używana jest CANON SELPHY
    > CP400, ale IMO to trochę chybiony pomysł.

    Oki B2200?

  • 6. Data: 2009-02-24 01:09:27
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.2.2009, Yakhub napisał(a):

> [...]
    > minimalne, drukuje na wstędze (jak paragon). Do tego tempo wydruku
    > błyskawiczne - drukuje w takim tempie, jak wysuwa papier.

    Przeczytałem Twego posta dziś rano i wiedziałem czego szukać. ;D

    > Problemem mogą być koszty, bo to przeważnie półprzemysłowy sprzęt jest
    > i ceny zaczynają się w okolicach 1000zł.

    Jak się sprawdzi "w boju" to do zaakceptowania.

    > Polecam wszystko, co jest firmowane marką Zebra.

    Dziękuję. :D

    Miałem dziś okazję przetestować dwie drukarki tego typu
    ZEBRA LP2844 i CITIZEN CLP-1001.

    http://www.zebra.com/id/zebra/na/en/index/products/p
    rinters/desktop/lp2844.html
    http://www.citizen-europe.com/printer/barcode/clp100
    1.htm

    Nie miałem za dużo czasu, ale z tego co zobaczyłem obie by się nadawały
    (możliwe, że w końcu wybiorę coś innego, ale najważniejsze, że wiem czego
    szukać). Skłaniałbym się jednak ku tej drugiej. Jak dla mnie miała więcej
    mi przydatnych opcji w samych sterownikach (fajny jest np. wybór
    ditheringu przy wydrukach grafiki - jak w poczciwych igłówkach) i bęben na
    rolkę papieru. No i akurat cena byłaby na nią niższa.

    Człowiek, który udostępnił mi sprzęt używa ich do drukowania naklejek
    i niestety nie znał odpowiedzi na moje pytanie dot. papieru, ale myślę, że
    nie będzie problemu znaleźć jakiś biały i w miarę dobrej jakości papier
    (wstęga) - taki żółty/szary jak do paragonów odpada, wstęga z naklejkami
    też się nie przyda.

    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    --
    _____ __________________________

  • 7. Data: 2009-02-24 01:18:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.2.2009, Teo napisał(a):

    > Oki B2200?

    Wygląda fajnie, ale według tego co podaje producent* to za duża. :/

    * 321 mm x 204 mm x 181 mm (bez podajnika papieru)
    http://poland.oki.com/fcgi-bin/public.fcgi?cid=119&p
    id=5&prid=599&pdflag=1

    Ponadto nie zależy mi na wydrukach A4 - maksymalnie A5.

    Dzięki.
    --