  • 1. Data: 2009-02-22 11:43:45
    Temat: Problem z komputerem
    Od: "M" <...@d...ru>

    Dostałem komputer markowy "LIFE" (medion), konfiguracja to płyta MD8080 (MSI
    7012) 865PE, proc P4 3GHz, 1GB RAM DDR400, katra TV GF MX400, 7200.7
    80GB ATA, zasilacz fortron 350W MDN.

    Przy próbie instalacji XP wywala niebieski screen z kodem 0x0000008E, próba
    wystartowania jakiegokolwiek linuxa też powoduje zwis i sypanie błędami.
    Sprawdziłem pamięć memtestem i goldmemory - 0 błędów. Podejrzewam płytę,
    jednak czy jest szansa że to procesor ?

    Kolejna dziwna sprawa z tym kompem to ze np windows mini XP z pakietu hirens
    boot 9.7 startuje i działa bez problemów...

    komputer jest nowiusieńki, nie ma żadnych śladów używania, więc odpadają
    problemy typu spuchnięte kondensatory itp

    dzięki i pozdrawiam

    M<

  • 2. Data: 2009-02-22 11:57:37
    Temat: Re: Problem z komputerem
    Od: Norbert <n...@M...com>

    M pisze:

    > komputer jest nowiusieńki, nie ma żadnych śladów używania, więc odpadają
    > problemy typu spuchnięte kondensatory itp
    byś się zdziwił...
    Płyta glowna moze i nowa ale juz wiekowa wiec nic nie odpada.

  • 3. Data: 2009-02-22 12:22:57
    Od: Bet <h...@b...poczta.onet.pl>

    sprawdź może, czy w biosie nie jest aktywowany Virus Protection lub coś
    podobnego.

    --
    Bet

  • 4. Data: 2009-02-22 12:45:06
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 22 lutego 2009 (12:43:45) napisano:

    > (...) markowy (...) medion (...)

    ROTFL.

    Jak kupuję komputer w sklepie na rogu, to co prawda komputer jest
    składakiem, ale za to przynajmniej sprzedawca przeważnie nakleja na obudowie
    jakiś swój znaczek firmowy.

    Jeżeli na czymś jest napisane "Medion", to oznacza, że nawet sam producent
    się do tego nie chce przyznać i wstydził się podpisać.

    > konfiguracja to płyta MD8080 (MSI 7012) 865PE,

    Wejdź proszę na strony MSI i spróbuj tę płytę odszukać...

> [...]

    > wystartowania jakiegokolwiek linuxa też powoduje zwis i sypanie błędami.
    > Sprawdziłem pamięć memtestem i goldmemory - 0 błędów. Podejrzewam płytę,

    Chciałoby się powiedzieć - kupiłeś Mediona, sam jesteś sobie winien...

    Ale postaram się udzielić jednak jakichś konstruktywnych rad.

    Jeżeli komputer kupiłeś jako nowy - maszeruj teraz do sprzedawcy i
    żądaj usunięcia usterki. Ciebie to nie powinno nawet obchodzić, czy
    niesprawna jest płyta, czy procesor, czy cokolwiek innego. Sprzedawca
    sprzedał KOMPUTER i to KOMPUTER jest teraz niesprawny. A całą
    sprawą staraj się pokierować tak, żeby odzyskać pieniądze, a nie to
    urządzenie.

    Jeżeli kupiłeś przez sieć, to jeszcze prościej - w terminie 10 dni
    możesz mu to cholerstwo odesłać i dostać spowrotem pieniądze. Niech
    się udławi.

    Jeżeli nie masz takich możliwości, to pierwsze moje podejrzenie pada
    na płytę główną - raz miałem do czynienia z płytą Medion/MSI (czyt.
    Medion twierdzi, że to MSI, a MSI się wypiera) i była wybitnie
    problemogenna.

    Poza tym sprawdź dokładnie wszystkie kable, taśmy i wtyczki. Spróbuj
    przełożyć pamięci z innego komputera i sprawdzić czy wtedy będzie
    działać.

    > komputer jest nowiusieńki, nie ma żadnych śladów używania, więc odpadają
    > problemy typu spuchnięte kondensatory itp

    Nie byłbym tego taki pewien - oglądnij je na wszelki wypadek.

    Ja na Twoim miejscu chciałbym się jak najszybciej tego "komputera"
    pozbyć...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 5. Data: 2009-02-22 14:28:45
    Od: "M" <...@d...ru>

    > Chłopie markowy komputer to napewno nie "Medion"
    > Kto kupuje takie badziewie?????????
    > Jeszcze podaj ze kupiłes od "sowexu" ::))

    wiem że marka jest u nas zjechana przez same odpady które do nas trafiają
    jednak jak zerknąłem do środka komputera to byłem pozytywnie zaskoczony,
    naprawdę solidne wykonanie w niczym nie przypomina tego co kupisz w
    sklepach pod nazwą modecom tracer logic itp. Gruba blacha 1mm, wszystko
    przemyślane, poukładane. Dokładnie tak jak w sprzęcie typu DELL HP.

    Chciałbym żeby sprzedawany u nas sprzęt marketowy wyglądał tak jak ten.
    Pokaż mi obudowe która w standardzie będzie miała zasilacz fortron.

    Nie jest to składak złożony z części dostępnych na rynku tylko podobnie jak
    dell hp comaq - sprzęt z części na zamówienie mediona. Samą pytę można
    określić jako wypasiona: złącza FW, mini PCI, do kompletu bogaty
    frontpanel z czytnikiem kart i pełnym zestawem wejść wyjść:
    http://img15.imageshack.us/img15/1816/ss852001.jpg

    Co do problemu to go rozwiązałem i jestem bardzo zdziwiony gdyż nigdy nie
    spotkałem się z takim przypadkiem. Uwalony był procesor 3GHz northwood.
    Dzisiaj zdobyłem taki sam i po włożeniu wszystko śmiga bez problemów.

    Przy okazji pytanie, bardziej na grupę o sofcie ale może ktoś tu odpowie:
    na obudowie jest naklejka licencyjna XP HOME, sprzęt był niekompletny, czy
    jak zainstaluje XP HOME to mogę używac go jako legalny system ???

    pozdrawiam
    M<

  • 6. Data: 2009-02-22 15:23:28
    Od: "Tomasz Fabiszewski" <t...@a...pl>

    Witam!

    Jezeli komputer nowy, to pewnie pod viste. Prosze wyłączyć tryb AHCI(
    przestawić kontroler sata w tryb ide ). Ale w poście widziałem też wzmianke
    o linuxach - no tutaj to pewnie płyta główna bruździ.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-22 15:53:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 15:28:45 +0100, M napisał(a):

    > na obudowie jest naklejka licencyjna XP HOME, sprzęt był niekompletny, czy
    > jak zainstaluje XP HOME to mogę używac go jako legalny system ???

    IMO naklejka (z kodem) wystarczy.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-02-22 16:57:29
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Feb 2009 13:45:06 +0100, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    >Wejdź proszę na strony MSI i spróbuj tę płytę odszukać...

    A jak masz ją tam znaleźć, skoro to OEM produkowany dla Mediona?

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 9. Data: 2009-02-22 18:40:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...
    > IMO naklejka (z kodem) wystarczy.

    Sama naklejka dla microsoft nie wystarczy.

  • 10. Data: 2009-02-22 19:07:46
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.02.2009 qwerty <q...@p...fm> napisał/a:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Sama naklejka dla microsoft nie wystarczy.

    Sama naklejka jest zbędna. W pl dowodem zakupu jest paragon, albo faktura.
    I licencje i wymagania MS tego nie zmienią - nie stanowią prawa.
    Już widze jak MS kogoś posiadającego fakturę pozywa do sądu za nielegalny
    system, sami by sobie strzelili w kolano, bo by wyszło ile te ich
    naklejki są warte.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***