  • 11. Data: 2023-03-27 15:55:08
    Temat: Re: Jaka stacja lutownicza?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/03/2023 12:57, Piotr Gałka wrote:
    > Nie lutuję dużo. Biurko mam nieduże - szkoda miejsca na stację. Mam to:
    > https://sklep.renex.pl/lutownica-kolbowa-goot-px-201
    -ce,3,24387,4060

    Dzięki, ale bez regulacji to niestety w BGA niewiele zrobię. Tam w
    kółko muszę kręcić temperaturą.

  • 12. Data: 2023-03-27 16:46:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-03-27 o 15:55, heby pisze:
    -ce,3,24387,4060

    > Dzięki, ale bez  regulacji to niestety w BGA niewiele zrobię. Tam w
    > kółko muszę kręcić temperaturą.

    Regulację to ma, ale raz że gruby i dość sztywny kabel, a regulacja
    wkrętakiem - jest na zdjęciu pokazany kręcioł.
    No i groty wymienia się odkręcając nakrętkę itd. Przy T12 grot po prostu
    wyjmujesz, ewentualnie wyłączając wcześniej zasilanie. Jak masz w
    zestawie gumę to nawet nie musisz czekać aż ostygnie. I zaraz potem
    wsuwasz w oprawkę nowy. Oczywiście musi być w miarę przyzwoita rączka.
    Ja nie miałem z tym problemów, ale zdarzają się podobno słabo trzymające.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2023-03-28 08:49:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/03/2023 18:40, heby wrote:
    > [ciach]

    Dzięki wszystkim. Po obejrzeniu wszelkich opcji które padły w wątku
    zanabyłem tanią lutownicę do T12. Nagrzewa się błyskawicznie,
    stabilizuje całkiem rozsądnie, spory wybór grotów o dziwacznych
    kształtach przydatnych przy drobnicy. Dzięki Dariusz za hint.

    Z Elwikiem jeszcze sobie porozmawiam na osobności, zauważyłem że
    identyczne grzałki (wymiarami) są do Solomona ;)

  • 14. Data: 2023-04-11 15:54:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :
    > Cześć.

    Właśnie odesłałem dopiero co kupioną stację na groty T12. W czasie
    wymiany grota została w rączce taka biała końcówka. Nie zauważyłem
    tego i dociskałem ją drugim grotem. Po rozebraniu rączki nie dało
    się już tego wyjąć. Odesłałem. Ot, chińszczyzna.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 15. Data: 2023-04-11 16:26:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/04/2023 15:54, Zbynek Ltd. wrote:
    > W czasie
    > wymiany grota została w rączce taka biała końcówka.

    Pech ;)

    Ja walcze chwilę i jestem zadowolny - jest lepsza do małych rzeczy jak
    smd i bga.