  • 1. Data: 2023-03-25 18:40:05
    Temat: Jaka stacja lutownicza?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Elwik RT-24 właśnie stracił grzałkę.
    Patrzę, że nowe to jakieś 1x0zł.

    Hmmm... a groty precyzyjne do niej cieżko znaleźć...

    Cała nowa stacja lutownicza z cyfrową stabilizacją, to jakieś 200zł (936DH).

    Co dzisiaj jest polecane jako tania i dobra stacja?
    a) dostępne części zamienne (grzałki)
    b) wybór grotów precyzyjnych (do smd)
    c) ma działać w rozsądny sposób, nie musi być najlepsza
    d) ma się szybko nagrzewać i najlepiej stabilizować blisko, a nie 5cm od
    grota.
    e) myślę, że do 300zł

    Ktoś może podpowiedzieć? Mogę w ciemno coś kupić, ale najpierw wolałbym
    zapytać.

  • 2. Data: 2023-03-25 19:02:11
    Temat: Re: Jaka stacja lutownicza?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 25.03.2023 o 18:40, heby pisze:
> [...]
    > grota.
    > e) myślę, że do 300zł
    >
    > Ktoś może podpowiedzieć? Mogę w ciemno coś kupić, ale najpierw wolałbym

    Jeśli ma grzać szybko i stabilizować blisko to indukcyjna, na przykład
    Xytronic LF3000, obecnie to chyba LF3200. Mam LF3000 i jestem
    zadowolony, nadaje się też do witraży :-)
    Sprzedaje to NDN. Tylko z trzema stówkami będzie problem.

    Paweł

  • 3. Data: 2023-03-25 19:06:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/03/2023 19:02, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > zadowolony, nadaje się też do witraży :-)
    > Sprzedaje to NDN. Tylko z trzema stówkami będzie problem.

    Dzięki, ale nie o to chodzi. Ma być lepsza od tego Elwika. To chyba nie
    jest jakiś wielki problem ;) 937D za 160zł ma większy zakres temp i
    szybciej się nagrzewa od Elwika (sądząc po youtubowych recenzjach).

    Problem w tym, że od 1x0 do 300zł są same chińskie złomy (może i dobre),
    a potem jest gwałtowyny przeskok. Nie wiem, czy kupować najtańszy złom
    na groty 900M, bo pewnie i tak będzie lepszy od Elwika, czy jednak jest
    coś wartego uwagi powyżej bo ma super bajery.

    Widuje np. lutownice ze standby. Nie wiem czy to by mi się miało
    przydać. Przydaje się?

  • 4. Data: 2023-03-25 19:19:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 25.03.2023 o 19:06, heby pisze:

> [...]
    > na groty 900M, bo pewnie i tak będzie lepszy od Elwika, czy jednak jest
    > coś wartego uwagi powyżej bo ma super bajery.

    LF3000 jest sprzedawana w innej obudowie jako Quick 202D, sama "rączka"
    jest identyczna, choć nazywa się inaczej. Ale Quick jeszcze droższy :-(

    > Widuje np. lutownice ze standby. Nie wiem czy to by mi się miało
    > przydać. Przydaje się?

    Moim zdaniem tak. Moja usypia po ustawionym czasie i wybudza się po
    ruszeniu "rączki". Pewnie ma czujnik wibracji.

    Paweł

  • 5. Data: 2023-03-25 20:32:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.03.2023 19:06, heby wrote:

    > Dzięki, ale nie o to chodzi. Ma być lepsza od tego Elwika. To chyba nie
    > jest jakiś wielki problem ;) 937D za 160zł ma większy zakres temp i
    > szybciej się nagrzewa od Elwika (sądząc po youtubowych recenzjach).

    IMHO zapomnij że to będzie lepiej lutowało od ELwika.
    Nagrzewa się może i szybciej, ale za to błyskawicznie stygnie po
    dotknięciu plytki;)
    Nie mam, nie widziałem, ale mam szczypce Yihua i tego się nie da używać.
    Zachowuje się właśnie tak jak opisałem i do tego groty nie schodzą się -
    trzeba by się gimnastykować jak z pałeczkami do ryżu.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2023-03-25 20:48:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/03/2023 20:32, Mirek wrote:
    > IMHO zapomnij że to będzie lepiej lutowało od ELwika.
    > Nagrzewa się może i szybciej, ale za to błyskawicznie stygnie po
    > dotknięciu plytki;)

    Dziwne, bo groty są pi razy drzwi podobnych gabarytów co elwikowe i
    powinny mieć zbliżoną bezwładność.

    Ja lutuje głównie drobnicę a nie dachy, nie ma gdzie tego ciepła
    odciągnąć tak szybko. A do dużych mas, to jest rozlutownica, którą jak
    poproszę, to i polutuje.

    > Nie mam, nie widziałem, ale mam szczypce Yihua i tego się nie da używać.

    Możliwe, że to inna jednak technologia. Nie mam szczypiec, ale miałem.
    Do tego, do czego je zaprojektowali, nadają się średnio.

  • 7. Data: 2023-03-25 22:09:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-03-25 o 18:40, heby pisze:
> [...]
    > grota.
    > e) myślę, że do 300zł
    >
    > Ktoś może podpowiedzieć? Mogę w ciemno coś kupić, ale najpierw wolałbym

    Spróbuj może czegoś z grotami przynajmniej T12. Jak wpiszesz w
    wyszukiwarkę na allegro czy aliexpress to spokojnie znajdziesz.

    Kiedyś udało mi się kupić klona FX-951 - całkiem fajny sprzęt, tyle, że
    CE to jednak nie ma. Do Pace z grotami z wbudowaną grzałką to nie ma co
    porównywać (jednak soft też jest ważny - to klon, nie oryginał), ale też
    nie ta klasa cenowa. No i sporo różnych chińskich grotów do wyboru.
    Jest jakaś nowsza wersja uchwytu. Czy daje większy wybór albo inne
    korzyści - nie wiem, nie bardzo teraz mam powód żeby temat zgłębiać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2023-03-25 22:39:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/03/2023 22:09, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Spróbuj może czegoś z grotami przynajmniej T12.

    Faktycznie, najtańsza T12 to jakieś 250zł. To może być opcja. Dzięki.

  • 9. Data: 2023-03-26 18:06:27
    Od: pytający <r...@p...fm>

    sobota, 25 marca 2023 o 18:40:10 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > grota.
    > e) myślę, że do 300zł
    >
    > Ktoś może podpowiedzieć? Mogę w ciemno coś kupić, ale najpierw wolałbym

    Polecam Xytronic LF1600, 80W, działa stabilnie i cena 300 zł na xytronic.com.pl

  • 10. Data: 2023-03-27 12:57:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-25 o 18:40, heby pisze:

    > Ktoś może podpowiedzieć? Mogę w ciemno coś kupić, ale najpierw wolałbym
    > zapytać.

    Nie lutuję dużo. Biurko mam nieduże - szkoda miejsca na stację. Mam to:
    https://sklep.renex.pl/lutownica-kolbowa-goot-px-201
    -ce,3,24387,4060

    Nie robiłem przeglądu, badań rynku. Jak stara (inna) się spaliła i
    zapytałem o lutownicę to mi kolega kupił taką samą jak używają 'na
    produkcji'.

    Niestety nie mam porównania aby powiedzieć w czym lepsza czy gorsza.
    P.G.