  • 1. Data: 2020-10-04 12:14:57
    Temat: Jaki Procesor
    Od: Paweł Z <e...@w...pl>

    Część
    Płyta gigabyte z490m gaming X jaki procesor? Czy płyta uciągnie i7 10700k
    a może da radę nawet i9 10900k. Procesor nie Bedzie podkręcany .Może ktoś
    ma podobna konfiguracji i napiszę jak to współpracuje. A może lepszą płytę
    matx ktoś poleci do i7 lub i9 poleci .
    Pozdrawiam.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2020-10-04 15:48:02
    Temat: Re: Jaki Procesor
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 04/10/2020 11:14, Paweł Z wrote:
> [...]
    > .Może ktoś ma podobna konfiguracji  i napiszę jak to współpracuje. A
    > może lepszą  płytę matx ktoś  poleci do i7 lub i9 poleci .

    To nie lepiej sobie zrobić spokój z Intelem i kupić porządnego Ryzena?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-10-05 22:11:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-10-04 o 12:14, Paweł Z pisze:
> [...]
    > .Może ktoś ma podobna konfiguracji  i napiszę jak to współpracuje. A
    > może lepszą  płytę matx ktoś  poleci do i7 lub i9 poleci .

    Może to cię zainteresuje?

    https://pangoly.com/en/review/gigabyte-z490m-gaming-
    x/compatibility/cpu

  • 4. Data: 2020-10-10 16:15:47
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "pioruns"
    > To nie lepiej sobie zrobić spokój z Intelem i kupić porządnego Ryzena?

    A porządny to jaki? Twój Ryzen 7 1700?
    To jest ostatni z mocniejszych, z linii TDP 65W?

  • 5. Data: 2020-10-10 17:27:57
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/10/2020 15:15, jedrek wrote:
    > "pioruns"
    >
    > A porządny to jaki? Twój Ryzen 7 1700?

    Są już Ryzeny 2xxx i 3xxx, o wiele szybsze

    > To jest ostatni z mocniejszych, z linii TDP 65W?

    Jest ich pełno, poszukaj,np.:

    Ryzen 5 2600
    Ryzen 5 3600
    Ryzen 7 2700
    Ryzen 7 3700X

    Ten ostatni łyka i7-10700K na śniadanie przy dwa razy mniejszym TDP, a
    wiadomo, że Intel jest konserwatywny z tym swoim "TDP=125W" i tak
    naprawdę zestaw może żreć więcej, kolejny plus na korzyść Ryzena. No i
    Intel jest droższy od niego ;D

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 6. Data: 2020-10-10 18:18:10
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 10 Oct 2020 16:27:57 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rlsjtu$vud$1$pioruns@news.chmurka.net>
    od pioruns <w...@w...com> :

> [...]
    >wiadomo, że Intel jest konserwatywny z tym swoim "TDP=125W" i tak
    >naprawdę zestaw może żreć więcej, kolejny plus na korzyść Ryzena. No i

    3700x potrzebuje 90W lub 111W z włączonym PBO dla obciążenia 100%.
    https://www.tomshardware.com/reviews/ryzen-9-3900x-7
    -3700x-review,6214-3.html
    Dla testów AVX jeszcze więcej(y-crucnher).
    U mnie, Ryzen 1700 podkręcony do 3700Mhz na wszystkich rdzeniach(za pomocą p-states)
    chodzi stabilnie, ale odpalenie y-crunchera zabija go w kilka sekund(Bsod).

  • 7. Data: 2020-10-10 21:05:27
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/10/2020 17:18, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > U mnie, Ryzen 1700 podkręcony do 3700Mhz na wszystkich rdzeniach(za pomocą
    p-states)
    > chodzi stabilnie, ale odpalenie y-crunchera zabija go w kilka sekund(Bsod).

    A więc nie chodzi stabilnie na 3700 MHz, chciałeś powiedzieć.
    Stabilny procesor nie może zostać zawieszony przez żaden stress test czy
    benchmark tylko ma chodzić, aby go nazwać stabilnym :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 8. Data: 2020-10-10 22:24:37
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 10 Oct 2020 20:05:27 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rlt0lo$a08$1$pioruns@news.chmurka.net>
    od pioruns <w...@w...com> :

    >A więc nie chodzi stabilnie na 3700 MHz, chciałeś powiedzieć.
    >Stabilny procesor nie może zostać zawieszony przez żaden stress test czy
    >benchmark tylko ma chodzić, aby go nazwać stabilnym :)

    No to sprecyzuję, jest stabilny jak skała, dopóki nie uruchomię y-crunchera na
    wszystkich
    rdzeniach(nic poza tym programem mi go nie wywala), ale w to się bawiłem dwa lata
    temu
    dla sportu, teraz nie podkręcam.
    Prawdopodobnie można go ustabilizować podnosząc napięcia zasilające(u siebie tego nie
    robiłem).
    AVX znane jest z wywalania podkręconych procesorów, które w codziennej pracy nigdy
    się
    nie sypią, więc panowie podkręcacze, róbcie sobie testy tym programem:
    http://www.numberworld.org/y-cruncher/

    Ciekawostka jest taka, że DNETC liczący OGR-28 nie wywalał CPU mimo tego, że też
    używa
    AVX.

  • 9. Data: 2020-10-11 00:17:05
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/10/2020 21:24, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
> [...]
    się
    > nie sypią, więc panowie podkręcacze, róbcie sobie testy tym programem:

    Wbiłem, sorry ale ta śmieszna stronka nawet nie ma https:// a więc nie
    da się pobrać bez narażania się na atak MITM. Program ponadto nie jest
    open source tylko licencjonowany dla Pana Alexandra J. Yee. To już wolę
    program od sprawdzonego dostawcy, przez https, albo chociaż z kodem
    źródłowym.
    Jak się wywala CPU to może wina śmiesznego programiku a nie procesora.
    Jak sam autor mówi:
    "y-cruncher - A Multi-Threaded Pi-Program
    From a high-school project that went a little too far..."

    To niech sobie zostawi swoje projekty z liceum dla siebie, a ja i inni
    panowie podkręcacze zostaną przy Prime95 i innych sprawdzonych
    programach. ;)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 10. Data: 2020-10-11 01:07:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 10 Oct 2020 23:17:05 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rltbt2$j8t$1$pioruns@news.chmurka.net>
    od pioruns <w...@w...com> :

> [...]
    >
    >To niech sobie zostawi swoje projekty z liceum dla siebie, a ja i inni
    >panowie podkręcacze zostaną przy Prime95 i innych sprawdzonych

    Nie wywala się na moim procu, kiedy tego proca nie podkręcę, to znane podkręcaczom
    zachowanie procesorów zarówno Intela jak i AMD, można powiedzieć, że to ostateczny
    test
    dla podkręcaczy(ale nie obowiązkowy). Prawdopodobnie jakieś napięcia zasilania
    procesora
    są zbyt niskie, ale może się też okazać, że do stabilnej pracy potrzeba będzie
    napięcia
    które może szybko zdegradować CPU, a to grozi tym, że CPU przestanie pracować dobrze
    nawet na zalecanych przez producenta napięciach.
    Nie ma się czego obawiać, zawsze możesz go zassać z innego miejsca(lub olać sprawę,
    nic
    na tym nie stracisz).