  • 1. Data: 2020-09-28 11:36:31
    Temat: Nagrane DVD niewidoczne
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ochrona nagrała kilkadziesiąt minut zapisu rejestratora na DVD-R.
    Płyta jest niewidoczna w żadnym kompie.
    Niewidoczna, to nie można jej odtworzyć.
    Zapis jakiś jest, co widać w świetle odbitym.
    Jak poznać, czy to w ogóle jest ta płyta nagrana w rejestratorze?
    Jakiś "podpis" urządzenia / programu nagrywającego?
    Jak odczytać z niej dane "bit po bicie"?
    Nie mam fizycznie tej płyty, zdalnie próbuję doradzić.

  • 2. Data: 2020-09-28 23:45:44
    Temat: Re: Nagrane DVD niewidoczne
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-09-28 11:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ochrona nagrała kilkadziesiąt minut zapisu rejestratora na DVD-R.
    > Płyta jest niewidoczna w żadnym kompie.
    > Niewidoczna, to nie można jej odtworzyć.

    Może sesja nagrania nie jest zamknięta?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2020-09-29 10:53:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Taka właśnie jedna opcja, że płyta została zbyt wcześnie wysunięta z napędu.
    I co dalej?

    -----

  • 4. Data: 2020-09-29 13:46:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Sep 2020 10:53:10 +0200, w <5f72f5f6$0$554$65785112@news.neostrada.pl>,
    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(-a):

    > Taka właśnie jedna opcja, że płyta została zbyt wcześnie wysunięta z napędu.
    > I co dalej?
    >

    > -----

    Naprawić.

  • 5. Data: 2020-09-29 14:07:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No wiesz, tradycyjne pytanie czy naprawiać na oryginale, czy na kopii.
    Jak więc przed naprawianiem skopiować płytę DVD "niewidoczną" dla komputera?

    -----

  • 6. Data: 2020-09-29 14:54:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z czeluści internetu:

    What about trying alternate means of getting the files off the disc (ISObuster for
    generic optical media recovery; DVD ripping
    software like DVDFab, AnyDVD HD, etc).

    Macie doświadczenie z powyższymi programami?

  • 7. Data: 2020-09-29 15:19:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I to jest dobre pytanie.
    Nie zamknięta (nagrywanie z rejestratora jako dane) czy nie sfinalizowana (nagrywanie
    z rejestratora jako wideo)?
    Dawno temu używałem Nero, a tu jest niezły artykuł:
    https://diyvideoeditor.com/step-by-step-guide-dealin
    g-with-unfinalized-dvd-discs/amp/

    Nie mam dostępu do tej płyty, ale gdybym go uzyskał to nie odważyłbym się pracować na
    oryginale (przykładowo próbując zamknąć sesję
    / sfinalizować oryginał), więc pytanie czy da się zrobić najpierw kopię płyty DVD
    "bit po bicie" skoro ta płyta jest niewidoczna
    przez komp?

    Scenariusz narzucający się to wzięcie płyty pod pachę i pojechanie do rejestratora
    (kantorka dozoru), który to nagrał i tam próba
    odczytu względnie zamknięcia sesji (nie wiem, czy rejestratory mają taką osobną
    funkcję?).
    Lub zarekwirować rejestrator do płyty ;-)) Ale to nie ode mnie zależy, czasem
    słyszysz "nie bo nie bo i tak się nie uda".

    -----

  • 8. Data: 2020-09-29 15:45:51
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 29 Sep 2020 15:19:19 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f733458$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :

> [...]
    >/ sfinalizować oryginał), więc pytanie czy da się zrobić najpierw kopię płyty DVD
    "bit po bicie" skoro ta płyta jest niewidoczna

    ddrescue, ale potrzebny Linuks.
    Starsze, darmowe wersje IsoBustera też powinny dać radę.

  • 9. Data: 2020-09-30 06:48:43
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 10:36:36 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Ochrona nagrała kilkadziesiąt minut zapisu rejestratora na DVD-R.
    > Płyta jest niewidoczna w żadnym kompie.

    Zrób kopię płyty, ale najpierw jej obraz - zrzuć go na dysk. Później z niego zrobisz
    wiele kopii tej płyty w/g potrzeb do odzysku programami jakie ci inni sugerują - na
    oryginale nie rób żadnych doświadczeń. Obraz płyty zrób pod systemem Linux np. Linux
    Mint, Debian, Fedora.
    Polecenie do zrobienia obrazu to :
    dd if=/dev/sr0 of=/katalog1/katalog2/katalog_xxx/obraz_plyty.img

    gdzie sr0 to stacja DVD widziana przez system (zależnie od systemu linux - może to
    być inna nazwa systemowa urządzenia - tu odnoszę się do systemu Linux Mint), a
    /katalog1/katalog2/katalog_xxx/ to ścieżka gdzie ma być zapisany plik obrazu płyty.
    Potem wypal płytę z tego obrazu w trybie : "Nagraj płytę z obrazu dysku"- NIE rób
    zapisu w trybie "kopiuj plik na CD/DVD. Na kopiach tej płyty rób "swawole" programami
    jakie ci tu koledzy polecają tak jak by było to na oryginale płyty.

    PS: Systemu Linux nie musisz instalować na dysku - wystarczy zrobić bootowalnego
    pendrive'a a na nim umieścić ściągnięty obraz płyty np. Linux Mint. Obrazy płyty
    możesz już wypalać pod systemem Windows.

  • 10. Data: 2020-10-07 18:34:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5f733458$0$17346$6...@n...neostrada.pl

    : Nie mam dostępu do tej płyty, ale gdybym go uzyskał
    : to nie odważyłbym się pracować na oryginale

    W obawie o porysowanie? Czytaniem niewiele popsujesz a programy
    czytające CD, DVD itp. nie dostrzegają braku zamków sesyjnych... ;)

    --