  • 1. Data: 2020-10-02 12:27:05
    Temat: Bootloader
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest coś godne zaufania, obecnie używane, co pełni funkcję GRUBa, czyli
    pozwala na odpalanie róznych systemów Win i Lin, ale jakoś bardziej
    przyjazne niż GRUB i mozliwe samowystarczalne? Uzywanie GRUBa bez Linuxa
    jest kłopotliwe...

    UEFI obowiązkowo...

    Jak trzeba to uzyje GRUBa, ale dopytuję o alternatywy, może coś innego
    mi się spodoba.

  • 2. Data: 2020-10-03 10:22:11
    Temat: Re: Bootloader
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.10.2020 o 12:27, heby pisze:
> [...]
    > bez Linuxa jest kłopotliwe...
    >
    > UEFI obowiązkowo...
    >
    > Jak trzeba to uzyje GRUBa, ale dopytuję o alternatywy, może coś innego

    EasyBCD, i już.

  • 3. Data: 2020-10-03 10:38:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 10:22, trybun wrote:
    > EasyBCD, i już.

    Czy dobrze widzę że edytor wymaga windowsa?

  • 4. Data: 2020-10-03 11:19:53
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.10.2020 o 10:38, heby pisze:

    > Czy dobrze widzę że edytor wymaga windowsa?

    Tak, ale czy to w czymś przeszkadza?

  • 5. Data: 2020-10-03 11:36:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 11:19, trybun wrote:
    > Tak, ale czy to w czymś przeszkadza?

    Z uwagi na to że zrobienie windowsa bootowalnego z SD jest równoważne
    wyprawie na najbliższą gwiazdę, a mam w planie jeden komputer bez
    windowsa, trochę przeszkadza.

  • 6. Data: 2020-10-03 12:31:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-03 o 11:36, heby pisze:

    > Z uwagi na to że zrobienie windowsa bootowalnego z SD jest równoważne
    > wyprawie na najbliższą gwiazdę, a mam w planie jeden komputer bez
    > windowsa, trochę przeszkadza.

    Pisałeś coś innego:
    "Jest coś godne zaufania, obecnie używane, co pełni funkcję GRUBa, czyli
    pozwala na odpalanie róznych systemów Win i Lin, ale jakoś bardziej
    przyjazne niż GRUB".

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-10-03 12:47:48
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.10.2020 o 11:36, heby pisze:

    > Z uwagi na to że zrobienie windowsa bootowalnego z SD jest równoważne
    > wyprawie na najbliższą gwiazdę, a mam w planie jeden komputer bez
    > windowsa, trochę przeszkadza.

    W pierwszym poście pisałeś tylko o tym że chciałby mieć jakiś program
    zastępujący gruba. Takim programem jest EasyBCD, taki jak grub tylko
    łatwiejszy w obsłudze bo ma tryb graficzny.

    Myślę że gdyby tak pokombinować to dałoby się zapisy startowe z EasyBCD
    zapisać na tym kompie bez windowsa. Ale to głos by musiał zabrać jakiś
    praktyk i wyrazić swoje zdanie, sam osobiście nigdy takiej operacji nie
    przeprowadzałem.

  • 8. Data: 2020-10-03 13:17:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 12:31, RadoslawF wrote:
    > Pisałeś coś innego:
    > "Jest coś godne zaufania, obecnie używane, co pełni funkcję GRUBa, czyli
    > pozwala na odpalanie róznych systemów Win i Lin, ale jakoś bardziej
    > przyjazne niż GRUB".

    Masz kłopot z rozumieniem słowa pisanego. Mam *jednen* komputer w planie
    bez Windowsa. A dokładając więcej informacji aby była pełna jasność: mam
    dwa inne z windowsami gdzie to się sprawdzi.

  • 9. Data: 2020-10-03 13:18:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 12:47, trybun wrote:
    > Myślę że gdyby tak pokombinować to dałoby się zapisy startowe z EasyBCD
    > zapisać na tym kompie bez windowsa.

    Może jedna jakaś szansa na WinE, sprawdzę to sobie w wolnej chwili.

  • 10. Data: 2020-10-03 14:09:39
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-03 o 13:17, heby pisze:

    > Masz kłopot z rozumieniem słowa pisanego. Mam *jednen* komputer w planie
    > bez Windowsa. A dokładając więcej informacji aby była pełna jasność: mam
    > dwa inne z windowsami gdzie to się sprawdzi.

    Masz kłopoty ze zrozumieniem tego co sam napisałeś?
    "pozwala na odpalanie różnych systemów Win i Lin".
    Nie wiem co masz w planie a co w realu ale wiem że pytałeś
    się o botowanie różnych systemów windows i linux.