  • 61. Data: 2009-09-09 17:45:12
    Temat: Re: Jaki duży ekran do telewizji w SD
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Kell a pisze:

    > Na zielonym juz sie nie rozmazuje?

    Sprzedalem mase monitorow lcd od tanich do drogich, teraz uzytkuje tv 42
    lcd i jesli zauwazylem na ktorymkolwiek smuzenie to tylko jasnego
    obiektu na bardzo ciemnym tle. Ogladam sporo meczy i filmow akcji, gram
    na kompie podlaczanym do tv i smuzenia nie ma. To taka sama bujda jak i
    to, ze w plazmach powstaja "duchy" (moze i powstawaly, dawno temu i to
    na tv uzytkowanych w lokalach po kilkanascie godzin dziennie).

  • 62. Data: 2009-09-09 18:54:05
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > to, ze w plazmach powstaja "duchy" (moze i powstawaly, dawno temu i to
    > na tv uzytkowanych w lokalach po kilkanascie godzin dziennie).

    Nie przesadzaj w druga stronę, mam nowa plazmę Panasonica i po 2
    godzinach oglądania TVN24 na innym programie na ciemnym tle da sie
    zauważyć pasek informacyjny z TVN oczywiście bez przyglądania sie z
    bliska nie da sie tego zauważyć ale osoby przeczulone mogą czuć
    dyskomfort. Całe szczęście że w nowych plazmach takie rzeczy nie
    wypalają sie na stałe ale pisanie że to bujda jest nie na miejscu.
    Również Panasonicowy green ghost daje się czasem zauważyć przy bardzo
    szybkim ruchu, wybrałem plazmę z cała świadomością tych defektów więc
    nie widzę problemu ale pisanie ze ich nie ma to gruba przesada jak
    również to że na LCD poniżej 4000zł obraz jest tak samo płynny przy
    szybkim ruchu jak na plazmie.

  • 63. Data: 2009-09-09 19:46:18
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Padre pisze:
> [...]
    > nie widzę problemu ale pisanie ze ich nie ma to gruba przesada jak
    > również to że na LCD poniżej 4000zł obraz jest tak samo płynny przy

    Widzisz - Ty i ja znasz wady pewnych technologii. Tylko, ze jest grupa
    ludzi ktorzy zamaist ogladac powiedzmy mecz czy film beda siedzieli 1,5m
    od 42calowego tv i szukali dziury w calym. Lcd dla nich smuzy, plazma
    zostawia duchy, crt ma za duzy piksel itp. A w kinie pewnie
    przeszkadzaja inni ludzie...

  • 64. Data: 2009-09-09 21:26:24
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > od 42calowego tv i szukali dziury w calym. Lcd dla nich smuzy, plazma
    > zostawia duchy, crt ma za duzy piksel itp. A w kinie pewnie

    Masz częściowo rację:) Niby wziąłem plazmę z dobrodziejstwem inwentarza
    ale ma jedną dodatkową wadę, jeden czerwony subpiksel w samym środku
    ekranu jest nieco ciemniejszy. Widać to wyłącznie podczas "Skanera
    politycznego" na pomarańczowym stole podczas ujęcia z lewej kamery.
    Zgadnij na co patrze przez pół "skanera" :)

  • 65. Data: 2009-09-10 06:09:04
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):

    >Sprzedalem mase monitorow lcd od tanich do drogich, teraz uzytkuje tv 42
    >lcd i jesli zauwazylem na ktorymkolwiek smuzenie

    I moze wlasnei dlatego, bo sie zwyczajnie z powodu ilosci przyzwyczailes i nie
    zauwazasz.
    Ludzie tez ogladaja obraz 4:3 rozciagniety na 16:9 i tez sie po pewnym czasie
    przyzwyczajaja.

> [...]
    >to, ze w plazmach powstaja "duchy" (moze i powstawaly, dawno temu i to
    >na tv uzytkowanych w lokalach po kilkanascie godzin dziennie).

    Chyba jednak niechcialbym u Ciebie kupic :)
    Pilka podczas lotu jest rozmyta, niezaleznie czy leci na tle trawy czy nieba.
    Rozmyte tez sa biale paski informacyjne lecace na dole ekranu - w niektorych
    modelach lcd nawet na tyle, ze ciezko to przeczytac.

    Musimy tylko uwspolnic - rozmawiamy o niedoskonalosciach paneli lcd, a nie co komu
    przeszkadza i co w jakim stopniu zauwaza.

  • 66. Data: 2009-09-10 07:30:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R09 wrote:
    > "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > Oglądam plazmę 46" z 4-4,5m SD(60% czasu) i HD (40% czasu).
    > Często też siadam bliżej, dodam, że ja ani nikt z rodziny nie ma
    > kłopotów ze wzrokiem.
    > Mimo że do wielkości 46" przyzwyczajałem się prawie tydzień, teraz bez
    > wahania zamieniłbym ekran na 50"

    do czego sie przyzwyczajałeś? :)

    HD 50" powinno sie ogladać z 3 do 3.5 m :)