  • 1. Data: 2009-08-28 20:02:37
    Temat: LCD, Plazma, sam nie wiem?
    Od: Piotr Sowiński <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Zrodził się problem wyboru nowego TV. Podłączony będzie do Polsatu
    Cyfrowego, choć nie wiem czy nie zamienić na N, ale nie o tym. Trochę BR,
    Divx, coś z kompa.
    Szukałem LCD 42-46, FullHD, zależy mi na MPEG4, obsłudze 24p, więcej niż 50
    w odświerzaniu - choć nie wiem czy lepiej szukać wstawianej czarnej klatki,
    czy pośredniej? Do wydania najlepiej 3200-3800. I jedyną markę jaką
    wykluczam to Philips, do reszty nie mam uprzedzeń.
    Dziś próbując się czegoś dowiedzieć w Avansie zaproponowano mi plazme
    Panasonica TX-p42s10e, Full HD, 400 Hz, Pytanie do Was. Jak taka plazma ma
    się do LCD za pieniądze jakie chce wydać. Lub najlepiej na co jeszcze
    zwrócić uwagę przy LCD. W tej kasie pewno żadne LED ani połączenie internet
    nie dostane. Matryce pewnie też lepsze nie będą w tym przedziale. Chciałem
    poszukać LCD ale ten Panasonic mnie zastanowił. Macie jakieś doświadczenia
    na tym polu i możecie coś doradzić? Wdzięczny będe.

    Piotr Sowiński

  • 2. Data: 2009-08-28 21:53:09
    Temat: Re: LCD, Plazma, sam nie wiem?
    Od: PiWa <p...@t...pl>

    Piotr Sowiński pisze:
> [...]
    > przedziale. Chciałem poszukać LCD ale ten Panasonic mnie zastanowił.
    > Macie jakieś doświadczenia na tym polu i możecie coś doradzić? Wdzięczny

    To Ci bardzo dobrą plazmę zasugerowali. Jak sie ma do LCD? Ano zależnie
    od Twoich upodobań :)))

    --
    PW

  • 3. Data: 2009-08-28 23:49:54
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    Witam,

    przy takim budżecie polecałbym Ci jednak zdecydowanie LCD. Osobiście
    powiesiłem na ścianie plazmę - ps50a551 za bodajże 3500 zł kupowaną. Została
    wymieniona niedawno na sony bravia w5500 - 40 cali.

    W przypadku obrazu z SD, spodziewałbym się, że plazma samsunga będzie dawała
    radę i to nawet lepiej niż mój obecny sony. A jednak nie, obraz z takiego
    samsunga oceniałbym na 3- natomiast sony na 5. Dzisiaj kupilismy film na dvd
    i odpaliłem go - różnica jeszcze większa na korzyść LCD. To samo przy xbox
    360. Nie wiem co będzie jak zapnę blue ray ale ogólnie jednak coś w tym
    jest, że za 40 cale zapłaciłem więcej niż za 50 cali - różnica w jakości
    obrazu jest ogromna. Podkreślam, że obydwa telewizory były FHD.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-08-29 07:46:25
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pablo Puertorican" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiesiłem na ścianie plazmę - ps50a551 za bodajże 3500 zł kupowaną.
    > Została wymieniona niedawno na sony bravia w5500 - 40 cali.

    Przy takiej samej odległości ogladasz Sony LCD jak kiedyś plazmę 50"
    Samsunga? :-)

  • 5. Data: 2009-08-29 08:48:06
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]

    Nie wiem co będzie jak zapnę blue ray ale ogólnie jednak coś w tym
    > jest, że za 40 cale zapłaciłem więcej niż za 50 cali - różnica w jakości

    No nawet na chłopski rozum to przy tej samej rozdzielczości i jakości
    sygnału 40" musi wyglądać lepiej niż 50" - filozofii to wielkiej nie
    odkryłeś.
    Do autora wątku tv który ci polecano jest jednym z lepszych w tym przedziale
    cenowym - do plazm samsunga bym go nie porównywał.

  • 6. Data: 2009-08-29 20:34:22
    Od: Piotr Sowiński <s...@p...onet.pl>

    Chciałem poszukać LCD ale ten Panasonic mnie zastanowił.

    > To Ci bardzo dobrą plazmę zasugerowali. Jak sie ma do LCD? Ano zależnie od
    > Twoich upodobań :)))

    A jak ma się czas reakcji matrycy w LCD. Spoglądam też na Sharpy i czasy są
    tak różne jak i ceny ;-) czy zabijać się i rozpatrywać tylko te z 1-2 ms czy
    nie będzie różnicy jak będzie 4 czy 6 ms. W monitorach kiedyś 12ms to było
    raczej dużo i na grach akcji widać było, ale jak to się ma to do TV?

  • 7. Data: 2009-08-31 06:56:27
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Pablo Puertorican" <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >jest, że za 40 cale zapłaciłem więcej niż za 50 cali - różnica w jakości
    >obrazu jest ogromna. Podkreślam, że obydwa telewizory były FHD.

    E tam.
    Plazma 50 cali - LCD 40 cali troche slabo porownywac
    Dwa - model modelowi nierowny. Moge wziac 50 calowowa NOWA
    plazme i STARY nawet 32 calowy LCD i bedzie dokladnie odwrotnie.

  • 8. Data: 2009-08-31 11:12:08
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    Piotr Sowiński pisze:

> [...]
    > przedziale. Chciałem poszukać LCD ale ten Panasonic mnie zastanowił.
    > Macie jakieś doświadczenia na tym polu i możecie coś doradzić? Wdzięczny

    Mam tego Panasonica i jestem zadowolony, ale zwróć uwagę na to, że 1080 linii
    obrazu (fullHD) osiąga on tylko przy oglądaniu zdjęć. Obraz ruchomy to 900 linii.
    Pozdrawiam
    Irek

  • 9. Data: 2009-09-01 07:57:18
    Od: "bohuszek" <b...@w...pl>

    > Mam tego Panasonica i jestem zadowolony, ale zwróć uwagę na to, że 1080
    > linii obrazu (fullHD) osiąga on tylko przy oglądaniu zdjęć. Obraz ruchomy
> [...]

    w czym to się przejawia? to jakaś poważna wada?
    myślę o zakupie, więc dopuję.

    pozdrawiam
    bohuszek

  • 10. Data: 2009-09-01 09:40:57
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > w czym to się przejawia? to jakaś poważna wada?
    > myślę o zakupie, więc dopuję.

    Zdecydowana wiekszosc zarowno plazm jak i LCD nie odtwarza ruchomego obrazu
    z rozdzielczoscia 1920x1080.
    Panasonic 42G10 odtwarza ruchome 1920x1080, jest o okolo 700-1000zl drozszy
    od S10.
    Niektorzy testujacy pisza o gorszym odbiorze sygnalu SD na 42G10 w
    porownaniu do 42S10.
    Poczytaj watki na :
    http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=40212
    http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=38249