  • 121. Data: 2013-11-14 00:24:55
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > No można zacząć archiwizować, np. chociaż pl.*

    Przecież zaczęto gdy tylko zaczął się Usenet pl.*. Jest wymieniony
    już dzisiaj news-archive.icm.edu.pl.

    > Jakie warunki nalezy spełnić, żeby moc podlaczyc oficjalnie własny
    > serwer nntp do pl.*?

    Nie mnie mówić o tym *oficjalnie*, ale podejrzewam, że koniecznym
    i wystarczającym warunkiem są szczere chęci. Feeda dadzą, bo czemu
    by nie. Jak miałem gorsze łącze, to też miałem w domu INNa. Nikomu
    głowy nie zawracałem prośbami o feeda, wystarczył mi suck zasysający
    newsy z serwerów udając czytnik.

    --
    Jarek

  • 122. Data: 2013-11-14 00:43:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 13 Nov 2013 23:24:55 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
    > Przecież zaczęto gdy tylko zaczął się Usenet pl.*. Jest wymieniony
    > już dzisiaj news-archive.icm.edu.pl.

    Ale z tego co widzę nie ma interfejsu do wyszukiwania po www, więc
    co to za archiwum? To raczej backup ;)
    Pisząc archiwum miałem na myśli wyszukiwanie z interfejsem www,
    najlepiej po wszystkim. Fajne zadanie na poligon big data, ostatnio
    modne.
    Można gdzieś pobrać to archiwum w formie paczki (t)gz? Te 200 GB to
    rozumiem nieskompresowane ?

    --
    Marek

  • 123. Data: 2013-11-14 01:00:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > Pisząc archiwum miałem na myśli wyszukiwanie z interfejsem www,
    > najlepiej po wszystkim. Fajne zadanie na poligon big data, ostatnio

    No i będzie znowu jak z googlem. Zrobili tak, jak uważali, że będzie
    najlepiej. A to przecież fachowcy od wyszukiwania. I nikomu się nie
    podoba. Niewdzięcznicy. Niech więc każdy sobie w tym backupie szuka
    jak potrafi i jak lubi.

    > Można gdzieś pobrać to archiwum w formie paczki (t)gz? Te 200 GB to
    > rozumiem nieskompresowane ?

    Znów nie chcę się za kogoś wypowiadać, ale czemu by mieli nie dać?
    Z tym że kopiowanie tego żywego organizmu "in situ" nie będzie się
    technicznie zbyt różnić od kopiowania na przykład w domu. Jak ktoś
    ma łącze, dajmy na to, 150Mbps, to zassa całośc w kilka godzin.
    Protokołem NNTP.

    --
    Jarek

  • 124. Data: 2013-11-14 03:24:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:5283d903$0$2279$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jeśli masz na myśli cały Usenet włącznie z grupami binarnymi, to odpowiedź
    > jest prosta - nie stać Cię. Szczegóły podałem w innej wiadomości.

    Andrzej, wiem, jasne, że całości nie podołam - w jednej grupie zaciag
    potrafi być 300-400GB, a takich grup, gdzie wiadomości bywa jeszcze więcej,
    trochę jest. Jeśli już by zaciągać, to może kilka, kilkanaście, góra
    kilkadziesiat wyselekcjonowanych, tak, aby tej trójce (3TB) dac trochę
    wytchnąć.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 125. Data: 2013-11-14 03:35:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:5283d903$8$2279$65785112@news.neostrada.pl...

    > Lokalne archiwum wszystkich polskich grup to wielkość rzędu 200 GB, więc
    > może być znacznie mniejszy dysk, serwer wymaga przede wszystkim duuużo
    > RAM.
    > No i zapomnij o jednordzeniowych procesorach - nawet gdybyś stawiał
    > Hamstera, dwurdzeniowy procesor będzie bardzo mile widziany.

    Mam 3GHz PD925 2.5G RAM, więc chyba powinien wydolić? Tylko się zastanawiam,
    jak bym w to wlazł, nad wykastrowaniem systemu z wszystkiego
    niepotrzebnego... Przekierowaniem na ruterze już się zajmę, skoro Osioł
    chodził, to i to chyba się da?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 126. Data: 2013-11-14 09:18:18
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Wed, 13 Nov 2013 21:40:57 +0100, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > This is a multi-part message in MIME format.
    > Spróbujmy

    [ ... ]

    Naprawdę, bardzo proszę o powstrzymanie się od takich testów w
    przyszłości.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 127. Data: 2013-11-14 09:18:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 14 Nov 2013 00:00:00 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
    > No i będzie znowu jak z googlem. Zrobili tak, jak uważali, że będzie
    > najlepiej. A to przecież fachowcy od wyszukiwania. I nikomu się nie

    Niekoniecznie, można ich nadal wykorzystać. Robi się prosty interfejs
    w stylu cvsweb czy gitweb, tak aby można było jedynie klikać po
    hierarchi, przeglądać poszczególne grupy i zlinkować posty
    (next<->prev). Takie drzewo z pageowaniem. Po tym napuścić na to
    googlebot'a. I już mamy za darmo wyszukiwarkę.

    --
    Marek

  • 128. Data: 2013-11-14 09:20:22
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest 13 Nov 2013 21:03:39 GMT, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Włodzimierz Wojtiuk w <5283e3d7$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    > próbował napisać:
    > Na neostrada.pl pojawiło się i zaraz zostało usunięte z overview. Choć
    > sama wiadomość cały czas jest dostępna po Message-ID.

    W ten sposób wykonywana jest wstępna filtracja postów niezgodnych z
    zasadami panującymi w danych hierarchiach (binarki, duże crossposty
    etc.).

  • 129. Data: 2013-11-14 09:26:42
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Wed, 13 Nov 2013 21:00:01 +0100, janusz_k pisze:
    > Ale to nie byłaby reforma tylko zarżnięcie go do reszty.

    Ta propozycja sama w sobie -- tak. Miałem na myśli bardziej kompleksowe
    zmiany, których brak przyczynił się do odpływu użytkowników.

  • 130. Data: 2013-11-14 10:05:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.11.2013 o 09:26 Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> pisze:

    > Ta propozycja sama w sobie -- tak. Miałem na myśli bardziej kompleksowe
    > zmiany, których brak przyczynił się do odpływu użytkowników.
    Ale odpływ użytkowników nastąpił z zupełnie innych powodów,
    grupy stały polem bitwy i pyskówek, ludzi to zniechęciło, poza tym
    brak nowych bo łatwiej jest wejść na forum przez www niż skonfigurować
    czytnik.
    --

    Pozdr
    Janusz