  • 1. Data: 2010-04-15 13:05:02
    Temat: Jaki skuter?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Witam!

    Jako, ze lada dzien wybieram sie na egzamin na prawo jazdy A w Irlandii
    prosze Was o rade - jaki skuter, o jak najwiekszej pojemnosci nie
    przekroczy mocy silnika 25kW lub 0,18kW/kg ?

    Ew jakies typy motocykli w "zwyklej" budzie, ale dajace duza oslone
    przed warunkami atmosferycznymi, spelniajace w/w warunki?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-04-16 15:25:13
    Temat: Re: Jaki skuter?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadekNet pisze:
    > Witam!
    >
    > Jako, ze lada dzien wybieram sie na egzamin na prawo jazdy A w Irlandii
    > prosze Was o rade - jaki skuter, o jak najwiekszej pojemnosci nie
    > przekroczy mocy silnika 25kW lub 0,18kW/kg ?

    Ummm... Dlaczego zależy Ci na dużej pojemności, a nie po prostu na czymś
    najbliższym tych maksymalnych parametrów?

  • 3. Data: 2010-04-16 17:19:24
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ummm... Dlaczego zależy Ci na dużej pojemności, a nie po prostu na czymś
    > najbliższym tych maksymalnych parametrów?

    Duza pojemnosc - z reguly bardziej komfortowy model?
    Wieksza pojemnosc - lagodniejsze oddawanie mocy?
    Nie znam sie, ale tak mi to na chlopski rozum wyglada. Oczywiscie nie
    upieram sie.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2010-04-16 22:32:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadekNet pisze:

    > Duza pojemnosc - z reguly bardziej komfortowy model?

    Ooo, różnie bywa. Np. starsze modele z większymi silnikami miały
    mniejsze kółka niż nowsze modele w mniejszymi silnikami acz podobnej
    mocy - a na większych kołach komfort powinien być lepszy (zwłaszcza jak
    te stare miewały i po 10 cali... brrrr).

    > Wieksza pojemnosc - lagodniejsze oddawanie mocy?

    W skuterach z reguły nie ma to większego znaczenia - większość ma
    variomatic, który i tak wszystko "wyrównuje".

    Podane warunki powinien Burgman 400 spełnić, Yamaha Majesty 400 też...
    Modele hondy z silnikiem 400ccm wg. moich danych mają już ciut za dużo
    mocy.

    Generalnie szukaj w tej właśnie okolicy pojemności, chociaż to są już
    dość duże skutery i jak chcesz łatwiej przemykać się w korkach to może o
    jakiejś 250-tce pomyśl?

  • 5. Data: 2010-04-18 14:31:22
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ew jakies typy motocykli w "zwyklej" budzie, ale dajace duza oslone
    > przed warunkami atmosferycznymi, spelniajace w/w warunki?

    Po prostu szukaj modeli, które mają w opisie hasło "learner legal"
    czyli moc ograniczoną do wspomnianych przez Ciebie 33koników.
    A ogranicza się wszystko. Widziałem nawet GSX-R 600. I nie
    "ograniczenie" dla picu, tylko serio skastrowane, z certyfikatem dla
    ubezpieczyciela i policji.
    Więc możesz sobie i Burgmana 600 kupić. Ale tylko pod warunkiem, że Ci
    się podoba. (:
    Kastrowanie też nie jest kosmicznie drogie. W porównaniu do
    ubezpieczenia.

    --
    Jasio
    vx etz