  • 1. Data: 2009-12-06 14:36:32
    Temat: Jaki watomierz/miernik mocy
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    Potrzebuje mierzyć dość dokładnie +/- 1W moc pobieraną przez urządzenia w
    zakresie do 100W, urządzenia typu monitor/telewizor LCD czyli zasilacze
    przetwornice, niestety typowe mierniki gniazdkowe z hipermarketów
    (testowałem dwa) pokazują bardzo niedokładnie. Przykładowo taki miernik
    wpięty na pomiar LCD (~30W) wariował i pokazywał raz 1 za chwilę 60,
    wskazanie skakało i nie było stabilne.
    Przy pomiarze zwykłego czajnika było idealnie 1000W pokazywał 1010W...

    czy w kwocie do ~120zł znajdę coś poprawnie mierzące moc tego typu urządzeń
    ?

  • 2. Data: 2009-12-06 15:04:52
    Temat: Re: Jaki watomierz/miernik mocy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Dec 2009 15:36:32 +0100, Ent wrote:
> [...]
    >(testowałem dwa) pokazują bardzo niedokładnie. Przykładowo taki miernik
    >wpięty na pomiar LCD (~30W) wariował i pokazywał raz 1 za chwilę 60,

    Byc moze to urzadzenie tak prad bierze.

    Stare watomierze chyba jeszcze do nabycia, ale czy sie sprawdza z
    nowoczesnym sprzetem...

    J.

  • 3. Data: 2009-12-06 15:42:02
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    > Stare watomierze chyba jeszcze do nabycia, ale czy sie sprawdza z
    > nowoczesnym sprzetem...

    podłączyłem LCD przez licznik indukcyjny A52 i tarcza obracała się powoli
    równo, z obliczeń wyszło 32W

    ale potrzebuję mierzyć szybciej i wygodniej...

  • 4. Data: 2009-12-06 15:55:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Ent napisał(a) :

    > podłączyłem LCD przez licznik indukcyjny A52 i tarcza obracała się powoli
    > równo, z obliczeń wyszło 32W
    >
    > ale potrzebuję mierzyć szybciej i wygodniej...

    Albo dobre oko, by liczyć obroty i półobroty A52, albo sięgnij
    głęboko do kieszeni. W cenie ok.150-200 zł kupisz tablicowe cyfrowe
    mierniki energii. Niestety, wskazywana minimalna wartość to 4W. Być
    może w wyższych cenach znajdziesz coś lepszego.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 5. Data: 2009-12-06 16:28:25
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > mierniki energii. Niestety, wskazywana minimalna wartość to 4W. Być
    > może w wyższych cenach znajdziesz coś lepszego.

    a Voltcraft Energy Check 3000? czy dokladnosc ma taka jak pisza w
    specyfikacji?

    Dane techniczne: zakres mocy czynnej 1,5-3000 W, rozdzielczość 0,1 W,
    tolerancja -/+1 % -/+1 cyfra

  • 6. Data: 2009-12-06 16:48:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    R.M. napisał(a) :

    > a Voltcraft Energy Check 3000? czy dokladnosc ma taka jak pisza w
    > specyfikacji?

    Skoro tak jest napisane, to pewnie tak jest. Jednak wygląda on na
    taki jak za 40 zł, ale 2,5 raza droższy :-D Czyli, że mierzy tylko
    moc czynną. Chyba. Poszukaj gdzieś.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 7. Data: 2009-12-06 16:53:12
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    > a Voltcraft Energy Check 3000? czy dokladnosc ma taka jak pisza w
    > specyfikacji?
    >
    > Dane techniczne: zakres mocy czynnej 1,5-3000 W, rozdzielczość 0,1 W,
    > tolerancja -/+1 % -/+1 cyfra

    dokładnie, też właśnie znalazłem ten sprzęt, różne modele w różnych cenach
    http://www.conrad.pl/?gr=1000&deep=4&page=0

    Accuracy 5 - 3500 W (? 1% + 1 count)
    2 -5 W (? 5% + 1 count)

    < 2 W (?15% + 1 count)

  • 8. Data: 2009-12-06 19:31:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Skoro tak jest napisane, to pewnie tak jest. Jednak wygląda on na
    > taki jak za 40 zł, ale 2,5 raza droższy :-D Czyli, że mierzy tylko
    > moc czynną.

    To chyba dobrze.

    MD

  • 9. Data: 2009-12-07 11:51:07
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.com>

    Ent pisze:

    > czy w kwocie do ~120zł znajdę coś poprawnie mierzące moc tego typu
    > urządzeń ?

    Ja chcesz dokładnie to dopisz jedno zero i zmień 1 na 2 z przodu:
    http://www.biall.com.pl/item,Wattman_HPM-100A_Mierni
    k_mocy_0_009-3750W_AD_Power,114210.html
    Miałem okazję testować chwilę ten miernik i sprawiał dość solidne wrażenie.

    Jak chcesz bardzo dokładnie to już trzeba 2 zera dopisać:
    http://www.ndn.com.pl/katalog/yokogawa/pdf/WT210.pdf

    --
    Gregorius

  • 10. Data: 2009-12-07 12:12:06
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Gregorius wrote:
> [...]
    >
    > Miałem okazję testować chwilę ten miernik i sprawiał dość solidne wrażenie.
    >
    > Jak chcesz bardzo dokładnie to już trzeba 2 zera dopisać:

    a Voltcraft Energy Check 3000? w specyfikacji pisza, ze ma dokladnosc 1%
    - prawda to?