  • 81. Data: 2023-11-06 20:47:02
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Heh, nawet nie zauważyłem że Tobie odpisałem.

    No to już wiesz :)

    > Nie zrozumiałem Cię. Dostaję trzy, bo mam trzy kanały wewnątrz warunku
    > wyzwalacza. Jakbym miał dziesięć, to pewnie bym i dziesięć notyfikacji
    > dostał. IMO Ty piszesz o limicie w czasie, a ja o tym że w ogóle tam nie
    > powinno być więcej niż jedna notyfikacja na zmianę stany (wyzwalacza).

    No nie. Każdy kanał traktuj osobno jako wyzwalacz.To nie jest pole
    warunków a pole wyzwalacza/natychmiastowe. IMHO masz tam błąd ">=" czyli
    2 zmienne po sobie...

    W ogóle pole "wyzwalacza" traktuję u siebie rzadko. Wolę korzystać z
    wyzwalacza czasowego bo jest dla mnie lepszy/bardziej stabilny w sensie.

    > Piszesz o tym samym co ja? Ja odnoszę się do reakcji zatytułowanej
    > "Kiedy zmieni się temperatura" - https://i.ibb.co/xfd5mHm/reakcje.png.
    >
    > Zaznaczenie tego powoduje wyzwolenie reakcji za każdy razem kiedy zmieni
    > się wartość na czujniku np. z 20.25°C na 20.56°C. O jakiej wartości
    > logicznej Ty piszesz? Jak dla mnie to muszą mieć zapisaną poprzednią
    > wartość żeby sprawdzić czy A != B.

    Nie. Skoro definiujesz STAN to każda różna/inna wartość, sprawdzana jest
    ze stanem wpisanym i nie ma tutaj porównania do historii. Traktuj to
    jako "odwróconą logikę".

    > Ja tam zapytałem o wartość poprzednią - obojętne jak odległa w
    > przeszłości by ona nie była (np. ESP nie miało zasilania przez tydzień)
    > - przecież IMO oni tak samo to porównują dla reakcji "Kiedy zmieni się
    > temperatura".

    Mistrzu. Stan "wpisany" jest wartością porównawczą a nie historia :)

> [...]
    > pokazane jest jak zrobić skrót który po naciśnięciu pokazuje tekst w
    > okienku. Można lepiej i użyć np. widgetify lub widgetery,...aby ten
    > tekst się od razu wyświetlał we wskazanym prostokącie - tak jak działają
    > prawdziwe widgety w androidzie. Tylko wiesz co? Do pełni szczęścia
    > brakuje możliwości wstawienia entera w tym tekście odpowiedzi. A
    > właściwie to kodu HTML. I to nie jest coś co trzeba dopisać, a IMO ta
    > funkcjonalność jest w konfiguracji pola "Odpowiedź" po prostu wyłączona
    > - intencjonalnie czy nie - dlatego zapytałem na forum.

    OK, nie bawiłem się w widgety z linkami publicznymi. Osobiście używam
    widgetu z Puschover bo loguje mi to co chcę, bez bawienia się w
    kombinacje/polecam mam to na ekranie głównym+powiadomienia w smartwaczu,
    i nie kukam nawet w telefon :)

    > I jak spróbowałem, to się okazuje że "wszystko" ale tak po trochu, pod
    > warunkiem że tego i tamtego to nie chcesz, jak dostajesz 10 powiadomień
    > w tej samej sekundzie z jednej sceny to dlatego że "nie ogarniasz" i
    > "się nie znasz" albo "sobie źle założyłeś" ;-)

    Podtrzymuję. Tutaj obowiązuje jednak ścisła logika. 2 lata się w to
    bawię i osiągnąłem dokładnie to, czego oczekiwałem/chciałem. Poroblem
    tkwił na początku w mojej głowie i w dostepnych na tamte czasy
    możliwościach. Kiedy pokonałem granicę "dlaczego nie? Bo mogę?" to sobie
    nawet 5 scen rozpisałem na jedno zdarzenie. Raz zapisane i sprawdzone
    działają. Nie kombinowałem tak jak Ty, "żebypodjednąscenąz
    kilkomawarunkamizapisaćwszystko". Zrobiłem sobie kilka scen i zyskałem
    dodatkowe opcje szczegółowego warunkowania+dopiski z opóźnieniem na
    szczególne akcje :)

    > A ja póki co chce tylko wiedzieć czy temperatura na termometrze rośnie
    > czy spada :-D

    No to Ci podałem przepis:
    {{state(12345).temperature > 42}} to kiedy rośnie
    {{state(12345).temperature < 41}} to kiedy spada

    > ALE żeby oddać uczciwości, to ZGRUBNIE tę informację dostaję. Po prostu
    > sprawdzam czy na zasilaniu jest o próg (2C) temperatura większa niż na
    > powrocie i to realizuję w wyzwalaczu - więc działa analogicznie jak
    > termostat.

    No to skoro dla Ciebie Master jest powrót, to traktuj go jak Master i od
    niego uzależniaj.

> [...]
    > wykonaniu np. 1 min i wyzwolić scenę B w której sprawdzał bym z kolei
    > czy przekroczyło próg 3C - w ten sposób bym wiedział że faktycznie
    > różnica rośnie ale:
    >
    > - wprowadzam opóźnienie w wywołaniu faktycznej akcji
    > - dodatkowo komplikuje, bo trzeba żonglować tymi progami i czasami aby
    > dobrać je "pod siebie"
    > - trzeba by dołożyć do warunku trzecią temperaturę (idealnie stałą) aby
    > mieć punkt odniesienia, żeby nie było tak że przez spadek temperatury na
    > powrocie, złudnie wyda się że temperatura zasilania rośnie

    Nie musisz dokładać 'idealnie stałej'. Nim ja dobrałem u siebie warunki
    "optymalne" to trwało kilka dni. Na dodatek je zmieniam co jakiś czas.
    Dzisiaj właśnie zmieniłem odpalanie kamer przy konkretnym napięciu
    (traktuj to jak wskaźnik temperatury bo na takim kanale mam woltomierz).

    Poprzednio/na lato i 10h słońca miałem reakcję z 15 minutowym działaniem
    ale teraz, kiedy słońce leci 'w kulki' to mi włączało i wyłączało
    kamery co 15 minut a powiadomienia zaczynały wkurwiać. Wydłużyłem czas i
    po problemie...ale zrobię sobie kopię scen lato/zima i będę wyłączał
    sceny nieużyteczne, zamiast pisać je na nowo. Dlaczego? BO MOGĘ i na tym
    właśnie polega ten "Power" Supli :) Ilość scen mnie nie przeraża, nawet
    sobie pogrupowałem, żeby było przejrzyście i nazwałem tak, żebym nie
    miał problemów z identyfikacją. Screena już odczytałeś/podałem :)

    Mam kilka scen logicznych, bez żadnych opóźnień i kilka innych z
    opóźnieniem. Były mi potrzebne, żeby "dopieścić" system więc
    skorzystałem z dobrodziejstwa nieograniczania :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 82. Data: 2023-11-12 11:05:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.11.2023 20:47, LordBluzg(R)?? wrote:

    > No nie. Każdy kanał traktuj osobno jako wyzwalacz.To nie jest pole
    > warunków a pole wyzwalacza/natychmiastowe. IMHO masz tam błąd ">=" czyli
    > 2 zmienne po sobie...

    Zgadzam się! Każda zmiana któregokolwiek kanału powoduje wyzwolenie
    sceny. Ale! Aby scena sprawdziła "warunek wykonania" czy też wykonała
    przypisaną akcję jak np. wysłanie notyfikacji, to całość warunków w
    "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów" musi zostać spełniona! Wtedy
    wyzwalacz dopiero przełącza swój "stan logiczny" i nie wykona
    powiadomień dopóki ponownie jego stan logiczny się nie zmieni - co nie
    jest równoznaczne z wyzwoleniem sceny aby sprawdzić przypisane warunki
    wyzwolenia. I mam na to niepodważany dowód!

    Stwórzmy scenę w której w warunku "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów"
    ustawimy kanał.temperatura > 25 (załóżmy że warunek aktualnie nie
    spełniony). Ustawmy też reakcję (dowolną).

    Następnie kanał wysyła 26C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość,
    warunek wyzwolenia spełniony, scena ustawia wartość logiczną na true,
    wykonuje akcję.

    Następnie kanał wysyła 27C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość,
    warunek wyzwolenia spełniony, ale scena ma już wartość logiczną true
    więc nie wykonuje akcji.

    Akcja zostanie ponownie wykonana dopiero kiedy kanał wyśle wartość
    mniejszą (lub równą) 25,0C.

    Czyli akcja przypisana do takiej sceny zostanie wykonana za każdym razem
    kiedy zmieni się wartość logiczna warunku "temperatura > 25".

    Następnie do akcji wkracza "Warunek wykonania". Jeżeli przypiszemy do
    niego np. ten sam warunek czyli "temperatura > 25", to teraz przed
    wykonaniem akcji zostanie sprawdzony także ten warunek czyli - scena
    będzie "przechodzić" za warunek wyzwolenia za każdym razem kiedy warunek
    wyzwolenia zmieni stan logiczny, ale reakcję wykona tylko kiedy
    temperatura była <= 25.0 i wzrosła - jednorazowe wykonanie akcji,
    poczekanie aż spadnie i kolejne gdy ponownie wzrośnie.

    Tak to działa. Mam nadzieję że zrozumiale opisałem :-)

    W tym kontekście, ja nie próbuje rozwiązać swojego problemu notyfikacji,
    bo uważam że jest to błąd do rozwiązania po stronie serwera - brak
    transakcyjności (co najmniej w obrębie jednego urządzenia, które nadaje
    kilka kanałów). Zgłosiłem na forum i mam nadzieję że się doczekam, reakcji.

    > W ogóle pole "wyzwalacza" traktuję u siebie rzadko. Wolę korzystać z
    > wyzwalacza czasowego bo jest dla mnie lepszy/bardziej stabilny w sensie.

    Jeden i drugi ma zastosowanie, ja nie widzę "lepszości" między nimi.
    Jeżeli chcesz sprawdzać co 10 minut i tylko w weekendy, to użyję
    czasowego warunku. Jeżeli potrzebuję wiedzieć 24/7, możliwie najszybciej
    jak się da, że się zmienił warunek to użyję wyzwalacza.

> [...]
    wpisanym i nie ma tutaj porównania do historii. Traktuj to jako "odwróconą logikę".

    Ale ja tam nie podaje żadnego stanu! Zajrzałeś na ten obrazek co
    dołączyłem? Tam się nic nie podaje! :-P

    nie była (np. ESP nie miało zasilania przez tydzień) - przecież IMO oni tak samo to
    porównują dla reakcji "Kiedy zmieni się temperatura".

    > Mistrzu. Stan "wpisany" jest wartością porównawczą a nie historia ?

    Jak wyżej. Piszesz o innej opcji niż wskazałem.

> [...]
    ekranie głównym+powiadomienia w smartwaczu, i nie kukam nawet w telefon ?

    Link publiczny nie jest tutaj akurat potrzebny, ale pokażę Ci co mnie
    wydaje się naturalne, gdy zobaczyłem że można wyprodukować ze sceny
    "odpowiedź". Zamiast N natywnych widgetów supli (1) można dodać widget
    który wyświetla stronę HTML (2).

    Primo, w jednym bloczku zmieściłbym co najmniej 4 wiersze - 1 customy
    bloczek zamiast 4 supli! - gdyby tylko "odpowiedź" wypluwała "entery".

    Secundo, np. dla żony bardziej zrozumiała informacja to procenty które
    wypluwam wg mojego przeliczenia, niż wskazanie jaka jest temperatura CWU
    na środku zbiornika ;-)

    https://i.ibb.co/qs44gkJ/centrum-dowodzenia.jpg

> [...]
    "dlaczego nie? Bo mogę?" to sobie nawet 5 scen rozpisałem na jedno zdarzenie. Raz

    Poczytałem forum supli i widzę że oni powstali dopiero w 2016 (czyli
    kiedy ja już szukałem sprawdzonego rozwiązania HA), a dwa lata temu to
    scripts było jeszcze w powijakach. Ale dzisiaj, to na co zwracam uwagę
    to wydają się drobne niedociągnięcia do poprawienia w zamian dając na
    prawdę fajne możliwości.

    > Nie kombinowałem tak jak Ty, "żebypodjednąscenąz kilkomawarunkamizapisaćwszystko".
    Zrobiłem sobie kilka scen i zyskałem dodatkowe opcje szczegółowego
    warunkowania+dopiski z opóźnieniem na szczególne akcje ?

    Bo Ty bierzesz co dają, ja wymagam ;-)

    > No to Ci podałem przepis:
    > {{state(12345).temperature > 42}} to kiedy rośnie
    > {{state(12345).temperature < 41}} to kiedy spada

    To powieśmy ten termometr na zewnątrz, ciekawe czy taki warunek będzie
    działał i latem i zimą ;-)

> [...]
    odpalanie kamer przy konkretnym napięciu (traktuj to jak wskaźnik temperatury bo na

    Rozumiem że temperaturowa kompensacja ładowania? ;-) Czujnik temperatury
    na zewnątrz masz, zapisz to wJednymWarunku i powinno działać. A jak nie
    działa, to żalić się i wytykać na forum. Niech poprawią ;-)

    Ja robię HA tam gdzie nie chce mi się niczego dotykać.

    > ale zrobię sobie kopię scen lato/zima

    O! Kolejna rzecz, która "kłuje w oko"! Jak skopiować scenę? Ja takiego
    przycisku nie widzę :-P

    Nie wiem czy całe scripts napisał sam Frącz, ale supla cloud ma te same
    braki. Czasami się zastanawiam czy nie siedzi 5 nerdów którzy mają swój
    szablon "jak powinno się używać HA" i nie dostrzegają innych przypadków
    użycia. Toteż im je przedstawiam na forum.

    > Mam kilka scen logicznych, bez żadnych opóźnień i kilka innych z opóźnieniem. Były
    mi potrzebne, żeby "dopieścić" system więc skorzystałem z dobrodziejstwa
    nieograniczania ?

    W między czasie zakupiłem dwa "watomierze" kompatybilne z Tuya i
    zainstalowałem Smart Life.

    Pierwsze wrażenie, że aplikacje Smart Tuya, Smart Life i eWeLink to
    jedno i to samo tylko każde obcięte o coś. Przecież te aplikacje
    wyglądają identycznie :-D

    I ponownie mam prosty przypadek użycia:

    Podłączyłem przez to gniazdko pralkę. Chce żeby po zakończeniu prania,
    ten watomierz przełączał przekaźnik na OFF, bo "wyłączona" pralka
    "piszczy" mi gdy siedzę na tronie.

    Są opcje, że gdy zużycie będzie równe np. 0W to ustaw przekaźnik na OFF.
    I teraz zabawa. Bo nie widzę jak ustawić opóźnienia, aby np. sprawdził
    co minutę przez kilka minut lub gdy 0W to sprawdź jeszcze raz za 5 min i
    gdy 0W to wyłącz. Można wywołać scenę w reakcji - pomyślałem że zrobię
    drugą scenę która wywoła się z opóźnieniem po 5 min, ale ta druga sceną
    z kolei nie może mieć warunków, tylko reakcję.

    Dlaczego? Bo gdy żona ustawi pranie "delikatne" to pralka robi przerwy
    na 1-2 min między obrotami bębna. A że ma tryb "ciemny" i nie świeci
    wtedy światełkami, to ten watomierz wykrywa pobór 0W x-D

    Dla gimnastyki umysłowej, próbuję rozkminić jak bym to zapisał w supli...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 83. Data: 2023-11-13 01:17:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > przypisaną akcję jak np. wysłanie notyfikacji, to całość warunków w
    > "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów" musi zostać spełniona!

    NIE. Pole wyzwalacza to pole wyzwalacza. Pole warunków jest poniżej
    (odpisałem na forum). Po prostu tego jeszcze nie zrozumiałeś. Nie wiem
    jak mam dobitniej napisać, że wyzwalacz to wyzwalacz? Jak ma się nazywać
    wyrażenie inaczej niż "warunek" w polu wyzwalacza, żebyś tego nie łączył
    mentalnie? Zdanie, wyrażenie? Skąd w ogóle pomysł, że pole wyzwalacza
    jest polem warunku w sensie "spełnienia" warunku, jako ciągu logicznego?*

> [...]
    > jest równoznaczne z wyzwoleniem sceny aby sprawdzić przypisane warunki
    > wyzwolenia. I mam na to niepodważany dowód!

    Raczej niepoważny dowód :) Wyżej wyjaśniłem jak i na forum, że gdyby
    było tak, jak sobie kombinujesz, to nie byłoby dodatkowego pola warunku.
    Właśnie po to ono tam jest :)

    > Stwórzmy scenę w której w warunku "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów"

    No i tutaj właśnie mylisz, że "wyrażenie" jest warunkowaniem sceny. Nie
    jest w sumie, jest WYZWALACZEM, tylko po części warunkiem*.

> [...]
    >
    > Następnie kanał wysyła 26C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość,
    > warunek wyzwolenia spełniony, scena ustawia wartość logiczną na true,

    Zgoda

    > Następnie kanał wysyła 27C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość,
    > warunek wyzwolenia spełniony, ale scena ma już wartość logiczną true
    > więc nie wykonuje akcji.

    Nie. Wyzwolenia są tylko dwa z 25-26 lub z 25-24 i koniec. Ten wyzwalacz
    już nie ma prawa zadziałać ponownie nawet do 99 czy nieskończoności lub
    od 24 do zera. Warunkiem tutaj jest wartość różna o 1 od 25, stąd dwa
    wyzwolenia.

    > Akcja zostanie ponownie wykonana dopiero kiedy kanał wyśle wartość
    > mniejszą (lub równą) 25,0C.

    Nie. Tylko mniejszą od 25.

    > Czyli akcja przypisana do takiej sceny zostanie wykonana za każdym razem
    > kiedy zmieni się wartość logiczna warunku "temperatura > 25".

    To zdanie jest OK :) Nie mam bladego pojęcia, jak rozumiesz logikę ale
    mylisz ją z równaniem. To nie jest równanie.

> [...]
    > temperatura była <= 25.0 i wzrosła - jednorazowe wykonanie akcji,
    > poczekanie aż spadnie i kolejne gdy ponownie wzrośnie.

    OK ale dokładnie tak jak napisałem wyżej, czyli +-25 a nie 27, jak
    napisałeś.

    > Tak to działa. Mam nadzieję że zrozumiale opisałem :-)

    No to Ci chyba wyjaśniłem, gdzie popełniasz błędy logiczne.

> [...]
    > kilka kanałów). Zgłosiłem na forum i mam nadzieję że się doczekam, reakcji.

    Odpisałem Ci na forum i w sumie tutaj, że nie pojąłeś warunkowania
    (jeszcze)...ale co mam poradzić na to, że to nie jest "idiotoodporne"?

    > Ale ja tam nie podaje żadnego stanu! Zajrzałeś na ten obrazek co
    > dołączyłem? Tam się nic nie podaje! :-P

    Przyznam, że rok temu dopiero wprowadzono sceny i inne duperele do
    cloud. Powiadomienia chyba w tym roku doszły więc skoro już wcześniej
    zacząłem używać "Frącza" i jego skryptów to przesiadać się nie będę.
    Może w wolnej chwili sobie to sprawdzę ale nawet w tym miejscu wiem, że
    u Ciebie logika jest inna niż u mnie :)

> [...]
    >
    > Secundo, np. dla żony bardziej zrozumiała informacja to procenty które
    > wypluwam wg mojego przeliczenia, niż wskazanie jaka jest temperatura CWU

    No niby fajne ale osobiście nawet nie używam widgetów dołączonych do
    app. Nie lubię zaśmiecać ekranu i wolę odpalić apkę. Inna sprawa to już
    pisałem, że używam widgetu Pushover, który mi "pluje" odpowiedzią i mam
    ładne logi co i kiedy działa. Czasem używam asystenta Google, bo nie
    chce mi się dotykać telefonu.

> [...]
    > scripts było jeszcze w powijakach. Ale dzisiaj, to na co zwracam uwagę
    > to wydają się drobne niedociągnięcia do poprawienia w zamian dając na

    To się cały czas rozwija i bardzo dobrze. Ja od ok 3 lat się w to bawię
    a przyczyną była taka, że najpierw kupiłem gotowca "woltomierz" który w
    tamtym czasie był tylko dla Supla. Dotąd nie spotkałem "woltomierza
    WiFi" i zacząłem się tym bawić. Później już poszło z górki, łącznie z
    wgrywaniem softu do ESP/inne.

    > Bo Ty bierzesz co dają, ja wymagam ;-)

    > To powieśmy ten termometr na zewnątrz, ciekawe czy taki warunek będzie
    > działał i latem i zimą ;-)

    Przecież u mnie działa. Widzisz, w/w to nie jest zapis jednego
    wyzwalacza i jednej sceny. Jak rozbijesz to na 2 sceny, wtedy dostaniesz
    dwa różne powiadomienia, kiedy temperatura wzrasta i kiedy maleje.
    Problem polega na tym, co napisałem wcześniej. Próbujesz zmieścić
    wszystko w jednym zapisie. Ciekawi mnie zatem, czy kiedyś wpadniesz na
    pomysł pojechania jednym samochodem do 3 różnych miast w tym samym czasie :)

    To jest właśnie logika.

    > Rozumiem że temperaturowa kompensacja ładowania?

    Nie, wejście analogowe z dzielnikiem ale na kanale temperatury.
    https://raw.githubusercontent.com/ermaya/Supla-esp82
    66-arduino-Ide/master/8%20analog%20inputs%20max%205v
    /8%20canales%20analogico_bb.png

    Podobnie do tego schematu ale już bez potencjometru. Kalibracja jest w
    GUI, co uznaję za zajefajny pomysł.

    Tylko dlatego, że mam tam historię. Kiedyś było na kanale bez miana
    (wilgotność) ale tam nie było historii. Mam też amperomierz na czujniku
    halla, na kanale temperatury :) Generalnie mam na działce 2 woltomierze
    i 2 amperomierze. Jeden komplet do PV a drugi do wiatraka.

> [...]
    >
    > Ja robię HA tam gdzie nie chce mi się niczego dotykać.

    > O! Kolejna rzecz, która "kłuje w oko"! Jak skopiować scenę? Ja takiego

    I bardzo dobrze. Nie jeden wpadłby na pomysł kopiowania scen i tak je
    zostawił a później na forum pisałby o błędach :D

    Po co Ci 2 takie same sceny? Kopia to kopia. Aha! Leniwy jesteś i nie
    chce Ci się napisać raz jeszcze, czy ctrl+c - ctrl+v i nawet skorzystać
    z notatnika. No tak, roszczeniowiec :D

> [...]
    > szablon "jak powinno się używać HA" i nie dostrzegają innych przypadków
    > użycia. Toteż im je przedstawiam na forum.

    LOL

> [...]
    > drugą scenę która wywoła się z opóźnieniem po 5 min, ale ta druga sceną
    > z kolei nie może mieć warunków, tylko reakcję.

    Druga scena może mieć w Supla warunek a w zasadzie nawet musi. Nie musi
    mieć wyzwalacza :)

> [...]
    > wtedy światełkami, to ten watomierz wykrywa pobór 0W x-D
    >
    > Dla gimnastyki umysłowej, próbuję rozkminić jak bym to zapisał w supli...

    W Supli to banał w 2 scenach. Jedna scena odpala wyzwalacz z "warunkiem"
    "0W" i odpala drugą scenę po 5 minutach, która ma również warunek "0W".
    Kiedy odpali pierwsza scena, to już jej nie zatrzymasz, bo pocisk
    poszedł. Druga scena wyzwolona pierwszą, zadziała tylko wtedy, jeśli
    będzie spełniony warunek, który jest w nią wpisany "0W"...czyli jeśli w
    ciągu 5 min nie będzie poboru, to się pralka wyłączy.

    Logika tutaj jest taka, że wyzwalacz z pierwszej sceny odpali ponownie,
    jeśli pobór w ciągu 5 min wrośnie, co w końcu skończy się rzeczywistym
    zakończeniem akcji po następnych 5 minutach.

    Ja kupiłem 2 miesiące temu pralkę Amica. Ta się wyłącza sama :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 84. Data: 2023-11-13 21:16:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.11.2023 01:17, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > mentalnie? Zdanie, wyrażenie? Skąd w ogóle pomysł, że pole wyzwalacza
    > jest polem warunku w sensie "spełnienia" warunku, jako ciągu logicznego?*

    Bo tak jest w kodzie Frącza?

    https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=166058#p1660
    58

    > [ciach]

    :-)

> [...]
    "Frącza" i jego skryptów to przesiadać się nie będę.
    > Może w wolnej chwili sobie to sprawdzę ale nawet w tym miejscu wiem, że u Ciebie

    Niech przemówią czyny. Ja nic nie zmienię, zgłosiłem i poczekam aż Frącz
    poprawi na "moją logikę" :-)

    > No niby fajne

    Dziękuje.

    > Dotąd nie spotkałem "woltomierza WiFi"

    Na alle są właśnie setki Tuya tego -
    https://allegro.pl/listing?string=watomierz%20wifi

    Wyzwanie to znaleźć coś innego systemu :-P

> [...]
    wpadniesz na pomysł pojechania jednym samochodem do 3 różnych miast w tym samym

    Ale się tego duplikowania scen uczepiłeś, mimo że ani razu nie byłem
    przeciw. Czyli co, dwie sceny, w jednej {{ > 20 }} to rośnie, w drugiej
    {{ < 19 }} to maleje? Latem czy zimą? To może oddzielne sceny na lato i
    zimę? A da się jeszcze piątą scenę co będzie sama przełączać które dwie
    z poprzednich czterech mają być aktywne w danej porze roku?

    Paradoks w tym, że mając już jakieś doświadczenie z suplą jestem
    przekonany że powinno się dać łatwiej i próbuję tego dowieść zgłaszając
    moim zdaniem usterki, a Ty próbujesz usilnie pokazać że się nie da.

    Który z Nas, gra tutaj w obronie supli a który w ataku? :-P

> [...]
    napisać raz jeszcze, czy ctrl+c - ctrl+v i nawet skorzystać z notatnika. No tak,

    Mam nadzieję że to ironia ;-)

> [...]
    w ciągu 5 min wrośnie, co w końcu skończy się rzeczywistym zakończeniem akcji po

    No tak, w takiej wersji "prostej". Ja bym założył np. że gdy sprawdzi
    ponownie po 5 min i będzie 0W, to nie dlatego że pralka skończyła prać,
    tylko dlatego że akurat "wstrzelimy" się w kolejny postój między
    obrotami bębna.

    Nie można wszystkie w życiu sprowadzać do stanu 0 lub 1 ;-)

    > Ja kupiłem 2 miesiące temu pralkę Amica. Ta się wyłącza sama :D

    Moja ma włącznik na ekranie dotykowym więc siłą rzeczy coś tam musi
    pobierać. A że dopiero po gwarancji zaczęła piszczeć nieobciążona...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 85. Data: 2023-11-13 22:34:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Bo tak jest w kodzie Frącza?
    >
    > https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=166058#p1660
    58

    > :-)

    Nadal nie rozumiesz, że możesz to uwarunkować. Kurwa...i masz do tego
    _specjalnie_ stworzone *POLE*. To tak jakbyś specjalnie klikał w dusik i
    pluł na producenta, że nie zrobił blokady przed nieskończonym naciskaniem :)

    > Niech przemówią czyny. Ja nic nie zmienię, zgłosiłem i poczekam aż Frącz
    > poprawi na "moją logikę" :-)

    Twoja logika jest zła z założenia. Tak ma właśnie być a Ty się musisz
    jeszcze czegoś nauczyć :)

    > Na alle są właśnie setki Tuya tego -
    > https://allegro.pl/listing?string=watomierz%20wifi

    Na pomiar napięcia DC 3, 12, 24V/dowolnie? Gdzie? Pokaż.

    > Wyzwanie to znaleźć coś innego systemu :-P

    Żaden problem zaorać to innym systemem :]

> [...]
    > zimę? A da się jeszcze piątą scenę co będzie sama przełączać które dwie
    > z poprzednich czterech mają być aktywne w danej porze roku?

    Rozjaśnij. Co ma lato do zimy...albo inaczej. Napisz co chcesz otrzymać
    w wyniku, to Ci rozpiszę warunki :)

    > Paradoks w tym, że mając już jakieś doświadczenie z suplą jestem
    > przekonany że powinno się dać łatwiej i próbuję tego dowieść zgłaszając
    > moim zdaniem usterki, a Ty próbujesz usilnie pokazać że się nie da.

    Przecież to nie ja mam problem. Dla mnie łatwiej "od ręki" napisać w
    kilka minut z tego co jest. To nie ja mam problem :P i u mnie zawsze działa.

    > Który z Nas, gra tutaj w obronie supli a który w ataku? :-P

    Ty grasz w ataku. Cały czas podtrzymuję, że to co obecnie jest, działa u
    mnie w 100% i nie widzę nawet promila, że czegoś mi brakuje.

    > Mam nadzieję że to ironia ;-)

    Niekoniecznie. To właśnie roszczeniowa postawa z Twojej strony. Dla mnie
    nie jest problemem 1 minuta na powielenie sceny. Nie robię tego
    codziennie przez 8 godzin. Za chwilę napiszesz, że brakuje +Guzika w
    dowolnym obszarze, "Utwórz nową scenę" u mnie na klawiaturze mam taki
    dusik i jest to F5 :] Zawsze w tym samym miejscu :D

> [...]
    > ponownie po 5 min i będzie 0W, to nie dlatego że pralka skończyła prać,
    > tylko dlatego że akurat "wstrzelimy" się w kolejny postój między

    To Twoim zadaniem, jest sprawdzić i dobrać 6,7,8 minut. Dokładnie tyle,
    żeby nie było błędu. Znów chcesz zwalić odpowiedzialność na "kogoś" a
    nie na siebie. Zaiste, często spotykana postawa u młodych, znaczy
    bourned po 1983 :)

    > Nie można wszystkie w życiu sprowadzać do stanu 0 lub 1 ;-)

    No nie, dlatego czasem trzeba mieć 2 i 3 w zapasie :)

    > Moja ma włącznik na ekranie dotykowym więc siłą rzeczy coś tam musi
    > pobierać. A że dopiero po gwarancji zaczęła piszczeć nieobciążona...

    "Ja bym to badał" (Kaczak)...znaczy, naprawiłbym sobie :)

    Moja też ma dotykowe ale po skończeniu prania, robi się "ciemność" i nic
    nie piszczy. OK, jest "standby" ale źre tyle, że kosztuje mnie tyle samo
    co TV na "standby".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 86. Data: 2023-11-15 07:26:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.11.2023 22:34, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > specjalnie stworzone POLE. To tak jakbyś specjalnie klikał w dusik i
    > pluł na producenta, że nie zrobił blokady przed nieskończonym

    Jest pole warunek, ale robi to samo co warunek w wyzwalaczu. Spójrz tak.
    Jeżeli nie było by pola "warunek wykonania" to nie miałbyś jak podać
    warunku jeżeli wyzwalaczem byłby cron lub ręczne wywołanie sceny.
    Wyzwalacz - jak już utailiśmy - nie jest tylko listą kanałów, ale także
    warunkiem. Jeżeli chce żeby warunek dotyczył tylko wyzwalacza, a nie
    wywołania "z palca" lub z crona, to nie używam "warunku wykonania".

    https://allegro.pl/listing?string=watomierz%20wifi

    > Na pomiar napięcia DC 3, 12, 24V/dowolnie? Gdzie? Pokaż.

    O DC teraz wspomniałem. Ja szukałem na 230V.

    > Rozjaśnij. Co ma lato do zimy...albo inaczej. Napisz co chcesz otrzymać w wyniku,
    to Ci rozpiszę warunki ?

    Warunek > od lub < od być może u Ciebie jest wystarczający do
    odgadnięcia że coś rośnie lub maleje, szczególnie że odgadujesz tym
    napięcie na akumulatorze, gdzie ten przedział pracy masz niemal stały.
    Jak u kogoś te przedziały się zmieniają, to albo trzeba iść na duży
    kompromis albo kombinować inaczej.

    Napisałbyś "zgoda" i nie ciągniemy tego tematu z zwiększy mniejszy
    dalej. No chyba że o te piwa Ci chodzi, to wyślij dane na priv ;-)

    Z takim podejściem, to supla faktycznie pozostanie niszowa.

    > To Twoim zadaniem, jest sprawdzić i dobrać 6,7,8 minut. Dokładnie tyle, żeby nie
    było błędu.

    Zaraz, bo chyba nie wytłumaczyłem dostatecznie. Pranie "delikatne" trwa
    2:40. I tam 1-2 minutowe przerwy w obracaniu bębnem są na pierwszym i
    drugim etapie (potem pozostaje płukanie, tutaj akurat bez odwirowania).

    To ile miałbym ustawić 2h opóźnienia? A gdy włączę "pranie codzienne" co
    trwa 1:04, to po 2h od zakończenia prania się wyłączy pralka? :-D

    W swoim sterowaniu ładowania akumulatora lub powiadomieniu o otwartej
    altanie, akceptowałbyś takie opóźnienia?

    Warunek (który by najwyraźniej wystarczył):
    "Od 5 minut odczyt z czujnika wynosi 0" - reakcja

    O temperaturę pytałem:
    "Odczyt z czujnika większy/mniejszy od poprzedniego odczytu" -> reakcja

    Tak obiektywnie, nie oceniając teraz żadnej platformy - te warunki
    wydają Ci się jakieś z kosmosu?

    > "Ja bym to badał" (Kaczak)...znaczy, naprawiłbym sobie ?

    A jak? Kiedyś tu na grupie, napisali że "cewka piszczy". Nie jestem
    elektronikiem, nie lutuje oporników na układach PCB bo się na tym nie znam.

    > Moja też ma dotykowe ale po skończeniu prania, robi się "ciemność" i nic nie
    piszczy. OK, jest "standby" ale źre tyle, że kosztuje mnie tyle samo co TV na
    "standby".

    No to Twoja to moja tyle, że przed gwarancją. A jak minęły 24 m-c to
    magicznie zaczęła popiskiwać gdy jest "wyłączona" (Samsung). Dlatego
    kiedyś nie wyjmowałem wtyczki, teraz po skończonym praniu wyjmuje wtyczkę.

    Gdy się chociażby zaświeci panel, to przestaje popiskiwać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 87. Data: 2023-11-15 19:56:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jest pole warunek, ale robi to samo co warunek w wyzwalaczu.

    Nie. Niżej tłumaczę.

    > Spójrz tak.
    > Jeżeli nie było by pola "warunek wykonania" to nie miałbyś jak podać
    > warunku jeżeli wyzwalaczem byłby cron lub ręczne wywołanie sceny.

    Źle kombinujesz.

    > Wyzwalacz - jak już utailiśmy - nie jest tylko listą kanałów, ale także
    > warunkiem. Jeżeli chce żeby warunek dotyczył tylko wyzwalacza, a nie
    > wywołania "z palca" lub z crona, to nie używam "warunku wykonania".

    Nie o to chodzi i w sumie i "TU CIĘ MAM" :] Istnieje coś takiego, jak
    sprzężenie zwrotne i właśnie Ty tego użyłeś "specjalnie" a w zasadzie
    "bez przemyślenia o skutku", żeby to sprzężenie wywołać i zgłosić błąd.
    To nie jest błąd systemu ale błąd usera. Przykładowo, możesz to samo
    zrobić ze wzmacniaczem, podłączając wyjście na głośniki do wejścia
    wzmacniacza. To dokładnie takie samo działanie...ale nie piszesz do
    producenta, że ma błąd iż spowodował możliwość takiego podłączenia :]

    Wtyczki przecież pasują :D Sprawdź sobie z wtyczką jack i połącz wyjście
    słuchawek na wejście mikrofonu :]

    Dam Ci przykład z cronem...będzie wolniej ale może zrozumiesz. Cron
    odpala co 10min przekaźnik. Jeśli nie dam warunku IF, to będzie go
    odpalał obojętnie od jego stanu do końca świata a ja będę miał
    powiadomienia co 10 min. Jeśli jednak dam warunek IF=OFF to odpali go
    dopiero wtedy, jeśli będzie OFF, czyli 1 raz. Ponieważ wyzwalacz jest
    natychmiastowy, to brak dodatkowego/odpowiedniego warunku w polu warunku
    zadziała jak "klikacz" i będziesz miał dokładnie ten efekt, którego nie
    możesz dotąd pojąć :]

    > O DC teraz wspomniałem. Ja szukałem na 230V.

    Do akumulatora? :D To ja pisałem o woltomierzu a nie watomierzu.

> [...]
    > napięcie na akumulatorze, gdzie ten przedział pracy masz niemal stały.
    > Jak u kogoś te przedziały się zmieniają, to albo trzeba iść na duży

    Niezupełnie, wystarczy tylko oznaczyć "w jakiej skali" w sensie, że
    skala ma gdzieś początek i koniec.

    > Napisałbyś "zgoda" i nie ciągniemy tego tematu z zwiększy mniejszy
    > dalej. No chyba że o te piwa Ci chodzi, to wyślij dane na priv ;-)

    Luzik, nie łaszę się na piwo :D

    > Z takim podejściem, to supla faktycznie pozostanie niszowa.

    Znów nie łapiesz. Jestem otwarty na "prawdziwe" błędy a nie na błędy
    usera, które wyżej Ci przybliżyłem. Akurat to co zrobiłeś, nie jest
    błędem systemu ale błędem usera. Po prostu źle sobie założyłeś, że tak
    ma to wyglądać. Efekt jest z mojej strony oczekiwany, znaczy coś Ci nie
    bangla. Gdybyś użył tego narzędzia w odpowiedni sposób, to zabangla.

    To nie wina narzędzia, lecz operatora :]

> [...]
    >
    > To ile miałbym ustawić 2h opóźnienia? A gdy włączę "pranie codzienne" co
    > trwa 1:04, to po 2h od zakończenia prania się wyłączy pralka? :-D

    Po prostu. Ustal najdłuższy stan nieaktywny w sensie braku poboru i to
    wpisz. Nie wiem ile wyjdzie, bo nie sprawdzałem.

    > W swoim sterowaniu ładowania akumulatora lub powiadomieniu o otwartej
    > altanie, akceptowałbyś takie opóźnienia?
    >
    > Warunek (który by najwyraźniej wystarczył):
    > "Od 5 minut odczyt z czujnika wynosi 0" - reakcja

    No to ustawisz 7 minut jako czas wykonania drugiej sceny i pasi. Jeśli
    po 7 minutach nie będzie poboru to scena druga się w końcu wykona. Jeśli
    pobór będzie, to następne 7 minut leci pętla. Zwyczajnie/logicznie.
    Robisz pętlę 7 minutową i masz. Takie trudne?

    > O temperaturę pytałem:
    > "Odczyt z czujnika większy/mniejszy od poprzedniego odczytu" -> reakcja
    >
    > Tak obiektywnie, nie oceniając teraz żadnej platformy - te warunki
    > wydają Ci się jakieś z kosmosu?

    Nie, nie wydają. Problemem jest wpieprzanie kilku wyzwalaczy do jednej
    sceny. Tak się nie robi. Raz, że nie ma tutaj logiki w tej potrzebie a
    dwa, że są konflikty. Po trzecie, na upartego można ale trzeba później w
    polu niżej, czyli polu warunku, ustawić warunek tak, aby tylko w ścisłej
    "koniunkcji" czyli JEDNEJ możliwej/równej, scena się wykonała jeden raz.

    > A jak? Kiedyś tu na grupie, napisali że "cewka piszczy". Nie jestem
    > elektronikiem, nie lutuje oporników na układach PCB bo się na tym nie znam.

    Nie cewka a zapewne trafo w przetwornicy. Niezupełnie tak to wygląda bo
    to nie jest winne trafo, że luźne czy coś, tylko daję 99% że jakiś
    kondziu wysechł i robi się interferencja, kiedy nie ma obciążenia. 99%
    takich usterek to kondziu. Recapping i po problemie, szczególnie te małe.
    (What does recapping mean in electronics?
    Recapping means replacing some or all of the electrolytic capacitors in
    a unit. Electrolytic capacitors are prevalent in almost all audio gear,
    and while they are effective and relatively inexpensive, they do tend to
    fail with age, whether the unit is used or not.)

> [...]
    > kiedyś nie wyjmowałem wtyczki, teraz po skończonym praniu wyjmuje wtyczkę.
    >
    > Gdy się chociażby zaświeci panel, to przestaje popiskiwać.

    No. Samsung zawsze był niedopracowany w przetwornicach...ale
    naprawialny, tzn nie ma większych problemów z naprawą.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 88. Data: 2023-11-15 20:13:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No. Samsung zawsze był niedopracowany w przetwornicach...ale
    > naprawialny, tzn nie ma większych problemów z naprawą.

    Jest jeszcze opcja, że we Wronkach można kupić przetwornicę, lub w
    sieci. Podaj model, to się poszuka. Wtyczki chyba umiesz
    wkładać/wyciągać. Co tydzień jadę przez Wronki :D...ale jest też telefon :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 89. Data: 2023-11-15 20:18:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jest jeszcze opcja, że we Wronkach można kupić przetwornicę, lub w
    > sieci. Podaj model, to się poszuka. Wtyczki chyba umiesz
    > wkładać/wyciągać. Co tydzień jadę przez Wronki :D...ale jest też telefon :)

    https://allegro.pl/oferta/samsung-przetwornica-modul
    u-mes-ag2mod-s2-12617605773

    Hmm, lekko zalewają te kondzie :D Dobrze że nie do pełna :D...ale tyko
    trzy są w tym modelu.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 90. Data: 2023-11-19 12:09:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.11.2023 19:56, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > dodatkowego/odpowiedniego warunku w polu warunku zadziała jak "klikacz"
    > i będziesz miał dokładnie ten efekt, którego nie możesz dotąd pojąć :]

    Wyzwalacz zadziała tak jeżeli "warunek wykonania" będzie w nim
    umieszczony. Nie trzeba wtedy dodatkowo "warunku wykonania". Przecież
    wyzwalacz też ma pod swoim polem

    "Warunek nie jest aktualnie spełniony." lub "Warunek jest aktualnie
    spełniony.".

    > Do akumulatora? :D To ja pisałem o woltomierzu a nie watomierzu.

    Aaa woltomierz...ok. Mea culpa.

> [...]
    sposób, to zabangla.

    > To nie wina narzędzia, lecz operatora :]

    Marketingowce/Handlowcem to na pewno nie jesteś ;-)

    Wczoraj akurat ta "prawdziwa" supla coś robili z serwerami i scripts
    takie coś wypluł - https://i.ibb.co/mRFR2nw/supla-error.png

    Na marginesie - zdarzało Ci się dostać "niepoprawny" wyniki odczytu z
    czujnika w supli/script? W tym tygodniu kilka razy z różnych czujników
    temperatury dostałem (jednorazowe) odczyty -247C lub 0C (dwa razy) -
    rozumiem, że oprogramowanie w urządzeniu nadawczym "zawiodło" i z takimi
    przypadkami należy się liczyć, ale zaskoczyło mnie to, że "supla" tego
    nie ogarnęła (odfiltrowała).

    Chociaż tak na prawdę to nie wiem czy "supla", bo odczyty zobaczyłem w
    "scripts". A swoją drogą jedna jak i druga strona nie pokazała tych
    odczytów na wykresach więc pewnie tam takie przypadki
    uwzględnione...patrzę w kod scripts i on zaciąga dane do wykresu z cloud
    więc pewnie cloud ogarnęli i w reakcjach by nie było, ale webhookiem
    script bierze "wszystko" i Frącz nie przewidział takich przypadków.

    > Jeśli po 7 minutach nie będzie poboru to scena druga się w końcu wykona. Jeśli
    pobór będzie, to następne 7 minut leci pętla. Zwyczajnie/logicznie. Robisz pętlę 7
    minutową i masz. Takie trudne?

    Ha! W supli tak, w Smart Life czy Tuya Smart scena wywołana z innej
    sceny, nie może mieć warunków. Przynajmniej ja nie widzę jak tam zrobić
    pętlę.

> [...]
    effective and relatively inexpensive, they do tend to fail with age, whether the unit

    Nie rozbierałem pralki (bo działa), ale nie miałem pojęcia że
    elektronika do nich jest na alle - nigdy nie sprawdzałem. Dzięki!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz