  • 1. Data: 2023-01-17 00:45:05
    Temat: Jakie baterie do multimetru?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Jakie baterie polecalibyście do multimetru, który będzie używany
    sporadycznie? Kupiłem niedawno taki, o którym pisałem w poście
    <639b8f82$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    (<http://42.pl/gg/639b8f82$0$546$6...@n...neost
    rada.pl>), ale że
    nie miałem w domu baterii to tak sobie leży jeszcze niesprawdzony. W
    końcu uzupełniłem bateryjne braki, żeby mieć zapas (w Kauflandzie
    była/jest promocja na 6 baterii VARTA Energy Alkaline typu AAA lub AA w
    blistrze za 5 zł), więc są alkaliczne oraz trafiłem też takie - cynkowe:
    <http://monitorsklep.pl/baterie-bateria-aaa-r03-1.5v
    -agfa-heavy-duty-premium-1-szt.-o_l_98_1915212.html>

    Zawsze unikałem wkładania baterii alkalicznych do rzadko używanych
    urządzeń z obawy o wylanie ogniwa, ale w obecnie produkowanych bateriach
    to chyba zdarza się rzadko. Wkładałem cynkowe, ale właśnie nie wiem, czy
    do takiego multimetru będą miały odpowiednią wydajność prądową.

    A może szarpnąć się i kupić litowe, tego typu -
    <https://www.varta-ag.com/en/consumer/product-catego
    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

    K.

  • 2. Data: 2023-01-17 08:45:27
    Temat: Re: Jakie baterie do multimetru?
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Od ponad 10 lat - jako AA i AAA - wykorzystuję wyłącznie baterie
    alkaliczne Varty (dużo, w różnych warunkach, np. -10 ... +40 stopni, 5
    lat w rzadko używanym mierniku) i ŻADNA mi nie wylała!
    Dlatego jestem im wierny - inne mi notorycznie wylewały.

  • 3. Data: 2023-01-17 09:45:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-17 o 08:45, stary grzyb pisze:
> [...]
    > lat w rzadko używanym mierniku) i ŻADNA mi nie wylała!
    > Dlatego jestem im wierny - inne mi notorycznie wylewały.
    Lepsze są japończyki, np panasonic.
    --
    Janusz

  • 4. Data: 2023-01-17 10:11:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 08:45:27 +0100, stary grzyb wrote:
> [...]
    > lat w rzadko używanym mierniku) i ŻADNA mi nie wylała!
    > Dlatego jestem im wierny - inne mi notorycznie wylewały.

    Musialbym zobaczyc, ktora mi wylala.
    Bo alkaliczne z reguły nie wylewaja, ale sie k*, zdarzaja wyjatki.

    A mierniki to z reguly uzywaja 9V, to jeszcze inna bajka.
    mowimy o Forscher FS705? On na AA/R6?

    rada.pl>), ale że
    -agfa-heavy-duty-premium-1-szt.-o_l_98_1915212.html>

    Cynkowe (tzn Leclanche/"cynkowo-weglowe"/cynkowo-chlorowe) wylewaja.
    Jak im cynkowy kubek przezre, to wylewaja.
    Alkaliczne maja kubek stalowy.

    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

    niby litowe, a 1.5V ... jak oni to zrobii ?

    J.

  • 5. Data: 2023-01-17 10:45:44
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 17.01.2023 o 10:11, J.F pisze:

    > Musialbym zobaczyc, ktora mi wylala.
    > Bo alkaliczne z reguły nie wylewaja, ale sie k*, zdarzaja wyjatki.
    >
    > A mierniki to z reguly uzywaja 9V, to jeszcze inna bajka.
    > mowimy o Forscher FS705? On na AA/R6?

    Mowa o takim: ANENG SZ02 -
    <https://www.aliexpress.com/item/1005004642327500.ht
    ml> On działa na 2
    sztukach AAA/R03.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 6. Data: 2023-01-17 16:05:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 17.01.2023 o 10:11, J.F pisze:

    > Bo alkaliczne z reguły nie wylewaja, ale sie k*, zdarzaja wyjatki.

    AAA/AA z Lidla wylały mi tylko raz, w latarce trzymanej w samochodzie,
    podejrzewam duże dT. W domu te same baterie nie wylały mi nigdy.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2023-01-17 16:32:03
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 17.01.2023 o 00:45, Krystek pisze:
> [...]
    >
    > A może szarpnąć się i kupić litowe, tego typu -
    > <https://www.varta-ag.com/en/consumer/product-catego
    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

    Varta jest nic nie warta.
    Toshiba, Panasonic, Duracell.

    Paweł

  • 8. Data: 2023-01-17 17:18:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    rada.pl>), ale że
    -agfa-heavy-duty-premium-1-szt.-o_l_98_1915212.html>

    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

> [...]
    Ale nie baterie heavy duty , bo one szybciej mogą wylać.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2023-01-17 22:25:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 17.01.2023 o 17:18, Janusz pisze:
    rada.pl>), ale że
    -agfa-heavy-duty-premium-1-szt.-o_l_98_1915212.html>

    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

    > Ale nie baterie heavy duty , bo one szybciej mogą wylać.

    Kiedyś wylały mi baterie - nomen omen - VARTA w fajnej latarce, która
    niestety po wylaniu baterii nadawała się jedynie do śmieci. Bardziej
    chodziło mi o to, jakiego rodzaju baterie warto stosować w multimetrze -
    alkaliczne, cynkowe, czy też inne. Czyli alkaliczne "heavy duty" też nie
    bardzo do multimetru?

    K.

  • 10. Data: 2023-01-17 22:39:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 22:25:00 +0100, Krystek wrote:

> [...]
    > chodziło mi o to, jakiego rodzaju baterie warto stosować w multimetrze -
    > alkaliczne, cynkowe, czy też inne. Czyli alkaliczne "heavy duty" też nie

    IMO - alkaliczne.
    Dlużej wytrzymują, rzadziej wylewają.

    Ogolniej - w zasadzie do wszystkiego alkaliczne, bo lepsze :-)

    Cynkowe (cynkowo-weglowe, bo alkaliczne tez sa cynkowe)
    to chyba tylko w sytuacji gdy potrzebujesz jednorazowo srednia ilosc
    energii, a potem dluga przerwa.
    Np jedziesz na biwak, latarka bedzie dwa dni potrzebna, wrocisz,
    baterie wyciagniesz, wyrzucisz ... i lepsze takie "zwykle", bo tansze
    :-)

    I tylko jedno mi sie nie zgadza
    https://www.varta-ag.com/en/consumer/product-categor
    ies/batteries

    W kategorii "Zinc" są tylko "Super Heavy Duty",

    "Wall clocks, alarm clocks or remote controls - VARTA Super Heavy
    Duty zinc carbon batteries provide you with reliable performance for
    all sorts of low-energy devices."

    Tam wsadzam wlasnie alkaliczne.
    I co znaczy ich Heavy Duty?

    J.