    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie baterie do multimetru?
    Date: Tue, 17 Jan 2023 22:39:33 +0100

    On Tue, 17 Jan 2023 22:25:00 +0100, Krystek wrote:
> [...]

    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

    > Kiedyś wylały mi baterie - nomen omen - VARTA w fajnej latarce, która
    > niestety po wylaniu baterii nadawała się jedynie do śmieci. Bardziej
    > chodziło mi o to, jakiego rodzaju baterie warto stosować w multimetrze -
    > alkaliczne, cynkowe, czy też inne. Czyli alkaliczne "heavy duty" też nie
    > bardzo do multimetru?

    IMO - alkaliczne.
    Dlużej wytrzymują, rzadziej wylewają.

    Ogolniej - w zasadzie do wszystkiego alkaliczne, bo lepsze :-)

    Cynkowe (cynkowo-weglowe, bo alkaliczne tez sa cynkowe)
    to chyba tylko w sytuacji gdy potrzebujesz jednorazowo srednia ilosc
    energii, a potem dluga przerwa.
    Np jedziesz na biwak, latarka bedzie dwa dni potrzebna, wrocisz,
    baterie wyciagniesz, wyrzucisz ... i lepsze takie "zwykle", bo tansze
    :-)

    I tylko jedno mi sie nie zgadza
    https://www.varta-ag.com/en/consumer/product-categor
    ies/batteries

    W kategorii "Zinc" są tylko "Super Heavy Duty",

    "Wall clocks, alarm clocks or remote controls - VARTA Super Heavy
    Duty zinc carbon batteries provide you with reliable performance for
    all sorts of low-energy devices."

    Tam wsadzam wlasnie alkaliczne.
    I co znaczy ich Heavy Duty?

    J.