  • 1. Data: 2017-07-26 12:48:05
    Temat: Jakie najciensze latki do opon?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chciałbym od wewnątrz załatać oponę (rowerową) przeciętą na szkle na długości ok.
    0,5-1 cm (nieco z boku opony).
    W pobliskim serwisie oponiarskim dostałem łatkę samochodową, ale straszliwie grubą i
    sztywną (cieńszych akurat chłopak nie miał).
    Jakiej najcieńszej łatki do opon (a może na odwrót - jakiej najgrubszej łatki do
    dętek?) można szukać?

  • 2. Data: 2017-07-26 13:18:19
    Temat: Re: Jakie najciensze latki do opon?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 12:48, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    i sztywną (cieńszych akurat chłopak nie miał).
    > Jakiej najcieńszej łatki do opon (a może na odwrót - jakiej najgrubszej łatki do

    Opona ma raczej kord bez którego żadna łata opony raczej nie wytrzyma
    obciążenia.
    Współcześnie nikt już sam nie łata dziur w kołach samochodowych, więc
    brakuje na rynku osprzętu do termicznego zgrzewania łat.
    A klejenie będzie raczej za słabe, przy dętce inaczej pracuje.
    Pogadaj z jakimś wulkanizatorem.
    A najlepiej kup nową oponę.

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 3. Data: 2017-07-26 13:27:44
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-26 12:48, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    i sztywną (cieńszych akurat chłopak nie miał).
    > Jakiej najcieńszej łatki do opon (a może na odwrót - jakiej najgrubszej łatki do

    Skoro to rower to nie wiem, moze warto pomyslec o.. rowerowej?

    Takie uszkodzenie z boku kiedyś bardzo ładnie uszczelniła mi łatka
    Parktool TB-2. Trzyma juz ze 3 lata. I jest bardzo wygodna w aplikacji.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2017-07-26 15:08:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ąćęłńóśźż, 26 lip 2017 w news:ol9t1d$l73$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Chciałbym od wewnątrz załatać oponę (rowerową) przeciętą na szkle na
    > długości ok. 0,5-1 cm (nieco z boku opony). W pobliskim serwisie

    Dawno temu używałem do takich małych uszkodzeń jak i do przebitych dętek
    kawałka dętki. Keliłem butaprenem i w większości przypadków się trzymało.
    Jeździłem na takich połatanych kołach zupełnie nierekraacyjnie, ale też
    nie wiem jakim ciśnieniem pompowałem - ręczną pomką, więc nie na super
    kamień.

  • 5. Data: 2017-07-26 18:57:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-07-2017 o 12:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chciałbym od wewnątrz załatać oponę (rowerową) przeciętą na szkle na długości ok.
    0,5-1 cm (nieco z boku opony).

    A po jakiego?
    Opona ze złota czy co?

  • 6. Data: 2017-07-26 19:45:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak słyszałem, tyle że TB-2 drogie są (od ok. 18 zł/3 szt., a potrzebuję na razie
    jedną).
    Samochodowe do opon są znacznie tańsze, od 0,75 gr/szt. + tubka kleju ('cementu') ok.
    4,20 zł/20 ml.
    Słyszałem, że Rema Tip Top czy jakoś podobnie, ale w ręku nie miałem i nie wiem, czy
    zamawiać pocztą lub pytać u pobliskich gumiarzy.

    -----

  • 7. Data: 2017-07-29 05:26:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    A ile kosztuje nowa opona do tego roweru?
    Bo coś mi się wydaje że idziesz w ślepą uliczkę.
    Łatanie takiej sporej dziury moim zdaniem się
    nie uda, chyba że to jakiś rower dla dzieci
    i opony pompujesz tak o, dla zabawy...

  • 8. Data: 2017-07-29 14:51:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Od 40 zł do ok. 120 zł/szt. + dostawa.
    W warsztacie oponiarskim pewnie by wzięli ze 30-40 zł (i trzeba połazić, żeby nie
    kręcili nosem "panie, my takich cienkich to nie robimy) za naklejenie na zimno (moga
    lepiej niż ja przygotować podłoże i ścisnąć, zakleić dziurę klejem "cementem), bo
    podobno opony rowerowe od wewnątrz mają za cienką wartwę gumy do pewnej wulkanizacji
    na gorąco.

    Mam już drugi komplet nowych opon, tyle że szerokich, a przecięta jest wąska i chcę
    trochę dla odmiany na wąskich pojeździć (to naprawdę inna jazda i inna frajda), nie
    na co dzień (a jeszcze jest kolejny komplet zimówek z kolcami) - więc kupowanie
    kolejnych nowych opon za 200 zł/para (nie chcę jeździć na dwóch różnych z przodu i z
    tyłu) mnie nie kręci.

    Namierzyłem łatki Rema TipTop do opon (są różne rozmiary):
    https://felgeo.pl/product-pol-359-Latka-do-opon-TIPT
    OP-UP3-30mm.html
    a do tego klej "cement":
    https://felgeo.pl/product-pol-5385-Klej-Special-Ceme
    nt-BL-12g-TipTop.html

    -----

  • 9. Data: 2017-07-29 15:30:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-07-2017 o 14:51, ąćęłńóśźż pisze:
    > Od 40 zł do ok. 120 zł/szt. + dostawa.

    Musisz lepiej poszukać, w byle markecie pewnie dostaniesz pasującą za 15
    zł/szt.
    Efekt przy rowerze będzie identyczny.

  • 10. Data: 2017-07-30 00:05:53
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Nie masz pojęcia o czym piszesz. Jak ktoś jeździ na rowerze, to różnicę robi rzeźba
    bieżnika, szerokość opony, a nawet ciśnienie. Pomijam już kwestię, czy opona zwijana,
    czy na drucie i rodzaj mieszanki z której zrobiono opony