  • 1. Data: 2017-07-25 15:55:08
    Temat: Multipla 1,9 jtd - co sądzicie?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Kolega chce kupić Multiplę z silnikiem 1,9 jtd.
    Ja mam Doblo z takim silnikiem i mu odradzam (awarie: 2x dwumasa, świece
    żarowe, napinacz rozrządu), ale jemu się Multipla podoba (cenowo i
    ogólnie też).
    Jakie macie opinie o tym wynalazku włoskiej myśli technicznej?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-07-25 16:09:02
    Temat: Re: Multipla 1,9 jtd - co sądzicie?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 15:55, Jacek pisze:
    > Kolega chce kupić Multiplę z silnikiem 1,9 jtd.
    > Ja mam Doblo z takim silnikiem i mu odradzam (awarie: 2x dwumasa, świece
    > żarowe, napinacz rozrządu),

    2X dwumasa? lol :) weź zmień mechanika albo nie kupuj tureckich części:)
    Ewentualnie naucz się jeździć z innym zakresem niż 1000-1500 obrotów na
    minutę :)
    moje doblo ma przejechane bodaj 220kkm (240?) i narazie raz wymienione
    sprzęgło (choć i tak nie jestem pewien czy to ten miał więc są szanse,
    że sprzęgło fabryczne. Dwumasa na bank nie ruszana w żadnym aucie).
    świece żarowe mam fabryczne, a nawet gdyby padły to raczej nie wskazuje
    na awaryjność silnika tylko świec:)
    napinacz rozrządu: to poleci tylko jak nie był wyieniony z paskiem LUB
    pasek został zdecydowanie za mocno naprężony.

    ale jemu się Multipla podoba (cenowo i
    > ogólnie też).
    > Jakie macie opinie o tym wynalazku włoskiej myśli technicznej?
    > Jacek

    Multipla jest szeroka i fajna jest opcja z 3 siedzeniami obok siebie z
    przodu. wielkie okna. Poleć mu doblo.
    1.9JTD to jeden z najlepszych silników ever. Do padających rzeczy możesz
    dopisać problemy ze sprzęgłem/wysprzęglikiem oraz czujnik położenia wału
    (wymieniałem już i podobno te boscha padają regularnie w każdym doblasie).

  • 3. Data: 2017-07-25 16:23:02
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-25 15:55, Jacek wrote:

    > Kolega chce kupić Multiplę z silnikiem 1,9 jtd.
    > Jakie macie opinie o tym wynalazku włoskiej myśli technicznej?

    Powszechna opinia niesie ze to wyjatkowo dobry diesel, pojemne
    praktyczne pudlo ktorego nikt nie ukradnie. Czyli raczej dobry
    wybor.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2017-07-25 16:30:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >(cenowo i ogólnie też).
    >Jakie macie opinie o tym wynalazku włoskiej myśli technicznej?

    Siedzial w tym ?

    Jakos tak krzywo sie siedzi, bo musieli troche sciskac, zeby te 3
    fotele wsadzic.

    A reszta ... kwestia gustu :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-07-25 17:14:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 15:55:14 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > ogólnie też).
    > Jakie macie opinie o tym wynalazku włoskiej myśli technicznej?

    Mam od kilku lat i w silniku nic nie ruszane. Poprzednia właścicielka(znam ją) także
    kilka lat używała)
    Dmumasa powinna te 250tys wytrzymać przecież
    Auto wygodne, oszczędne, w 6 osób kilka tras po ok 2tys km zrobiliśmy- a raczej
    gabarytowo z tych większych jesteśmy. Kłopot tylko z bagażem bo bagażnik dla 2 rodzin
    na dalszą trasę trochę mały. Wcześniej miałem niby 7 osobowego Galaxy ale 5 osób w
    nim mniej wygodnie jechało jak 6 w multipli. 2 ostatnie siedzenia w galaxy to dla
    dzieciaków tylko.
    W Multi[i do silnika się nie dotykałem, robiłem tylko przy zawieszeniu- końcówka
    drążka i takie tam. Ceny części niewysokie.

  • 6. Data: 2017-07-25 17:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-07-25 15:55, Jacek wrote:

    >Powszechna opinia niesie ze to wyjatkowo dobry diesel, pojemne
    >praktyczne pudlo ktorego nikt nie ukradnie. Czyli raczej dobry
    >wybor.

    Z ta pojemnoscia to bym nie przesadzal ... ten bagaznik to taki sobie
    ... i wysypuje sie wszystko po otwarciu :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-07-25 19:20:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 17:14:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > W Multi[i do silnika się nie dotykałem, robiłem tylko przy zawieszeniu- końcówka
    drążka i takie tam. Ceny części niewysokie.

    Dodam jeszcze że jednak ciężko będzie niezajeżdżony egzemplarz znaleźć

  • 8. Data: 2017-07-25 20:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > ogólnie też).
    > Jakie macie opinie o tym wynalazku włoskiej myśli technicznej?

    Silnij 1,9jtd - teraz juz takich nie robią.
    Ogólnie jednostka nie do zajechania. Egzemplarze po pol miliona jezdza
    nadal i nic sie nie dzieje. Oszczedne.
    Zima niedogrzane - trzeba zasłonic wloty z przodu.

    Z przodu masz 3 miejsca z czego srodkowe jest troche mniej wygodne ale bez
    przesady.
    Z tyłu 3 osobne fotele, w razie potrzeb mozliwośc wymontowania kazdego w
    jakies 30 sekund.
    Ja mam akurat wersje beznynowa ale ogólnie bardzo fajne auto - w 6 osób z
    boxem na dachu bylismy na nartach i udało się spakowac razem z nartami i
    butami.

    Kupujac zwróc uwage na stan tylniej belki - one lubią gnic i wtedy trzeba
    doliczyc jakies min 1500 do ceny zeby ja ewentualnei wymienic.

    Tapicerka w srodku tragedia - te wszystkie elementy plastikowe z taka
    nagumowana struktura łuszcza sie, czasami kleja - tak po prostu to auto ma.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 9. Data: 2017-07-25 22:32:00
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-25 17:29, J.F. wrote:

    > Z ta pojemnoscia to bym nie przesadzal ... ten bagaznik to taki sobie
    > ... i wysypuje sie wszystko po otwarciu :-)

    Ale jakies duze foremne AGD raczej przewieziesz bez problemu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2017-07-26 19:37:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.07.2017 o 16:09, sirapacz pisze:

    > 2X dwumasa? lol :) weź zmień mechanika albo nie kupuj tureckich części:)
    Mechanik jest ok. Stwierdził luz 3x większy od dopuszczalnego, hałasy i
    szarpanie przy ruszaniu. Części były Luk albo Lucas, już nie pamiętam,
    więc raczej nie tandeta.
    > Ewentualnie naucz się jeździć z innym zakresem niż 1000-1500 obrotów na
    > minutę :)
    Nie muszę się uczyć, bo mam organiczny wstręt do jazdy z obrotami
    poniżej 2000. Niemniej podziwiam kolegę, który dojeżdża do pracy Astrą,
    obrotów 2000 to on z kolei raczej nie przekracza, ale za to ma spalanie
    w granicach 3,7.
> [...]
    > napinacz rozrządu: to poleci tylko jak nie był wyieniony z paskiem LUB
    > pasek został zdecydowanie za mocno naprężony.
    Tutaj mea culpa, bo faktycznie przy 90 kkm wymieniono sam pasek a
    napinacza nikt nie wymieniał aż do rozsypania przy ok 150 kkm.
    Jacek