  • 1. Data: 2017-07-24 23:11:42
    Temat: Włoska uczciwość - długie i trochę ntg, ale skoro jest czas urlopowy
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Piszę ku przestrodze, może ktoś dzięki temu nie zostanie nabity w butelkę.

    Wyjazd, trasa spoko, żadnych planów, jedziemy na dziko - zabawowo.
    Trafiamy na namiot w stylu "lokalna knajpka przy winiarni". Właściciel
    sympatyczny, ugościł nas tak, że nie byliśmy w stanie zjeść wszystkiego
    (4 osoby, 40Euro łącznie w tym wino). Pytamy o nocleg... lokalni którzy
    w międzyczasie przyszli zaczynają dzwonić i znajdują nam hotel za
    50Eur/pokój całkiem niedaleko, 3 gwiazdki.
    Na miejscu... już 85Euro. Pokazujemy kartki jakie nam napisali lokalni,
    z dojazdem, kwotami, adresem... nic nie pomaga, 85 albo spadaj, no to
    pojechaliśmy dalej.
    Następny hotel, podobnie. Jak pytamy to 50Euro, a jak chcemy się
    wprowadzić to już 75E. W końcu trafiamy na taki za 75Eur/pokój w którym
    nikt nie próbuje nas wyruchać. Śpimy, nie jest źle.
    Następny dzień już na miejscu, więc zaczynamy od zabezpieczenia sobie
    noclegu. Trafiamy na hotel 4 gwiazdkowy po 74Eur/pokój. Jesteśmy
    zdziwieni, ale doświadczeni dniem poprzednim robimy nalot na recepcję
    więcej niż 1 osobowo, aby później nie było zmian warunków, wygląda to
    dobrze. Meldujemy się, chcę zapłacić od razu... na terminalu widzę
    180Euro. Pytam i słyszę, że to opłata turystyczna wliczona. Tylko że na
    papierze jest 174 nocleg + 6 podatek. Rozmawiam i słyszę, że musiałem
    źle zrozumieć. Wszyscy w 3-kę musieliśmy źle zrozumieć, przecież to
    takie podobne w wymowie 74 i 174!(angielski). Chcieli nas tradycyjnie
    wyruchać. Powiedzieliśmy co sądzimy, żadnego wrażenia to na nich nie
    zrobiło, widać przyzwyczajeni. Następny hotel zaatakowaliśmy więc z
    kartką... nawet nie próbują podać ceny, dopytujemy natrętniej i
    dostajemy odpowiedź, że nie ma pokoi.
    Kolejny hotel...90Euro i nikt nie próbuje nic zmieniać w trakcie
    meldunku. Pytamy o szczegóły, fajnie się rozmawia, dostajemy propozycję
    śniadanie do pokoju i 80 Euro/pokój/noc. Płacimy, wszystko jak należy,
    pokoje genialne (duże, łazienka z wanną, taras na którym można zjeść
    śniadanie. Później, już na koniec naszego wyjazdu spotykamy właścicieli
    w sklepie, przesympatyczni.
    W całej tej wycieczce podobnie z parkingami. Tłumaczenie, że nie
    zostawię kluczyków w stacyjce, bo i tak nie ruszysz samochodem nic nie
    daje. Nie zostawiasz kluczyków - spieprzaj z parkingu. Oczywiście dało
    się tak zaparkować, aby nie trzeba było ruszać samochodu, ale włosi mają
    to w dupie.

    Generalnie mam takie spostrzeżenie, jak trafi się na niezwiązanego z
    turystyką, jest bardzo sympatycznie i uczciwe. Jak trafi się w branżę
    turystyczną, to tylko patrzą jak kogoś wyruchać i nie mają żadnych
    problemów z tym, że udowodnisz im chęć oszustwa, spływa to po nich.

    Po tych doświadczeniach moje wizyty we włoskich recepcjach hotelowych
    wyglądają tak, że pytam, później piszę i proszę o potwierdzenie, że
    dobrze zrozumiałem, a następnie płacę za nocleg z góry.

    Acha, jak się da to tankować w miasteczkach, a nie na autostradach. Są
    znaczne różnice cenowe paliw, o wiele większe niż w PL.

    Żeby nie było też całkiem OT, to powiem, że Czesi i Słowacy bardzo
    karnie na drodze, Austriacy średnio, za to Włosi... nie liczą się z
    nikim na drodze. Po prostu królowie lewego pasa.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2017-07-24 23:22:29
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > moje wizyty we włoskich recepcjach hotelowych

    Irku, jak wiem, że Ty jesteś spokojny człowiek, ale znając Twoją
    posturę, to myślę, że ci Włosi odważni są;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2017-07-24 23:30:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Irek.N."

[...]
    ---
    W polskim hotelu też mnie chcieli orżnąć na 50zł w stosunku do tego co w
    znanym serwisie bukingowym zamówiłem.

    Acha, jak się da to tankować w miasteczkach, a nie na autostradach. Są
    znaczne różnice cenowe paliw, o wiele większe niż w PL.
    ---
    Ile, w Polsce to pod 50 groszy

  • 4. Data: 2017-07-25 01:29:45
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-24 21:11, Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
> [...]
    > pokoje genialne (duże, łazienka z wanną, taras na którym można zjeść
    > śniadanie. Później, już na koniec naszego wyjazdu spotykamy właścicieli

    Booking.com lub podobne stosować należy bezwględnie zawsze.

  • 5. Data: 2017-07-25 07:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > W polskim hotelu też mnie chcieli orżnąć na 50zł w stosunku do tego co w
    > znanym serwisie bukingowym zamówiłem.

    A mnie Czesi - rezerwowałem w booking a jak przyjechałem to mi chciał inna
    cene zaproponować. Oczywiście nic nie dopłaciłem :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 6. Data: 2017-07-25 08:34:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Przyjazny <p...@n...tld.invalid> wrote:

    > Booking.com lub podobne stosować należy bezwględnie zawsze.

    Też czytając od razu pomyślałem o tym samym. Z tym, ża ja też popatrzyłbym
    na expedia.com dla porównania. Większa firma i oprócz hoteli mają też
    bilety lotnicze, samochody z wypożyczalni i całe pakiety wakacji.

    Hotele niestety mają inne stawki dla ludzi z ulicy a inne dla biur
    turystycznych i takich pośredników online. Spotkałem się nawet że na
    witrynie własnej sieci hotelowej był pokój tańszy niż w recepcji.

    Właściwie od jakichś 8-10 lat, a jeżdzę sporo w różne miejsca, nie
    pojawiłem się w hotelu bez uprzednio zrobionej rezerwacji. Appka do kilku
    biur turystycznych online mam w telefonie aby anulować czy zmienić łatwo
    rezerwację w razie zmiany planów w trakcie trwania podróży. Polecam!

  • 7. Data: 2017-07-25 16:15:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Booking.com lub podobne stosować należy bezwględnie zawsze.

    Właśnie Booking.com już przez 10 dni nie może opublikować mojej
    umiarkowanie negatywnej opinii (napisaną kulturalnym językiem) o jednym
    hotelu w Lublinie. Obawiam się, że zaczyna się z tego robić drugie Ceneo...

    Piotr

  • 8. Data: 2017-07-25 17:09:09
    Od: Skolmi <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 16:15:45 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]

    Jest OK tylko, gdy płatność przy rezerwacji. Gdy na miejscu to już różnie.

    BTW. Mi negatywy publikują.

  • 9. Data: 2017-07-25 17:20:09
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-25 15:09, Skolmi <k...@g...com> wrote:

    > Jest OK tylko, gdy płatność przy rezerwacji. Gdy na miejscu to już różnie.

    Ja się nie spotkałem z problemami nawet w Dzikich Krajach, ale opowiedz,
    to będziemy uważać.

    Z tymi płatnymi z góry jest taki problem, że większość jest
    nieodwoływalnych.

    > BTW. Mi negatywy publikują.

    Mi też, ale chyba nie było to szybko, na pewno dłużej niż tydzień.

  • 10. Data: 2017-07-25 18:37:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Przyjazny"

> [...]
    > w sklepie, przesympatyczni.

    Booking.com lub podobne stosować należy bezwględnie zawsze.

    https://www.google.pl/search?q=booking+dodatkowe+opł
    aty