  • 1. Data: 2017-07-25 21:17:48
    Temat: 100C
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
    najszybciej ładujące się akumulatory?

    Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
    się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

    Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

  • 2. Data: 2017-07-25 23:09:29
    Temat: Re: 100C
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> [...]
    > się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
    >
    > Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

    Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P

    J.

  • 3. Data: 2017-07-26 00:29:26
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P

    No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w
    kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.

  • 4. Data: 2017-07-26 00:55:11
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
    > Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
    > ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności
    > akumulatora...

    Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by
    raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
    kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.

    > No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym
    > w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.

    Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane, i to
    bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym. A druga, a raczej
    pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
    podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
    poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
    degradacji ogniwa.

  • 5. Data: 2017-07-26 10:41:08
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
> [...]
    > się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
    >
    > Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

    Ja się nie znam.
    Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi
    w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari.

  • 6. Data: 2017-07-26 10:41:13
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 26.07.2017 o 00:29, Pszemol pisze:

    > No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w
    > kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.

    dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania.

  • 7. Data: 2017-07-26 10:49:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-25 21:17, Pszemol wrote:

    > Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
    > się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

    Nie pomylilo Ci sie jednak przypadkiem z rozładowywaniem?

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2017-07-26 10:56:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-07-25 21:17, Pszemol wrote:
    >Nie pomylilo Ci sie jednak przypadkiem z rozładowywaniem?

    Te "boostery" do samochodow sa niezle, bateryjka moze z 5Ah, a pradu
    daje 200A.

    Ale ... jesli tyle daje, to i tyle powinna przyjac przez pewien czas,
    zanim nie wybuchnie :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-07-26 11:30:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości

    > dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania.

    To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
    Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
    elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i następnemu
    chętnemu sprzedają. To nie taka nowa koncepcja, już dwucyfrowo lat temu o
    tym czytałem. Chcę to tylko uzupełnić o możliwość podładowania, jak jest się
    z dala od takiej stacji, tak, żeby uzupełnianie energii mogło się odbywać
    zamiennie, możliwie bez szkody dla drugiej możliwości (aby podładowanie nie
    wyłaczyło możliwości przetankowania elektrolitu, a przetankowanie,
    możliwości podładowania).
    Albo paliwowe, kupić autku literka spirytu, ostatecznie IPA, który jest
    tańszy, nalać i jadziem w Polskie :) Tylko, co policjant na pijane auto, ale
    trzeźwego kierowcę? :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 10. Data: 2017-07-26 11:38:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
    >elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i

    Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.

    Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
    dzialaja.
    Ale moze bedzie lepiej.

    J.