  • 1. Data: 2009-03-19 20:47:05
    Temat: Jakiego kabla i gniazdka użyć
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    Witam,
    poniewaz jak wiadomo do dekodera "n" mozna podlaczyc tylko jeden odbiornik
    (bez wykupowania dodatkowe abonamentu), chcialbym sobie zastosowac takie
    rozwiazanie:
    Kabel w scianie do sypialni od salonu, gdzie stoi dekoder. Oba konce
    zakonczone "jakimis" gniazdkami.
    Mozliwosc podpiecia kabla od dekodera do jednego gniazdka (jaki kabel, jakie
    przejsciowki?),
    mozliwosc na drugim koncu podpiecia kabla od gniazdka do zlacza w
    odborniku - innego niz antenowe, zeby nie przelaczac, bo bedzie podpieta
    antena naziemna (chyba ze mozna jakas zlaczke zrobic).
    Oczywiscie w jednym momencie kabały z "n" moge ogladac tylko na jednym
    odbiorniku.
    Na jakies super jakosci obrazu nie zalezy mi na dodatkowym odbiorniku.
    Najlepiej jakby ta droga jednoczenie dalo sie podlaczyc DVD (odtwarzac w
    salonie, ogladanie w sypialni).
    Piloty w tym momencie nie dzialaja, ale to mi tez nie przeszkadza.

    Jak to mozna technicznie rozwiazac?

  • 2. Data: 2009-03-19 20:59:02
    Temat: Re: Jakiego kabla i gniazdka użyć
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak to mozna technicznie rozwiazac?

    Tylko scart (eurozłącze) tylko, że trochę się nalutujesz... ale będzie i
    dobry obraz i dźwięk.

    *

  • 3. Data: 2009-03-19 21:17:10
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    tadzik pisze:
> [...]
    > salonie, ogladanie w sypialni).
    > Piloty w tym momencie nie dzialaja, ale to mi tez nie przeszkadza.

    1. video sender - możliwość sterowania pilotem z sypialni
    2. kablel 2 żyły w ekranie z wy euro do we euro lub rca
    3. modulator przy dekoderze, kabel koncentryczny, w sypialni sumator
    sygnału i jednym kablem do tv.

    pawell

  • 4. Data: 2009-03-19 22:12:13
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    Wybacznie, ale jestem troche nieobeznany w tych technologiach ;)

    > Tylko scart (eurozłącze) tylko, że trochę się nalutujesz... ale będzie i
    > dobry obraz i dźwięk.

    To z grubsza rozumiem. W sypialni wystarczy jeden kabel, i niezaleznie z
    ktorego zrodla bedzie szedl sygnal to na AV1 bede odbieral.
    To lutowanie tyczy sie tego, zeby zrobic "przejsciowke", dwa wejscia euro do
    jednego gniazdka?
    Czy w gniazkach beda złącza Euro, czy jakies inne (i do tego przejsciowka)?

    > 1. video sender - możliwość sterowania pilotem z sypialni

    Generalnie moge z pilota zrezygnowac, niechcialbym miec w sypialni przy
    telewizorze zadnych odbiornikow itp. - telewizor ma byc sa i wygladac jak
    obraz - nie przewiduje w jego poblizu nawet szafki ;)

    > 2. kablel 2 żyły w ekranie z wy euro do we euro lub rca

    To jest to rozwiazanie opisane na gorze?
    Co to jest rca?

    > 3. modulator przy dekoderze, kabel koncentryczny, w sypialni sumator
    > sygnału i jednym kablem do tv.

    a tego to zupelnie nie rozumiem, czy mozna gdzie szerzej o tym poczytac
    (zeby nie zameczac tlumaczenim, jak pisalem nie jestem oblatany w tych
    tematach, nie mialem dotad takiej potrzeby).

  • 5. Data: 2009-03-19 23:12:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > odborniku - innego niz antenowe, zeby nie przelaczac, bo bedzie podpieta
    > antena naziemna (chyba ze mozna jakas zlaczke zrobic).

    Oczywiście że można.
    Masz stary magnetowid?
    To wykorzystaj jego modulator, kabel z n do mangetowidu - a dalej skolko
    ugodno po kablu antenowym (razem z tv naziemną).

    Potrzebujesz tylko jednego kabla antenowego - resztę masz.

    > Oczywiscie w jednym momencie kabały z "n" moge ogladac tylko na jednym
    > odbiorniku.

    Niekoniecznie.
    Do kabla antenowego z magnetowidu możesz podłączyć więcej tv.

    > Najlepiej jakby ta droga jednoczenie dalo sie podlaczyc DVD (odtwarzac w
    > salonie, ogladanie w sypialni).

    Też się da.
    A jak zastosujesz zamiast dvd nagrywarkę to i z magnetowidu możesz
    zrezygnować.

  • 6. Data: 2009-03-20 22:21:03
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Jak to mozna technicznie rozwiazac?

    Rozumiem, że przy dekoderze jest ten pierwszy odbiornik.

    Czy jest on podłączony z dekoderem przez HDMI ?

    Paweł

  • 7. Data: 2009-03-21 08:27:12
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    > Rozumiem, że przy dekoderze jest ten pierwszy odbiornik.
    tak

  • 8. Data: 2009-03-21 11:00:05
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    tadzik pisze:
    > tak

    > tak

    Napisz jeszcze jakiego typu złącze AV ma ten dodatkowy telewizor ?
    Zakładam, że DVD ma złącze SCART.

    Paweł

  • 9. Data: 2009-03-21 13:03:29
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    > Napisz jeszcze jakiego typu złącze AV ma ten dodatkowy telewizor ?
    Dopiero bede go wybieral, calosc planuje podlaczyc za jakies 2 miesiace, na
    razie musze w scianach kable polozyc.
    Ale zakladam, ze bedzie mial wszystkie mozliwe ;)

    > Zakładam, że DVD ma złącze SCART.
    Stare ma, ale bede kupowal nowe, raczej BlueRay - nie wiem czy one maja
    takie zlacza jeszcze.

  • 10. Data: 2009-03-21 15:34:37
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > Ale zakladam, ze bedzie mial wszystkie mozliwe ;)

    > Stare ma, ale bede kupowal nowe, raczej BlueRay - nie wiem czy one maja

    W tej sytuacji rosnie liczba kombinacji jakie możesz zastosować.
    Trudno jest coś doradzić jeśli nie wiadomo jakim sprzętem będziesz
    dysponował.

    Proponuję:

    1. Wersja droższa
    Położyć kabel HDMI lub nawet dwa takie kable.
    Sygnał HDMI z dekodera rozdzielisz np. czymś takim:
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=125&id=
    749
    Być może do DVD będzie potrzebny przełącznik:
    http://www.hollex.pl/index.php?page=spis&kat=124
    ewentualnie wykorzystasz drugie wejście HDMI w TV (jesli takie będzie
    miał i ten drugi kabl HDMI)

    2. Wersja tańsza
    Połóż jeden kabel SCART (taki zawierający też przewody do RGB)

    Paweł