  • 11. Data: 2013-01-25 12:57:39
    Temat: Re: Jakość obrazu
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2013-01-24 20:57, v...@g...com pisze:
    > Ja mam "nBox BSKA" z telewizja na karte i jak porownuje z sasiadami co maja Polsat
    Cyfrowy to widze ze jednak ten moj dekoder daje lepsza jakosc obrazu.
    > Takze moi znajomi posiadaja Arive 200 HD i nawet wobec niej moim skromnym zdaniem
    jakosc obrazu tego mojego nBoxa wypada lepiej niz ich Arivy. To znaczy ta Ariva
    sprawuje sie lepiej co do obrazow ruchomych, znaczy wydaje sie, ze obrazy szybko
    zmieniajace sie, np. biegajacy pilkarze, biegnace konie albo szybko mknace samochody
    plynniej sie przemieszczaja w tej Arivie. Jednak obraz zwlaszcza przy kanalach tej
    gorszej jakosci SD jest jakis "ziarnisty", jakies obwodki wokol konturow, troche jak
    filmy z YouTube z jakoscia 480p - czy ktos moze wie dlaczego tak sie dzieje i czy da
    sie to jakos poprawic np. poprzez zmiane tzw. firmware (jak mnie zapewnial kolega)?
    Prosilabym o odpowiedz bo ci znajomi chca mi odstapic te Arive za niecale 200zl a
    wlozylabym do niej modul CI z CyfrowegoPolsatu (gdzie juz wstepnie sie umowilam na
    abonament lecz jeszcze niczego nie podpisalam).

    > Same kolory natomiast w tej Arivie moim zdaniem wygladaja normalnie. Oczywiscie to
    jest inny dekoder, Ty piszesz o Ariva 250 Combo a ja o Ariva 200 HD, lecz moze pewne
    podstawowe podzespoly maja takie same?

    Z tymi obrazami ruchomymi to niekoniecznie może to zależeć od tunera, to
    raczej przede wszystkim zależy od telewizora. Od jego czasu reakcji
    matrycy.
    Oj, z tego co słyszałem to karty CP są parowane z tunerem i tylko w
    takiej kombinacji mogą działać..
    Tak, pewnie to jest to samo, tylko w innym opakowaniu. No i jakoś
    wreszcie udało mi się uzyskać akceptowalne kolory. Problem leżał nie w
    ustawieniach obrazu, a w ustawieniu innych parametrów TV.

  • 12. Data: 2013-01-25 17:53:33
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Trybun wrote:

    > reakcji matrycy. Oj, z tego co słyszałem to karty CP są parowane z
    > tunerem i tylko w takiej kombinacji mogą działać.. Tak, pewnie to

    Jak ktos pisal wyzej, sa moduly CAM z parowana karta i ten zestaw
    pracuje z praktycznie kazdym tunerem z wejsciem CI.
    Mam taki modul juz 4 rok, w 3 tunerze i jestem bardzo zadowolony.
    Jedyny minus to, że modul jest jednostrumieniowy. Ale jak nie masz
    zamiaru rozdzielac sygnalu na kilka TV to nie ma problemu.

  • 13. Data: 2013-01-26 10:54:24
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-25 17:53, bufi pisze:

> [...]
    > Jedyny minus to, że modul jest jednostrumieniowy. Ale jak nie masz
    > zamiaru rozdzielac sygnalu na kilka TV to nie ma problemu.

    Jak to, to Polsat rozprowadza także same modułu z kartą? No i z moim
    Fargusonem mimo tego że ma slot na moduł nie będzie działał, tak mi
    przynajmniej odpowiedzieć dział techniczny tej firmy. Ale oczywiście
    mogą się mylić - bo z drugiej strony zapewniają że z kartą tv "N" tuner
    działa na pewno, a tak nie jest - można oglądać tylko niektóre programy.
    A wracając do Polsatu - Ty masz go na umowę czy na kartę, na zasadzie
    pre paid?

  • 14. Data: 2013-01-26 12:01:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <i...@y...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > się mylić - bo z drugiej strony zapewniają że z kartą tv "N" tuner działa
    > na pewno, a tak nie jest - można oglądać tylko niektóre programy.

    Bo pewnie nie zrozumiałeś o czym piszą.
    Z TnK działa wszystko, z N (również na kartę) to inna bajka, bo kanały są
    parowane ze sprzętem, więc działają tylko te z TnK.

  • 15. Data: 2013-01-26 13:54:38
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-26 12:01, Cavallino pisze:

> [...]
    > Z TnK działa wszystko, z N (również na kartę) to inna bajka, bo kanały
    > są parowane ze sprzętem, więc działają tylko te z TnK.

    Co najwyżej to oni nie zrozumieli o co pytam. A mi chodziło o obsługę
    karty tv N. Po to właśnie kupiłem ten tuner, bo ten oryginalny biały od
    Nki miał kłopotliwą obsługę zewnętrznej nagrywarki. Sprzedawca w sklepie
    potwierdził że tuner Fergusona obsłuży kartę tv "N". Albo guzik na ten
    temat wiedzą, albo świadomie wprowadzili mnie w błąd, bo tuner ani myśli
    wyświetlać programy HBO, N Premium N Sport itd.

  • 16. Data: 2013-01-26 17:04:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > temat wiedzą, albo świadomie wprowadzili mnie w błąd, bo tuner ani myśli
    > wyświetlać programy HBO, N Premium N Sport itd.

    Oddaj go, typowy przykład niezgodności z umową.

  • 17. Data: 2013-01-27 12:19:59
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-26 17:04, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <i...@y...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Oddaj go, typowy przykład niezgodności z umową

    Ustne zapewnienie sprzedawcy o czymś to niewystarczający powód żeby
    reklamować sprzęt. A poza tym czy za podobną sumę kupię gdzieś tuner z
    takimi możliwościami?

  • 18. Data: 2013-01-27 13:25:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <i...@y...com> napisał w wiadomości grup

    > Ustne zapewnienie sprzedawcy o czymś to niewystarczający powód żeby
    > reklamować sprzęt.

    Wystarczający.
    Co najwyżej możesz mieć problem z udowodnieniem, że tak zapewniał.
    Było kazać mu się pod tym podpisać.

    > A poza tym czy za podobną sumę kupię gdzieś tuner z takimi możliwościami?

    Takich które nie odbierają N na kartę jest cała masa. ;-)

  • 19. Data: 2013-01-27 21:30:25
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-27 13:25, Cavallino pisze:

    > Wystarczający.
    > Co najwyżej możesz mieć problem z udowodnieniem, że tak zapewniał.
    > Było kazać mu się pod tym podpisać.

    > Takich które nie odbierają N na kartę jest cała masa. ;-)

    Lepiej powiedz od czego to zależy że jedne kanały Nki są odkodowane, a
    inne nie na tym tunerze? Czyżby Nka poza ogólnym miała jeszcze jakieś
    wewnętrzne kodowanie na poszczególne kanały?

  • 20. Data: 2013-01-27 22:35:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <i...@y...com> napisał w wiadomości grup

    > Lepiej powiedz od czego to zależy że jedne kanały Nki są odkodowane, a
    > inne nie na tym tunerze?

    Tłumaczyłem.
    Kanały dostępne RÓWNIEŻ w TnK, gdzie nie ma parowania ze sprzętem, są
    nieparowane.
    Więc i TnK i w "N na kartę" możesz je obejrzeć na dowolnym sprzęcie.
    Cała reszta jest sparowana i możesz je zobaczyć tylko na właściwym
    dekoderze.

    I właśnie dlatego trzymam się od N z daleka.
    Ale nie gorączkuj się i poczekaj 2 miesiące, oferta Cyfry i N zostanie
    ujednolicona, co może oznaczać, że wszystkie kanały będą dostępne w obu
    systemach kodowania, może to spowoduje, iż parowanie również przestanie być
    problemem.

    >Czyżby Nka poza ogólnym miała jeszcze jakieś wewnętrzne kodowanie na
    >poszczególne kanały?

    Kodowanie nie, parowanie karty ze sprzętem tak.
    Na większości kanałów HD parowanie jest.