  • 1. Data: 2009-09-09 11:25:50
    Temat: Jeśli nie Triumph Tiger 1050...
    Od: " Bartek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    . to co?

    Naszła mnie jesienna potrzeba zmiany motocykla. Chcę cos takiego jak TT1050.
    Duże ale poręczne, szybkie ale wygodne, do miasta ale tez w dalsza trasę w 2
    osoby z bagażem. Nie chce niczego na czym trzeba leżeć/pochylać się podczas
    jazdy. Coś co nie wyrwie plomb z zębów na warszawskich dziurach.

    Patrzę po innych markach i ciężko mi znaleźć inne typy. Pomóżcie.

    B. XL700VA

  • 2. Data: 2009-09-09 12:54:34
    Temat: Re: Jeśli nie Triumph Tiger 1050...
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    " Bartek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > jazdy. Coś co nie wyrwie plomb z zębów na warszawskich dziurach.
    >
    > Patrzę po innych markach i ciężko mi znaleźć inne typy. Pomóżcie.

    Jesli BARDZO szukasz alternatywy to jest tego multum: KTM 950 / 990, Aprilia
    Caponord, TDM 900, Suzuki DL V-Strom 650/1000, Honda Varadero 1000.
    Nawet te ciezsze beda dosc poreczne dzieki swej geometri, kierownicy/oponom.
    TDM na przyklad da sie smigac prawie jak SuperMoto. Oczywiscie, istotne jest
    ile wazysz i ile sobie mierzysz wzrostu.
    Osobiscie wybralbym Tigera - jazda probna mnie urzekla. Zaden motocykl nie
    dal mi tyle ( i w tak krotkim czasie) poczucia zaufania do kozy i jej
    niemalze nieograniczonych mozliwosci. Doskonala zawiecha z przodu, swietne
    hamulce, odprezona pozycja kierownika.
    Dodatkowo: 3-cylindrowiec bije kultura pracy, elastycznoscia i ekonomia
    wszystkie 2-ki z jego grupy wagowej.
    Minusy: beznadziejny serwis w Polsce (sa chlubne wyjatki) oraz, podobno,
    niezbyt dobra jakosc tylnego amortyzatora przejawiajace sie szybkim jego
    zuzyciem. Drugi problem bywa nieobcy takze uzytownikom bardziej szacownych
    marek, zwlasza jesli u producenta zwycieza lobby ksiegowe. Jesli reszta
    sprzeta pasuje warto zainwestowac w markowy aftermarket.

    PeeS Nie zwracaj uwagi na komentarze szydzace z mego przywiazania do
    bielizny ;) Potrafie wskazac takze jej slabe strony.

    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2009-09-09 14:53:13
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości

    > " Bartek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > PeeS Nie zwracaj uwagi na komentarze szydzace z mego przywiazania do
    > bielizny ;) Potrafie wskazac takze jej slabe strony.

    Ty, wskazywator! (:

    Weź mi wskaż jakies słabe strony H-D xr 1200.
    Bo jak się dziś przejechałem, to mi jakoś nudno w życiu się zrobiło. I
    nic mnie nie cieszy a jedynym lekarstwem wydaje się być zakup
    takowego.
    Tak lekkiego w prowadzeniu ciężkiego, było nie było, motocykla to się
    w życiu nie spodziewałem.
    Sam sprzedawca ostrzegał też, że są nissinowskie hamulce więc "to jest
    harley, ale hamuje" - tak powiedział. Hamował jak ta lala. Samym tyłem
    na luzie wyhamowałem naprawdę żwawo.
    No nie ma bata, nawet wibracje ma tylko na postoju na kosie.

    PS
    o cenie ani słowa nie mów

    PS 2
    Wiem co! Ten durny zbiorniczek płynu ham. z tyłu, o który można
    sznurówkami zahaczyć, co kilkukrotnie zrobiłem - to jedyne co mi
    przychodzi z minusów.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 4. Data: 2009-09-09 14:59:20
    Od: " Bartek" <b...@W...gazeta.pl>

    > Jesli BARDZO szukasz alternatywy to jest tego multum: KTM 950 / 990, Aprilia
    > Caponord, TDM 900, Suzuki DL V-Strom 650/1000, Honda Varadero 1000.

    Ww. znam. Nie ma nic innego?:) Wybor robi sie wiec prosty...

    > Nawet te ciezsze beda dosc poreczne dzieki swej geometri, kierownicy/oponom.
    > TDM na przyklad da sie smigac prawie jak SuperMoto. Oczywiscie, istotne jest
    > ile wazysz i ile sobie mierzysz wzrostu.

    I to jest "factor":); jakies 120 w "ubranku" i prawie 2 metry. Potrzebuje cos
    co udzwignie okolo 220 kg, nie polamie sie i pojedzie 150 bez zadyszki.

> [...]
    > hamulce, odprezona pozycja kierownika.
    > Dodatkowo: 3-cylindrowiec bije kultura pracy, elastycznoscia i ekonomia

    Czekam wlasnie na probna jazde. Jezdzilem ST. Pomimo ze to prawie taki sam
    silnik, to jednak nie da sie porownac motocykli.

    > Minusy: beznadziejny serwis w Polsce (sa chlubne wyjatki)
    Czyli?

> [...]
    > marek, zwlasza jesli u producenta zwycieza lobby ksiegowe. Jesli reszta
    > sprzeta pasuje warto zainwestowac w markowy aftermarket.

    O amorze czytalem. Jezeli to jedyna techniczna wada, to nie ma problemu.

    dzieki za podpowiedzi.

    B.
    XL700VA pewnie for sale...

  • 5. Data: 2009-09-09 15:23:41
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik " Bartek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czekam wlasnie na probna jazde. Jezdzilem ST. Pomimo ze to prawie
    > taki sam
    > silnik, to jednak nie da sie porownac motocykli.

    > Czyli?

    Poczytaj w archiwum grupy o przygodach saja. Triumph nie był w stanie
    naprawić motocykla własnej marki.
    To niestety nie jedyna wpadka, ogólnie przejrzyj archiwum, jak
    sądzisz, że motocykl ma prawo się zepsuć - serwis Triumpha może być
    długi, kosztowny i nieskuteczny.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 6. Data: 2009-09-09 15:58:52
    Od: " Bartek" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > To niestety nie jedyna wpadka, ogólnie przejrzyj archiwum, jak
    > sądzisz, że motocykl ma prawo się zepsuć - serwis Triumpha może być

    O problemach z serwisem wiem (byłych chyba raczej).

    Bardziej mi chodzilo o te chlubne wyjatki:)

    Sprzet bedzie nowy, wiec mam nadzieje, ze jakis czas problemow nie bedzie.

    B.
    XL700VA Pewnie for sale...

  • 7. Data: 2009-09-09 19:08:25
    Od: Grzegorz Rogala <a...@g...pl>

    Jogurt pisze:

    > Jesli BARDZO szukasz alternatywy to jest tego multum: KTM 950 / 990,
    > Aprilia Caponord, TDM 900, Suzuki DL V-Strom 650/1000, Honda Varadero 1000.
    Pozwole sie nie zgodzic Ar2, bo
    KTM to przerosniete enduro - daje rade tym w terenie pojechac ale na
    asfalcie tak se, w trasie >1000km jakos nie widze,
    aczkolwiek tez sprzet zajebisty,
    Capo/DL/Wiadro - ciezkie klamoty na cienkich oponkach , zawias fajny ale
    w szybszych winklach to ja przepraszam ale sa fajniejsze sprzety
    Zostaje TDM ale przy warunkach brzegowych (wzrost/waga) jest po prostu
    za slabe. Jezdzi ekstra ale to nie to.
    Przerabialem ten temat 3 miesiace temu i wybralem Tigera
    bo po prostu nie bardzo ma konkurencje. Dla mnie moglbybyc mocniejszy
    tak 140-150KM ale to nie jest warunek.
    Poza tym w tym klimacie jest jeszcze Benelli TRE 1130K ,
    wyjebany sprzet w kosmos i stylistycznie i technicznie ale..
    to troszke ruletka z tym Benelli poza tym cena taka sobie.
    Ale gdybym mial $ to wybralbym Benelli.

    > Doskonala zawiecha z przodu,
    ale trzeba pokrecic srubkami, seryjne nastawy oj, katastrofa.

    > swietne hamulce,
    fakt, w porownaniu z Buza K4, zaskakujaco lepsze.

    > odprezona pozycja kierownika.
    az za bardzo ;)

    > Dodatkowo: 3-cylindrowiec bije kultura pracy, elastycznoscia i ekonomia
    > wszystkie 2-ki z jego grupy wagowej.
    tu powiem tak, po 4kkm _nadal sie nie moge przyzwyczaic_
    zestopniowanie skrzyni za ciasne dla mnie, 6 nie jest nadbiegiem
    przez co mozna jechac do odciecia bez zamulenia ale przeszkadza to
    troche w zmniejszaniu zuzycia paliwa na trasie.

    > Minusy: beznadziejny serwis w Polsce (sa chlubne wyjatki) oraz, podobno,
    > niezbyt dobra jakosc tylnego amortyzatora przejawiajace sie szybkim jego
    > zuzyciem.
    Pozyjemy zobaczymy, amorek da sie ustawic do jazdy a ile wytrzyma? ch..
    wie, w zr7 po 30kkm rozlecialy sie uszczelki tloczyska i wylatal gaz,
    w Poznaniu jest firma ktora tak btw naprawia takie uszkodzenia.

    > PeeS Nie zwracaj uwagi na komentarze szydzace z mego przywiazania do
    > bielizny ;) Potrafie wskazac takze jej slabe strony.
    hehe, nie jestes Kocykiem ani Kryhem to nie uwazasz swojego
    _aktualnego_ sprzeta za
    najlepszynajszybszydebesciarskisprzetnacalejplanecie ;))

  • 8. Data: 2009-09-10 06:40:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 9 Wrz, 21:08, Grzegorz Rogala <a...@g...pl> wrote:
    > Poza tym w tym klimacie jest jeszcze Benelli TRE 1130K ,
    > wyjebany sprzet w kosmos i stylistycznie i technicznie ale..
    > to troszke ruletka z tym Benelli poza tym cena taka sobie.
    > Ale gdybym mial $ to wybralbym Benelli.

    Ja też się śliniłem na niego, ale przeszło mi jak poczytałem
    o zużyciu paliwa. DUŻO chleje...

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
    --
    Kawidlo GPZ 550 '82
    Tygrys '05

  • 9. Data: 2009-09-10 07:48:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " Bartek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    >. to co?

    o ile czegos nie przeoczylem, nikt nie wymienia gs'ow ze stajni bmw, to
    takie przeoczenie, czy moze moto nie warte uwagi?

  • 10. Data: 2009-09-10 07:57:33
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Grzegorz Rogala" <a...@g...pl> wrote in message

    > Pozwole sie nie zgodzic Ar2, bo

    [...]

    Gdybysmy sie wszyscy zgadzali to byloby nudno. Ciesze sie ze zmobilizowalem
    do wypowiedzi Starego Precla z Wielkim Doswiadczeniem przy ktorym moje 3
    grosze to maly pikus ;) Dziekowac.
    Pragnalbym jedynie zwrocic uwage ze moja odpowiedz tyczyla pytania w ktorym
    nie podano warunkow brzegowych i nie napomknieto czy od motocykla oczekuje
    charakteru czy tez posluszenstwa.
    A wef Tygrysie to sobie zwieksz lekko przelozenie wtorne, inna rzecz ze
    jedynka moze wtedy okazac sie juz nieakceptowalnie dluga ;)

    > hehe, nie jestes Kocykiem ani Kryhem to nie uwazasz swojego _aktualnego_
    > sprzeta za najlepszynajszybszydebesciarskisprzetnacalejplanecie ;))

    Ja bym sie w takiej sytuacji chlastal szarym mydlem ;) 90% tutejszych
    bywalcow, szczegolnie swiezutkich ale takze ujezdzajacych dluzej jedna koze
    twierdzi ze ich wybor jest jedynie sluszny i najlepszy mozliwy, a przeciez
    to brak ewolucji i funu. Poza tym, Klocusia absolutnie nie podejrzewam a
    Kryhu robi fajne foty i bez prawnika nic wiecej nie powiem ;)

    weFAQ&v=qvj