  • 1. Data: 2022-08-29 10:14:21
    Temat: Kamera
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    Szukam kamery do monitoringu.
    Ważnie: korzystanie z chmury wykluczam. Ważniejsza cena niż bajery czyli
    tania.
    No ale chodzi mi o możliwość połączenia bezpośrednio kamera-smartfon.
    Ideałem byłaby taka z gniazdem RJ45.
    Czego szukać? p2p?

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe Avast.

  • 2. Data: 2022-08-29 11:33:18
    Temat: Re: Kamera
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2022 10:14, Desoft wrote:
    > No ale chodzi mi o możliwość połączenia bezpośrednio kamera-smartfon.
    > Ideałem byłaby taka z gniazdem RJ45.
    > Czego szukać? p2p?

    Jesli bez chmury to z obsługą Onvif z LAN.

    Głównie starsze modele, typu CAMSPOT itp. Nowe już nie.

    Jeśli jesteś w sieci lokalnej - masa softu na telefon bez problemów
    wyświetli z niej obraz, niektóe aplikacje mają nawet fukcje zapisu,
    detekcji ruchu itd.

    Jeśli jesteś poza domem - kwestia postawienia jakiegoś VPNa do domu i
    działa tak samo.

    Zaznaczam: coraz trudniej znaleźc kamerę z "onvif" w nazwie. Czasami
    trzeba szukać "IP" i potem doszukiwać się, czy wspiera onvif. Na
    przykład IPC-G42-IMOU wspiera onvif w/g ludzi którzy jej używali. Używka
    130zł na allegro. Ja nie używałem i nie wiem. Chaos informacyjny.

    Inny przykłąd to Hikvision HWI-B140H - wpiera onvif, ale nikt się tym
    nie chwali.

    Kupiłem dwie różne kamery tylko po to aby okazało się, że właściciel
    ogłoszenia "przez przypadek przekleił onvif z innego". Nawet januszom
    biznesu wierzyć nie wolno.

    PS, Coś się stało ostatnio i kamery IP poszły w górę. Kiedyś kupowałem
    fullhd z onvif, uzywaną, za 60zł, obecnie ciezko coś znaleźć poniżej 150zł.

    Podsumowując: kamera z onvif i ethernetem. Z powodu sraczki chmurowej i
    dorawnia się do tej technologii tępego suwerena przez co jest
    "uproszczona", cieżko teraz coś takiego znaleźć wprost wyszukiwarką.

  • 3. Data: 2022-08-29 17:44:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2022 o 10:14, Desoft pisze:
> [...]
    > tania.
    > No ale chodzi mi o możliwość połączenia bezpośrednio kamera-smartfon.

    P2P idealnie sprawdza się w sieciach GSM (chodzi o publiczny IP bez
    udziwnień typu VPN).
    Tuya
    Imou (Dahua)
    ewentualnie
    https://dvspolska.pl/
    Wszystkie w/w mają WiFi i rj45 + gniazdo pamięci + p2p, czyli nie ryjesz
    po routerach. Działają w LAN bez netu. Problemem jest brak interfejsu
    WEB ale apka na smarta obskakuje to bezproblemowo.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2022-08-29 23:53:24
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    > tania.
    > No ale chodzi mi o możliwość połączenia bezpośrednio kamera-smartfon.

    https://pl.aliexpress.com/item/4000674706324.html

    Wgrywasz firmware z githuba, wyłączasz wszystko co w chmurze i jest
    pięknie. RJ45 jest, serwer RTSP jest, ONVIF jest (nie testowałem).

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2022-08-30 00:43:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2022 23:53:24 +0200, Andrzej W. napisał(a):

    > https://pl.aliexpress.com/item/4000674706324.html
    >
    > Wgrywasz firmware z githuba, wyłączasz wszystko co w chmurze i jest
    > pięknie. RJ45 jest, serwer RTSP jest, ONVIF jest (nie testowałem).

    A znalazłbyś coś takiego, ale zewnętrzną?
    Niestety, dodatkowe warunki:
    - PoE
    - zmotoryzowana głowica
    - zmotoryzowany ZOOM, optycznie co najmniej 10x
    - rozdzielczość min. FHD, lepiej 4k

    Ewentualnie napisz, jak szukać takiej z możliwością podmiany firmware.

    Tutaj "wzorzec" - chodzi dużo lepiej, niż się spodziewałem:
    https://www.asecam.net/asecam-8mp-4k-ip-ptz-30x-outd
    oor-camera.html
    Ale ma problemy: można ustawić maskę, ale zacznie śledzić obiekt i maskę ma
    w d...
    Maska to obszar, który kamera powinna ignorować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-08-30 08:30:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2022 o 23:53, Andrzej W. pisze:

    > https://pl.aliexpress.com/item/4000674706324.html
    >
    > Wgrywasz firmware z githuba, wyłączasz wszystko co w chmurze i jest
    > pięknie. RJ45 jest, serwer RTSP jest, ONVIF jest (nie testowałem).

    Ale wtedy nie działa z apką:]

    Inna sprawa? Po co wgrywać, skoro ona to już ma? Chmura przeszkadza czy jak?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2022-08-30 09:57:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 29 sierpnia 2022 o 16:53:26 UTC-5 Andrzej W. napisał(a):

    > https://pl.aliexpress.com/item/4000674706324.html
    >
    > Wgrywasz firmware z githuba, wyłączasz wszystko co w chmurze i jest
    > pięknie. RJ45 jest, serwer RTSP jest, ONVIF jest (nie testowałem).

    Mozna namiar na takiego githuba?
    I jakis link z tej kustomizacji co ma byc wlaczone.

    Bonusowo to jeszcze mnie ciekawi jak ten ptz dziala wtedy. request po http z
    parametrem jak sie obrocic?

  • 8. Data: 2022-08-30 10:08:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Aug 2022 00:43:10 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > - PoE
    > - zmotoryzowana głowica
    > - zmotoryzowany ZOOM, optycznie co najmniej 10x

    Wszystko powyższe (+wiele więcej) spełnia np. hikvision
    DS-2DE4A425IW-DE

    --
    Marek

  • 9. Data: 2022-08-30 10:10:39
    Od: Marek <f...@f...com>

> [...]
    > maskę ma
    > w d...
    > Maska to obszar, który kamera powinna ignorować.

    Nie rozumiem, łapie obiekt w obrębie maski i śledząc go wychodzi z
    niej? Tak ma być.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2022-08-30 10:30:36
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 30.08.2022 o 09:57, ptoki pisze:

    > Mozna namiar na takiego githuba?
    > I jakis link z tej kustomizacji co ma byc wlaczone.
    >
    > Bonusowo to jeszcze mnie ciekawi jak ten ptz dziala wtedy. request po http z
    parametrem jak sie obrocic?

    https://github.com/roleoroleo/yi-hack-Allwinner-v2

    Strzałeczki w www i podgląd.
    Ten model nie ma kalibracji położenia, z kalibracją jest YI Dome U ale
    ona nie ma RJ-45.
    https://www.aliexpress.com/item/1005001894600719.htm
    Drugą ważną dla niektórych funkcją YI Dome U jest to, że chowa
    mechanicznie obiektyw. Patrzysz na kamerę i masz 100% pewności, że
    obrazu nie nagrywa.

    Te kamery mają pamięci dokładnie pod to co producent od nich wymaga i
    nie jest możliwe uruchomienie na raz wszystkich opcji dostępnych w
    alternatywnym firmware. Ja używam ssh, rstp, www i działa to w miarę
    stabilnie.

    Ciekawą funkcją jest też interkom.

    --
    AWa.