  • 11. Data: 2022-08-30 10:49:06
    Temat: Re: Kamera
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Aug 2022 10:10:39 +0200, Marek napisał(a):

    > Nie rozumiem, łapie obiekt w obrębie maski i śledząc go wychodzi z
    > niej? Tak ma być.

    Gdyby obiekt wychodził poza maskę, to bym rozumiał.
    Ale on widzi obiekt w obszarze maski i robi na niego najazd, zaczynając
    śledzić.

    Przykład:
    Mam kamerę ustawioną na bramę.
    Pasek poziomy ok. 1/3 wysokości od góry to maska, bo tam jest chodnik i
    zdarza się przechodzień:

    +-----------+
    |xxxxxxxxxxx|
    | |
    | |
    +-----------+

    Obszar "x" to maska.

    Teoretycznie kamera tegoż przechodnia powinna zignorować.
    Jednak robi zoom na przechodnia i zaczyna go śedzić, jadąc obiektywem w
    górę oraz prawo lub lewo - tam, gdzie idzie przechodzień. Potrafi tak "iść
    za kimś" około 100 metrów, zamiast stać i pilnować bramy.

    Wydaje mi się (nie mam wiedzy ani doświadczenia), że gdyby to była stała
    kamera (bez obracanej głowicy), to maska być może działała by prawidłowo.
    Aczkolwiek w tym przypadku też kamera nie powinna reagować na człowieka,
    który cały się mieści w masce. Nie pomagają priorytety masek (bo może ich
    być więcej), nie pomagają priorytety wyzwalaczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2022-08-30 10:52:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Aug 2022 10:08:01 +0200, Marek napisał(a):

    > Wszystko powyższe (+wiele więcej) spełnia np. hikvision
    > DS-2DE4A425IW-DE

    Dzięki za wskazówkę.
    Jeden zasadniczy problem: kosztuje kilkukrotnie więcej, od tego, co brat ma
    :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2022-08-30 14:58:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Aug 2022 10:52:23 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Dzięki za wskazówkę.
    > Jeden zasadniczy problem: kosztuje kilkukrotnie więcej, od tego, co
    > brat ma

    U instalatorów można ją kupić od 2k.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2022-08-30 15:01:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Aug 2022 10:49:06 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Przykład:
    > Mam kamerę ustawioną na bramę.
    > Pasek poziomy ok. 1/3 wysokości od góry to maska, bo tam jest
    > chodnik i

    Dziwne bo kamery z jakimi miałem do czynienia miały maskę
    "aktywności" (maska oznacza obszar chroniony a nie ignorowany) a Ty
    opisujesz coś jak maska obszaru do zignorowania. Jesteś pewien, że
    dobrze zrozumiałeś zasady działania tej maski?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2022-08-30 15:12:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Aug 2022 15:01:36 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > opisujesz coś jak maska obszaru do zignorowania. Jesteś pewien, że
    > dobrze zrozumiałeś zasady działania tej maski?

    Chodzi mi o zasadę działania a nie nazwę.
    W instrukcji było bodajże "mask" - teraz nie pamiętam. Opisywana była
    sytuacja właśnie taka - że część zamaskowana miała być ignorowana w
    wykrywaniu człowieka.

    Program to CamHipro na androida.

    Drugi typ maski też był - czyli zakaz nagrywania z zaznaczonego obszaru.
    Tego brat nie testował.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2022-08-30 17:27:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Aug 2022 15:12:51 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Program to CamHipro na androida.

    A ten program to jaki ma z tym związek?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2022-08-30 21:12:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 30 sierpnia 2022 o 03:30:39 UTC-5 Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    >
    > Strzałeczki w www i podgląd.
    > Ten model nie ma kalibracji położenia, z kalibracją jest YI Dome U ale
    > ona nie ma RJ-45.
    > https://www.aliexpress.com/item/1005001894600719.htm
    > Drugą ważną dla niektórych funkcją YI Dome U jest to, że chowa
    > mechanicznie obiektyw. Patrzysz na kamerę i masz 100% pewności, że
    > obrazu nie nagrywa.
    >
    > Te kamery mają pamięci dokładnie pod to co producent od nich wymaga i
    > nie jest możliwe uruchomienie na raz wszystkich opcji dostępnych w
    > alternatywnym firmware. Ja używam ssh, rstp, www i działa to w miarę

    Dzieki za info.
    Mam nadzieje ze te co sa dostepne na ali to beda obslugiwane przez te firmwary,

  • 18. Data: 2022-08-30 21:51:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Aug 2022 17:27:57 +0200, Marek napisał(a):

    > A ten program to jaki ma z tym związek?

    Nie wiem, czy ma. Dlatego go podałem.

    Nie mam do czynienia z kamerami, więc się nie orientuję.
    No, może czasami klientowi konfigurowałem jakiś VPN albo przekierowanie na
    Mikrotiku czy innym Fortinecie i konfigurowałem kamery na iVMS, ale to
    dorywczo.

    Ta kamera jest jakaś dziwna - w ogóle nie ma oprogramowania na Windows.
    Co prawda wystawia interfejs www, ale prędkość działania jest tragiczna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam