  • 1. Data: 2009-01-27 15:33:05
    Temat: Karta graficzna poniżej 400 zł?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Myślę nad kartą grafiki PCI-Express x16 do komputera pod WinXP Pro SP2,
    C2D E6320 (@2,34GHz), 2x1GB DDR2 667, ASRock 4Core1333-FullHD, Seagate
    7200.8 250GB/8MB SATA2 - co by trzymać sie jak najbliżej kwoty 300 zł z
    lekkim haczkiem. Celować w GF czy ATI? Karta typowo do gier (Oblivion,
    Gothic III, Clive Barker's Jericho, S.T.A.L.K.E.R.). Chodzi mi o
    najlepszy stosunek wydajności do niskiej ceny. Moje typy:

    - 375 zł MSI ATI Radeon HD3850/512MB (jeśli z tą ceną to nie pomyłka):
    http://www.balta.pl/opis.php3?ID=29077

    - 343 zł HIS IceQ ATI Radeon HF4670/512MB:
    http://www.inwazjapc.pl/index.php?main_page=product_
    info&products_id=52064

    - 299 zł Gainward 8800GS/384MB:
    http://www.allegro.pl/item540348567_gainward_8800gs_
    384mb_gwarancja_12m_cy.html

    Proszę o podpowiedzi na co zwrócić uwagę.

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-01-27 15:35:47
    Temat: Re: Karta graficzna poniżej 400 zł?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Apropos - posiadam 2 letni zasilacz Chieftec GPS-400AA-101A (400W).

  • 3. Data: 2009-01-27 17:21:14
    Od: Nathan <a...@s...ha>

    OMSON pisze:
> [...]
    > http://www.allegro.pl/item540348567_gainward_8800gs_
    384mb_gwarancja_12m_cy.html

    > Proszę o podpowiedzi na co zwrócić uwagę.

    Rozważ jeszcze Gf 9600GT

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 4. Data: 2009-01-27 22:11:36
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Nathan napisał(a):

    > Rozważ jeszcze Gf 9600GT

    Już biorę pod rozwagę. Z syntetycznych testów (benchmark.pl) wynika, że
    HD4670/512 jest najsłabsza (ciekawe swoją drogą na jakie O/C pozwala
    wersja HIS z chłodzeniem IceQ)? Znalazłem ją najtaniej za 343 zł.
    Radeon HD3850/256MB (za 375 zł) stoi mniej więcej na jednym poziomie z
    GF9600GT/512MB (na Allegro znalazłem za 309 zł), lekko za nimi GF8800GS/
    384MB (na Allegro znalazłem za 299 zł). Stosunek wydajności do ceny
    wypada tutaj najlepiej w przypadku GF9600GT i na nią sie pewnie
    zdecyduję (jeśli sprzedający będzie wart zaufania) - a jak to jest w
    grach? Która z nich będzie najwydajniejsza w wymienionych tytułach?

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2009-01-28 10:34:20
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > grach? Która z nich będzie najwydajniejsza w wymienionych tytułach?

    Radeon niestety jest cieniutki jak barszczyk gdy mu włączymy Antialiasing.
    Po prostu siada dokumentnie i nie idzie grać.
    Bez tego linie wyglądają jak porąbane siekierą. A od kąd zastosowałem granie
    bez AA wydaje się być torturą dlatego bierz Nvidię cokolwiek bo tam działa
    to bezbłędnie.

  • 6. Data: 2009-01-28 10:44:16
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 11:34:20 +0100, Doxent napisał(a):

    > Radeon niestety jest cieniutki jak barszczyk gdy mu włączymy Antialiasing.
    > Po prostu siada dokumentnie i nie idzie grać.

    A to zależy jak który. Seria 4XXX spisuje się z AA włączonym bardzo dobrze.

    > Bez tego linie wyglądają jak porąbane siekierą. A od kąd zastosowałem granie
    > bez AA wydaje się być torturą dlatego bierz Nvidię cokolwiek bo tam działa
    > to bezbłędnie.

    Dodajmy do tego, że wszystkie te karty o których mowa są trochę za słabe
    żeby grać z włączonym antyaliasingiem i bzdura się dopełnia.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 7. Data: 2009-01-28 14:28:30
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Andrzej Libiszewski napisał(a:

    > Dodajmy do tego, że wszystkie te karty o których mowa są trochę za słabe
    > żeby grać z włączonym antyaliasingiem i bzdura się dopełnia.

    HD4850/512MB zdaje się, że daje sobie radę z AA? Testowałem kiedyś na
    komputerze znajomego parę gier i ustawiałem na max co się dało (Quake4,
    Gothic III, Jericho). Tyle, że na taką kartę to przynajmniej 600-700 zł
    trzeba by wydać (ATI lub GF)?

    Pzdr, OMSON

  • 8. Data: 2009-01-28 15:23:41
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    OMSON ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > GF9600GT/512MB (na Allegro znalazłem za 309 zł), lekko za nimi GF8800GS/
    > 384MB (na Allegro znalazłem za 299 zł).

    Kupiłem GF8800GS z chłodzeniem Arctic Cooling SILENCER za 299 zł. Jest
    test tej karty po O/C (@650/900) i wygląda na to, że wydajnością (wg
    testów syntetycznych na benchmark.pl) nie ustępuje GF9600GT. Czekam aż
    przyjdzie to przetestuję na grach i zobaczę ile uda się z niej jeszcze
    wycisnąć.

    Pzdr, OMSON

    P.S. Mam nadzieję, że mój stary Chieftec da sobie radę ;)

  • 9. Data: 2009-01-28 19:23:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    OMSON pisze:

> [...]
    > komputerze znajomego parę gier i ustawiałem na max co się dało (Quake4,
    > Gothic III, Jericho). Tyle, że na taką kartę to przynajmniej 600-700 zł

    Daje radę. Co prawda nie grałem w żadną z gier, które wymieniłeś, ale
    CoD4 pięknie śmiga 1920x1200 16AF AAx2, Wiedźmin zresztą również.

    --
    | Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
    | Computers don't make errors - What they do, they do on purpose. |

  • 10. Data: 2009-01-29 11:34:36
    Temat: Fortron 550W z Allegro (99zł)
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    OMSON pisze:

    > P.S. Mam nadzieję, że mój stary Chieftec da sobie radę ;)

    Czy FORTRON FSP550-60PLG jest dobrym rozwiązaniem do GF8800GS (myślę też
    o O/C tej karty)?

    Tu na Allegro za 99zł:

    http://www.allegro.pl/item540923631_fortron_550_akty
    wne_pfc_taniej_sie_nie_da_ostatnie.html

    Proszę o opinie - co wart jest ten zasilacz (warto sie nim interesować)?

    Pzdr, OMSON