  • 11. Data: 2021-09-20 19:36:12
    Temat: Re: Karta low profile 2x vga + 1x cyfrowe, poszukiwana
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/09/2021 19:08, ptoki wrote:
    > Poszukaj kart graficznych na usb.

    Mam takie. Ciekawostka: nie obsługują duplikowania pulpitu. Najwyraźniej
    ten ficzer wymaga posiadania framebuffera w jednej pamieci, przynajmniej
    w windowsie.

    To dośc istotna wada i traktuje to jako ostateczność.

  • 12. Data: 2021-09-20 21:41:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-19 o 23:57, heby pisze:

    > Nawet VGA? Pytam, bo to nie jest trywialny adapter, tylko dośc spory
    > kawałek krzemu i to częsciowo analogowego.

    Tak, nawet VGA.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2021-09-20 21:43:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 20 września 2021 o 12:36:17 UTC-5 heby napisał(a):
> [...]
    > w windowsie.
    >
    > To dośc istotna wada i traktuje to jako ostateczność.
    Hmmmm. mialem takie i nie bylo problemow z takim czyms. Pracowalem w takim trybie,
    juz lata temu.

    Moze jak sterownik zmienisz to sie ficzer pojawi?

    Te moje to jakis displaylink byl czy cos. Tanie wtedy nie byly ale chipset byl z
    takich popularnych. SIS siakis...

  • 14. Data: 2021-09-20 21:49:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-20 o 09:14, heby pisze:
> [...]
    isplayport%20vga

    > No własnie. Te adaptery (mam dwa) mają podstawowe wady:
    > a) to dodatkowy kawałek krzemu

    Czemu wada?

    > b) mają problemy z rozpoznawaniem rodzielczości monitora i
    > przekazywaniem jej do OSa co często kończy się zafiksowaną
    > rozdzielczoscią niezgodną z natywną.
    >
    > Innymi słowy fakt że karta graficzna ma kilka DP nie oznacza, że ma
    > *natywne* VGA.

    Nie rozumiem kompletnie jak DP ma mieć niby natywne VGA?

    Jak masz problem z adapterem to oddaj badziew i weź coś normalnego.
    Przykładowy chipset to po prostu DAC oraz oraz bridge dla DDC aby
    przekazać parametry monitora do karty graficznej:
    https://www.nxp.com/products/peripherals-and-logic/s
    ignal-chain/bridges/two-lane-displayport-to-vga-adap
    ter-ic:PTN3392BS

    > Zanim zacznę robić absurdalne workaroundy z konwerterami na VGA,
    > najpierw chciałbym coś natywnie wspierajace 2xVGA i 1xcyfrowe.

    no ale widzisz że jest konflikt z chcieć a móc...

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2021-09-20 23:27:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/09/2021 21:49, Irokez wrote:
    > Czemu wada?

    Bo daje kiepskiej jakosci obraz. Na moim HDMI->VGA obraz faluje.

    > Nie rozumiem kompletnie jak DP ma mieć niby natywne VGA?

    Nijak, dlatego karty z DP nie rozwizuj moich problemów.

    > no ale widzisz że jest konflikt z chcieć a móc...

    Jeszcze nie widzę, bo jak wspomniałem karta stosowna jest, szukam
    alternatyw.

  • 16. Data: 2021-09-20 23:30:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/09/2021 21:43, ptoki wrote:
    > Hmmmm. mialem takie i nie bylo problemow z takim czyms. Pracowalem w takim trybie,
    juz lata temu.
    > Moze jak sterownik zmienisz to sie ficzer pojawi?

    Nie wiem, sterowniki producenta, najnowsze FL2000. WYświetlaj obraz tylk
    ow trybie extende desktop. Nie ma opcji klonowania.

    > Te moje to jakis displaylink byl czy cos. Tanie wtedy nie byly ale chipset byl z
    takich popularnych. SIS siakis...

    Displaylink ma inne sterowniki. Mam monitorek DL w którym kolonowanie
    jest, aczkolwiek działa z wyczuwalnym lagiem, być moze zrobiono to
    jakimś workaroundem.

    Ale przelotki DL nie widziałem, przypuszczalnei tania nie będzie.

  • 17. Data: 2021-09-21 20:04:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-20 o 23:27, heby pisze:

    > Jeszcze nie widzę, bo jak wspomniałem karta stosowna jest,

    Niby jaka? GeForce 210? Przecież ona obsługuje jednocześnie 2 monitory
    tylko.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2021-09-21 20:17:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/09/2021 20:04, Irokez wrote:
    > Niby jaka? GeForce 210? Przecież ona obsługuje jednocześnie 2 monitory
    > tylko.

    1) Internet jest na ten temat pdzielony.

    2) Kto mówi że ma działać na 3 na raz? Istotne jest, aby nie przepinać
    kabli. Rzutnik || Monitor a nie Rzutnik && Monitor.

  • 19. Data: 2021-09-22 13:22:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Średnio, np. często dźwięk nie idzie nie bo nie.

    -----