  • 21. Data: 2011-06-25 09:15:36
    Temat: Re: Kąt widzenia pytanie
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-25 10:40:43 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > i analogicznie dla kazdej kamery na swiecie.
    > trwa nie dluzej niz kilkanascie sekund odnalezienie odpowiedzi na
    > pytanie.

    Jesteś geniuszem.
    Zapominasz w swoim narcystyczno-bałwochwalczym samouwielbieniu, że to
    co podałeś dla wielu może być równaniem z trzema niewiadomymi.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-06-25 10:08:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze wbk:

    > dzięki ale rodzi się kolejne pytanie dlaczego w takich kamerach
    > szerokość widzianego obrazu zależy od ustawienia rozdzielczości, np
    > kamera JVC-FM2 w 1080p ma 43.6mm a w 720p ma już 34mm, w trybie foto ma
    > az 29mm, czyli nagrywając w pełnej rozdzielczości mam najmniejszy kąt
    > widzenia

    Bo ta kamera nie skaluje obrazu, tylko razem ze zmianą rozdzielczości bierze
    coraz to mniejszy wycinek matrycy. Prawdopodobnie procesor jest zbyt słaby
    na skalowanie klatek w czasie rzeczywistym.

  • 23. Data: 2011-06-25 10:41:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2011 10:25:21 +0200, wbk wrote:
    >Mam kamerke cyfrową bez zoomu optycznego, jeżeli kamera z odległości
    >87cm widzi obraz o szerokości 56cm to da się z tego obliczyć jakiś kąt
    >widzenia tak aby porównać wyliczony parametr do innych modeli kamer ?

    kat=2*arctg(56/2/87)=35.7 stopni

    Tyle geometrii - nie wiem czy nie ma zwyczaju podawac dla przekatnej a
    nie szerokosci (wiecej=lepiej brzmi), a i te 87cm moze byc lekko
    przeklamane - lepiej zwiekszyc odleglosc.

    J.

  • 24. Data: 2011-06-25 10:42:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 12:08:41 +0200, Mateusz Ludwin wrote:

    >Bo ta kamera nie skaluje obrazu, tylko razem ze zmianą rozdzielczości bierze
    >coraz to mniejszy wycinek matrycy. Prawdopodobnie procesor jest zbyt słaby
    >na skalowanie klatek w czasie rzeczywistym.

    Albo celowo - po co wprowadzac bledy obliczeniowe.

    J.

  • 25. Data: 2011-06-25 11:23:35
    Temat: Re: Kšt widzenia pytanie
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-25 12:41:06 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Tyle geometrii - nie wiem czy nie ma zwyczaju podawac dla przekatnej a
    > nie szerokosci (wiecej=lepiej brzmi),

    Kąt podaje się dla przekątnej, ale nie wynika to z jak to określiłeś
    więcej=lepiej brzmi.
    Tak było od zawsze, czyli nawet wtedy gdy nikomu się nie śniło o
    marketingu i nie było merketoidów.
    1. Określa średnicę koła obrazu z jakiego wykroić można potrzebny prostokąt.
    2. Dla łatwiejszego porównywania formatów o różnych proporcjach boków.

  • 26. Data: 2011-06-25 11:39:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze J.F.:

    > Albo celowo - po co wprowadzac bledy obliczeniowe.

    Jeśli w 720p ogniskowa jest faktycznie krótsza, niż w 1080, to pewnie w 720
    dzieli przez dwa.

  • 27. Data: 2011-06-27 13:27:21
    Od: Artur Czeczko <a...@d...wyciepania.student.uw.edu.pl>

    On 25.06.2011 12:08, Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    > coraz to mniejszy wycinek matrycy. Prawdopodobnie procesor jest zbyt słaby
    > na skalowanie klatek w czasie rzeczywistym.

    Ale to by było na odwrót, tzn. przy pełnej rozdzielczości kąt byłby
    największy.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 28. Data: 2011-06-27 18:17:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Artur Czeczko:

    > Ale to by było na odwrót, tzn. przy pełnej rozdzielczości kąt byłby
    > największy.

    No i w foto ma 29, a w 720 ma chyba dlatego więcej, niż w 1080, że pewnie
    robi szybkie skalowanie przez dwa.