  • 21. Data: 2020-12-28 12:55:08
    Temat: Re: Kilka pytań o STM32F407VGT6
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 28.12.2020 11:59, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Natomiast powinno się unikać przelotek

    Niestety, przelotek na RMII nie jestem w stanie uniknąć. Płytka ma tylko
    dwie warstwy, a kolejność wyprowadzeń na obydwu układach nie zgadza się,
    więc linie się krzyżują w paru miejscach.

  • 22. Data: 2020-12-28 21:30:36
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > C48 jest podłączony do układu VS1003 (DAC/dekoder MP3) a przelotka po jego
    > prawej stronie znajduje się na interfejsie SPI, któremu to nie powinno
    > przeszkadzać. DP83848 znajduje się po lewej stronie płytki.

    Uh, nie wiem czemu zasugerowałem się, że jest z prawej. Co do przelotek, to
    jeśli nie dało się inaczej, to będą musiały już tak zostać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2020-12-30 09:16:01
    Od: MKi <...@...com>

    W dniu 2020-12-28 o 10:17, Atlantis pisze:

    > Czyli wychodzi na to, że faktycznie raczej nie muszę instalować
    > ogranicznika. Pendrive pobiera prąd mieszczący się w granicach
    > wydajności układu zasilania, a ryzyko podłączenia czegoś innego przez
    > użytkownika jest znikome, bo:
    > 1) Port USB będzie zamknięty wewnątrz obudowy.
    > 2) Tym użytkownikiem będę ja. ;)
    >
    > A w najgorszym razie po prostu przepali się bezpiecznik na wejściu.
    > Rozumiem, że ogranicznik służy temu, żeby można było obsłużyć przypadek
    > nadmiernego poboru prądu z USB bez przerywania pracy urządzenia? W moim
    > przypadku jest to tak naprawdę zbędne. :)

    O, to, to.
    Tak powinna wyglądać analiza ryzyka ;)

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 24. Data: 2021-01-12 08:45:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 28.12.2020 21:30, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Uh, nie wiem czemu zasugerowałem się, że jest z prawej. Co do przelotek,
    > to jeśli nie dało się inaczej, to będą musiały już tak zostać.

    Hmm... Udało mi się złożyć i uruchomić układ wykorzystujący DP83848 na
    magistrali RMII. Na pierwszy ogień poszedł nieco starszy design tej
    płytki, wykorzystujący PIC32MX795F512L (w pisaniu kodu dla PIC-ów mam
    nieco większe doświadczenie niż STM32). Interfejs Ethernet znajduje się
    tam nieco dalej od MCU niż na płytce STM32, której obrazek wrzuciłem
    parę wiadomości wcześniej.

    Efekty:
    - Kontrolerowi Ethernet udaje się wynegocjować zestawienie połączenia
    100 Mbps.
    - Układ działa. Klient DHCP pobiera adres, mogę spokojnie korzystać z
    prostego serwerka HTTP, odpalonego na urządzeniu.
    - Test pingiem pokazuje, że na około 3500 wysłanych pakietów ICMP, jeden
    z jakiegoś powodu pozostał bez odpowiedzi.

    Czy takie wyniki są akceptowalne?

  • 25. Data: 2021-01-12 13:51:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jan 2021 08:45:53 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > - Test pingiem pokazuje, że na około 3500 wysłanych pakietów ICMP,
    > jeden
    > z jakiegoś powodu pozostał bez odpowiedzi.

    Jak masz już http, to uruchom jakieś testowe transfery przez dobę. Na
    samym tescie ICMP (niewielki payload i obciążenie interfejsu) bym
    stabilności działania interfejsu nie opierał.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2021-01-12 17:55:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 12.01.2021 13:51, Marek wrote:

    > Jak masz już http, to uruchom jakieś testowe transfery przez dobę. Na
    > samym tescie ICMP (niewielki payload i obciążenie interfejsu)  bym
    > stabilności działania interfejsu nie opierał.

    Nie jestem jeszcze na 100% pewnie, bo pierwszy test był odpalony
    relatywnie krótko, ale chyba udało mi się namierzyć przyczynę gubienia
    pakietów ICMP i nie była ona sprzętowa.

    Kod n którym testuję urządzenie jest pożyczony z wcześniejszego
    projektu, w którym pracował ENC28J60. Poza testem Ethernetu, odpaliłem
    też testy innych peryferiów. Jeden z nich (odtwarzanie muzyki na VS1003)
    jest tymczasowo napisany w sposób nieoptymalny i niekiedy zatrzymuje
    pętlę główną nawet na kilkadziesiąt ms. Najwyraźniej przy 100 Mbps takie
    opóźnienie co jakiś czas powoduje czkawkę w pracy Ethernetu, podczas gdy
    ENC28J60 pracujący z prędkością 10 Mbps jeszcze wyrabiał.

  • 27. Data: 2021-01-12 20:16:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jan 2021 17:55:13 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > podczas gdy
    > ENC28J60 pracujący z prędkością 10 Mbps jeszcze wyrabiał.

    Rozumiem, że używasz legacy drivera mchp, który działa na polling'u a
    nie na przerwaniach?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2021-01-12 21:26:33
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 12.01.2021 20:16, Marek wrote:

    > Rozumiem, że używasz legacy drivera mchp, który działa na polling'u a
    > nie na przerwaniach?

    Tak, cały czas używam drivera i stosu TCP/IP z biblioteki MLA.
    Powinienem to zmienić? ;)

  • 29. Data: 2021-01-13 01:03:19
    Temat: Re: Kilka pyta? o STM32F407VGT6
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nieco wi?ksze do?wiadczenie ni? STM32). Interfejs Ethernet znajduje si?
    > tam nieco dalej od MCU ni? na p?ytce STM32, kt?rej obrazek wrzuci?em
    > par? wiadomo?ci wcze?niej.
    >
    > Efekty:
    > - Kontrolerowi Ethernet udaje si? wynegocjowa? zestawienie po??czenia
    > 100 Mbps.
    > - Uk?ad dzia?a. Klient DHCP pobiera adres, mog? spokojnie korzysta? z
    > prostego serwerka HTTP, odpalonego na urz?dzeniu.
    > - Test pingiem pokazuje, ?e na oko?o 3500 wys?anych pakiet?w ICMP, jeden
    > z jakiego? powodu pozosta? bez odpowiedzi.

    Zalazy co chesz. W sieci pecetowej moj standartowy test to

    ping -f -l 10 -s 1200 -c 10000

    Czyli: maksymalna szybkosc, 10 pakietow w locie, rozmiar 1200,
    10000 pakietow w sumie. Warto tez testowac na malych pakietach,
    bo to mierzy jak szybko procek potrafi zareagowac na pakiet.

    Tak a propo: jak w sieci na koncentryku mialem straty rzedu
    1 na kilka tysiecy, to TCP chodzilo bez problemu. Ale,
    np. nie dalo sie zbootowac komputera przez siec, bo nie
    bylo retransmisji a jeden zgubiony pakiet blokowal tranfer
    jadra i start. A przy tych statach i ilosci pakietow zgubiony
    pakiet byl praktycznie pewny. W sieci ze switachami
    przy malym ruchu nie powinno byc strat. Ten test wyzej
    potrafil rozlozyc kombinacje switch + hub tak ze straty byly
    bliskie 100%. To wyjasnilo problem z bardzo niska wydajnoscia
    sieci. A zmiana switcha na inny typ rozwiazala problem.

    Na MCU jest problem zeby soft zdarzyl zareagowac zanim bufory
    w interfejsie sie przepelnia. W komputerze ogolengo
    przeznacznie dostatecznie szybki procek i 50k na bufory
    powinno byc OK, ale sprzetowe bufory w STM sa znacznie
    mniejsze, wiec procek musi odpowiednio szybciej reagowac.
    Albo ograniczasz sie do malo wymagajacych zastosowan...

    --
    Waldek Hebisch

  • 30. Data: 2021-01-13 07:34:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-13 o 00:03 +0000, a...@m...uni.wroc.pl napisał:
> [...]
    > np. nie dalo sie zbootowac komputera przez siec, bo nie
    > bylo retransmisji a jeden zgubiony pakiet blokowal tranfer

    Czy aby na pewno to było przyczyną? TFTP posiada mechanizm
    zatwierdzania i powinien wykonać retransmisję. No chyba, że
    implementacja była skopana - ale w takim razie to nie protokół (ani
    sieć) była problemem.

    Mateusz