  • 31. Data: 2021-01-13 09:58:08
    Temat: Re: Kilka pyta? o STM32F407VGT6
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 13.01.2021 01:03, a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > Na MCU jest problem zeby soft zdarzyl zareagowac zanim bufory
    > w interfejsie sie przepelnia. W komputerze ogolengo
    > przeznacznie dostatecznie szybki procek i 50k na bufory
    > powinno byc OK, ale sprzetowe bufory w STM sa znacznie
    > mniejsze, wiec procek musi odpowiednio szybciej reagowac.
    > Albo ograniczasz sie do malo wymagajacych zastosowan...

    Co prawda na w tej konkretnej wersji płytki zastosowałem jeszcze
    PIC32MX795F512L, ale to nie ma wielkiego znaczenia, bo te procki mają
    zasoby i wydajność zbliżone do popularnych STM-ów. Płytkę z STM32F107
    też niedługo wykonam.

    W każdym razie wygląd na to, że faktycznie problemem było przepełnianie
    się buforów pomiędzy kolejnymi wywołaniami funkcji odpowiedzialnej
    pobieranie pakietów i obsługę stosu. Zakomentowałem fragment
    odpowiedzialny za obsługę VS1003 i sytuacja się znacznie poprawiła. Czas
    odpowiedzi na ping to teraz nieco ponad 0.1 ms, a na 40 tysięcy
    wysłanych pakietów nie zgubił się ani jeden.

    Będę musiał przepisać trochę kodu, żeby jego obsługa nie zajmowała tylko
    czasu w pojedynczym przebiegu pętli.

    BTW ktoś z was eksperymentował może z DP83848 na STM32 z bibliotekami
    HAL? Próbuję to sobie wyklikać w STM32CubeMX, ale nigdzie nie widzę
    opcji wyboru konkretnego PHY. Można włączyć RMII, można dodać do
    projektu bibliotekę lwIP, ale nigdzie nie widzę możliwości zaznaczenia
    konkretnego PHY. PIC32 wymagał dodania do projektu odpowiednich plików
    .h oraz .c zakładam więc, że tutaj też będą potrzebne. Trzeba je wkleić
    ręcznie, czy też wyboru odpowiedniego układu dokonuje się jakąś
    makrodefinicją w kodzie?

  • 32. Data: 2021-01-13 10:10:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > zakładam więc, że tutaj też będą potrzebne. Trzeba je wkleić ręcznie, czy
    > też wyboru odpowiedniego układu dokonuje się jakąś makrodefinicją w

    Mam projekty na DM9161. Nie trzeba było dodawać żadnych plików. Podejrzewam,
    że rejestry PHY (zdefiniowane w stm32f1xx_hal_conf.h) są w miarę
    ustandaryzowane. Ja potrzebowałem jedynie dodać definicję rejestru MDINTR,
    którego nie było w pliku od ST.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 33. Data: 2021-01-13 14:13:55
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:
    > 2021-01-13 o 00:03 +0000, a...@m...uni.wroc.pl napisa?:
    >
    > Czy aby na pewno to by?o przyczyn?? TFTP posiada mechanizm
    > zatwierdzania i powinien wykona? retransmisj?. No chyba, ?e
    > implementacja by?a skopana - ale w takim razie to nie protok?? (ani
    > sie?) by?a problemem.

    To bylo w 1993 roku, wtedy to dosc dokladnie badalem i raczej
    nie zrobilem grubego bledu. Z tego co pamietam nie bylo
    retransmisji na poziomie pakietow. Chyba byla retransmisja
    calego pliku, ale to nic nie dawalo bo kolejny transfer
    padal tak jak poprzedni. Wtedy zagladalem do dokumentow
    i OIDP to moje obserwacje zgadzaly sie opisem TFTP.
    ZTW to byla w miare stanartowa implementacja, innym
    dzialala OK. W sieci byly (ogolnie o starcie przez siec)
    komentarze "jak nie dziala to sprawdz czy siec nie gubi
    pakietow".

    Pozniej w lepszej sieci glupszy protokol (testowy transfer,
    nie do normalnego uzycia) dzialal OK.

    --
    Waldek Hebisch

  • 34. Data: 2021-01-13 14:37:18
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a...@m...uni.wroc.pl <a...@m...uni.wroc.pl> napisał(a):
> [...]

    Mógłbyś już ogarnąć to kodowanie...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 35. Data: 2021-01-13 16:46:41
    Temat: Re: Kilka pytań o STM32F407VGT6
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-13 o 13:13 +0000, a...@m...uni.wroc.pl napisał:

    > To bylo w 1993 roku, wtedy to dosc dokladnie badalem i raczej
    > nie zrobilem grubego bledu. Z tego co pamietam nie bylo
    > retransmisji na poziomie pakietow.

    Nawet najstarsza wersja TFTP (ta sprzed poprawek z 1992) przewidywała
    mechanizm retransmisji zgubionych pakietów:

    "If a packet gets lost in the network, the intended recipient
    will timeout and may retransmit his last packet (which may be data or
    an acknowledgment), thus causing the sender of the lost packet
    to retransmit that lost packet."

    źródło: https://tools.ietf.org/html/rfc783

    Przy czym oczywiście implementacje niewątpliwie mogły być różne.

    > ZTW to byla w miare stanartowa implementacja, innym
    > dzialala OK.

    Mi też działało OK, a testowałem m.in. na łączu na którym sam
    symulowałem losowe straty pakietów. Przy kilku procentach strat
    załadowanie kernela potrafiło trwać dobre kilka minut, za sprawą nieco
    długich domyślnych timeoutów (rzędu sekundy albo może dwóch). Ale
    działało - stąd moje zastanowienie.

    Mateusz

  • 36. Data: 2021-01-17 17:41:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 13.01.2021 10:10, Grzegorz Niemirowski wrote:

> [...]
    > Podejrzewam, że rejestry PHY (zdefiniowane w stm32f1xx_hal_conf.h) są w
    > miarę ustandaryzowane. Ja potrzebowałem jedynie dodać definicję rejestru

    Swoją drogą, lwIP dołączany przez biblioteki HAL posiada gotowe
    rozwiązania do obsługi poszczególnych usług (serwer HTTP, telnet) czy
    trzeba to sobie samodzielnie napisać albo ewentualnie zintegrować z
    projektem jakąś zewnętrzną bibliotekę?

  • 37. Data: 2021-01-17 19:03:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > rozwiązania do obsługi poszczególnych usług (serwer HTTP, telnet) czy
    > trzeba to sobie samodzielnie napisać albo ewentualnie zintegrować z

    Kilka posiada, możesz sobie zajrzeć do źródeł. Telnetu nie ma bo nie ma
    shella.

    Directory:
    C:\Users\Grzegorz\STM32Cube\Repository\STM32Cube_FW_
    F4_V1.25.2Middlewares\Third_Party\LwIP\src\apps

    Mode LastWriteTime Length Name
    ---- ------------- ------ ----
    d----- 19.12.2020 11:16 altcp_tls
    d----- 19.12.2020 11:16 http