  • 1. Data: 2010-03-22 17:46:00
    Temat: Klima, lanos- problem.
    Od: Michał Kicman <m...@g...com>

    Witam,

    Lanos 1,6 SX '99 120 tyś. przeb.

    Mam problem, dzisiaj odpaliłem klimę i zonk. sprężarki nie słychać,
    dioda na przełączniku AC świeci się, zimne powietrze nie leci. Na
    obrotomierzu też nie widać, żeby z chwila włączenia schładzacza coś się
    stało. Pytanie, co należy sprawdzić przed udaniem się do serwisu? Czy
    jest możliwe aby brak gazu w układzie, powodował, że klima się nie
    włącza? Czy dioda na przycisku ma prawo się zaświecić jeśli przepalił
    się jakiś bezpiecznik? Co to może być?

    Z góry dzięki za wszystkie oponie.
    Pozdrawiam m,.

  • 2. Data: 2010-03-22 18:08:48
    Temat: Re: Klima, lanos- problem.
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 17:46:00 +0100, Michał Kicman napisał(a):

    > Mam problem, dzisiaj odpaliłem klimę i zonk. sprężarki nie słychać,
    > dioda na przełączniku AC świeci się, zimne powietrze nie leci.

    Tak na szybko jedyne co możesz zrobić, to poprawić złączki elektryczne:
    wszytkie kable, które dochodzę do instalacji klimatyzacji rozpiąć, popsikać
    sprajem do styków i podłączyć. Może coś nie łączyć. Jak to nie pomoże, to
    jedź do serwisu klimatyzacji: sprężarka bez ciśnienia nie ruszy - czujnik
    ciśnienia nie pozwoli. Nawet jak stwierdzisz brak czynnika, to bez butli z
    azotem i drugiej z "freonem" sam nic nie zdziałasz.
    Możesz poszukać postów Pszemola - on własnoręcznie reanimował klimy w
    swoich autach. Ale on nadaje z USA, a tam mają trochę lepiej zaopatrzone
    sklepy motoryzacyjne, więc miał łatwiej.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-03-22 18:12:11
    Od: Michał Kicman <m...@g...com>

    W dniu 2010-03-22 18:08, Przemysław Bernat pisze:
    > sprężarka bez ciśnienia nie ruszy - czujnik
    > ciśnienia nie pozwoli.

    Tak mi się wydaje, że może nie być gazu po prostu, końcówka lata już tak
    sobie chłodziło, wiem, że na pewno przez ostatnie 4 lata nie był gaz
    uzupełniany. Pojadę do serwisu, dzięki za pomoc.

    Pozdrawia m.

  • 4. Data: 2010-03-23 10:58:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Kicman" <m...@g...com>

    > Tak mi się wydaje, że może nie być gazu po prostu, końcówka lata
    > już tak sobie chłodziło, wiem, że na pewno przez ostatnie 4 lata
    > nie był gaz uzupełniany. Pojadę do serwisu, dzięki za pomoc.

    Zacznij od sprawdzenia paska i elektryki - to sprzegielko musi
    troche pradu brac, jesli nie bierze, to moze bezpiecznik,
    wylacznik, zlaczki ... a moze i jakies zabezpieczenie przy zlym
    cisnieniu.

    J.