  • 1. Data: 2021-11-17 17:58:58
    Temat: Klonowanie HDD system
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Mam taki problem. Chciałem przenieść dysk systemowy C: 500GB Win7 na
    mniejszy 256 Gb SSD. Danych jest jakieś 190 GB GB. Zapuściłem Clone
    Acronisa a ten powiedział, że nie zrobi bo sa błędy na tym dysku
    źródłowym. Odznaczyłem pod Win ten dysk do sprawdzenia po restarcie ale
    zaznaczyłem oba okienka "Scan for errors" oraz "Fix for bad sectors". No
    i teraz dysk sprawdza się długo a na koniec mówi, że nie może się
    naprawić bo za mało miejsca. W to bardzo wątpię bo przed migracja
    specjalnie odinstalowałem sporo programów. Zajęte był prawie cały dysk i
    chodził choć dość wolno.
    Teraz po zbootowaniu wchodzi w tryb chdsk, sprawdza i zaś ten sam
    komunikat. Po resecie chodzi w tryb chkdsk i znów to samo.
    Trochę mi szkoda dysk skasować był tam był oryginalny win7N 64. Teraz
    już nie zainstaluję. A do gier i programów bez neta był doskonały.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to podłączyć go do drugiego komputera
    pod linuxem i jeszcze coś wywalić bez dezinstalacji.
    Nie mam innych narzędzi do klonowania.

  • 2. Data: 2021-11-17 18:29:34
    Temat: Re: Klonowanie HDD system
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Nov 2021 17:58:58 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <M...@n...neostrada.pl>
    od Gil <g...@g...pl> :

    Powinien się pytać, czy robić chkdsk.
    Przerwać mu, a potem:
    https://www.raymond.cc/blog/manually-reset-or-clear-
    dirty-bit-in-windows-without-chkdsk/2/

  • 3. Data: 2021-11-18 19:13:45
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <b...@4...com>,
    a...@p...com says...

    > Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Nov 2021 17:58:58 +0100
> [...]

    Dziekuję. Program dość skomplikowany ale spróbuję powalczyć.

  • 4. Data: 2021-11-19 10:10:10
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Nov 2021 19:13:45 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <M...@n...neostrada.pl>
    od Gil <g...@g...pl> :
    >In article <b...@4...com>,
    >a...@p...com says...

    dirty-bit-in-windows-without-chkdsk/2/

    >Dziekuję. Program dość skomplikowany ale spróbuję powalczyć.

    Na wszelki wypadek zrób kopię sektora startowego.

    Jeszcze mi się przypomniało, w kluczu rejestru
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\
    Session Manager
    musi być wpis:
    BootExecute autocheck autochk *
    Jeśli jest inny, to zmienić na taki, jak podałem
    ewentualnie:
    chkntfs /d
    lub wyłączyć dysk startowy ze sprawdzania:
    chkntfs /x c:

    Ja bym też przeskanował czymś dysk w poszukiwaniu błędów mośnika.

  • 5. Data: 2021-11-19 12:42:58
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Miotałem się po programie troche po omacku. Widziałem te atrybuty dysku,
    które były ładnie pokazane ale nie wiedziałem i bałem sie troche je
    zresetować. Zapuściłem po prostu opcję programu - scan dysku i po około
    8 godzinach skończyło się sukcesem. Potem już normalnie Acronis Clone
    Disk i wszystko się udało. Uprzejmie dziekuję za pomoc.

    In article <b...@4...com>,
    a...@p...com says...