  • 1. Data: 2011-04-17 18:30:24
    Temat: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    - http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-d
    rogach.html

    W skrócie:

    "...Bruksela przygotowała projekt nowej dyrektywy o opodatkowaniu
    energii. Dokument przedstawił w Brukseli komisarz Algirdas Semeta.
    Zgodnie z naszymi informacjami Bruksela chce zmienić cała filozofie
    opodatkowania produktów energetycznych. Zamiast zróżnicowanych stawek,
    będących efektem historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na
    podstawie dwóch kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz
    jego emisyjności. KE proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz
    9,6 euro za gigadżula energii dla paliw samochodowych.

    Co to oznacza w praktyce? W przypadku paliw samochodowych unijna stawka
    minimalne dla benzyny nie zmieni się. Będzie natomiast rosła stopniowo
    stawka dla oleju napędowego, a ponad 4-krotnie zwiększy się stawka
    podatkowa dla gazu LPG oraz gazu ziemnego stosowanego w samochodach.
    Podane przez KE stawki mają być w pełni osiągnięte w 2013 roku.

    Ostatecznym efektem zmian będzie wzrost cen paliw innych niż benzyna.
    Państwa członkowskie najpóźniej w 2018 roku będą musiały podnieść swoje
    stawki powyżej minimów zapowiedzianych przez KE.

    ...Propozycja Komisji Europejskiej musi zostać jednomyślnie przyjęta
    przez 27 państw UE. Już słychać protesty z Niemiec, gdzie wprowadzone
    zmiany doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu
    diesel. Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres
    przejściowy."

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-04-17 18:45:26
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz 9,6 euro za gigadżula
    (...)

> [...]
    > doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu diesel.
    > Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres przejściowy."

    Mimo iż jestem świeżym nabywcą diesla, muszę się mniej więcej zgodzić.
    Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas gdy
    spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 3. Data: 2011-04-17 19:00:54
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zmiany doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu
    > diesel. Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres

    to się dzieje bo:

    "Obrońcy środowiska są zagrożeniem dla wolności człowieka"
    http://www.youtube.com/watch?v=gxXEdPpF27U
    "Vaclav Klaus o globalnym ociepleniu"
    http://www.youtube.com/watch?v=BECkIm8ZxKI

    politycznie to wygląda tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=suOVgIDi504
    http://www.youtube.com/watch?v=EKnJHtCK_D0 <--tego jest 3
    http://www.youtube.com/watch?v=P0asTC9PKEA

    więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś
    mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)

    O samym CO2:
    -największym zagrożeniem dla wolności i rozwoju (i podatków) jest Al Gore !
    ale dostał już swoje $500mln i w końcu jest odrobinę ciszej.

    Problem jest taki że kilku gości chce przepchnąć głupoty o co2 i rąbać
    od tego swój %, a banda kretynów na całym świecie wierzy w bzdury.
    tu tylko chodzi o kasę!

    Zakaz używania w świetlówkach rtęci to było by coś !, a nie zmuszanie do
    używania rtęciowych świetlówek kompaktowych kosztem żarówek ? chore ?
    tak ! całe szczęście jeszcze się daje kupić halogeny 100W :)

    Generalnie trzeba tych WSZYSTKICH EKO-TERRORYSTÓW (KOMUNISTÓW)
    gdzieś pozamykać, bo szkodzą ludzkości !

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-04-17 19:04:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Apr 2011 18:45:26 +0200, =Marcos= wrote:
> [...]
    >Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas gdy
    >spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...

    A ja nie moge zrozumiec czemu trzeba zepsuc samochod gazem, zeby
    zalapac sie na ulge podatkowa :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-04-17 19:08:24
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś
    > mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)

    Chociaż dobra, Buzek od nas jest ok, pozwolił im wszystkim
    dokończyć co mieli do powiedzenia :)
    Tylko problem jest taki że od nas niech będzie taki Nigel Farage
    albo i kilku ;)

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-04-17 19:27:14
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś
    > mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)

    Buaaaaaaaahaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaa :D
    To jest forum pl.dowcipy??

  • 7. Data: 2011-04-17 19:44:05
    Od: z <z...@g...pl>

    =Marcos= pisze:

    > Mimo iż jestem świeżym nabywcą diesla, muszę się mniej więcej zgodzić.
    > Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas
    > gdy spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...

    Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech
    szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają
    niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!
    Niech te dowcipasy siądą i zastanowią się nad ujednoliceniem siły
    nabywczej bo zajmują się pierdołami.
    Chciałbym wierzyć że to tylko tylko wymysły znudzonych urzędników a nie
    celowe działania. :-(
    Jeśli w UE należy coś ujednolicać to na pewno nie ceny.

  • 8. Data: 2011-04-17 19:59:41
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Generalnie trzeba tych WSZYSTKICH EKO-TERRORYSTÓW (KOMUNISTÓW)
    > gdzieś pozamykać, bo szkodzą ludzkości !

    święta racja
    a tak wogóle podatki toz zuo
    a specjalne podatki (typu akcyza. opłaty od kwot itp.) to zło absolutne.

  • 9. Data: 2011-04-17 20:00:03
    Od: rafal000 <r...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2011 19:44, z pisze:

    > Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech
    > szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają
    > niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!

    Powiedz mi - pytam poważnie - dlaczego nie przejdzie?

    Nie chcę robić politycznego OT, ale muszę to napisać...
    SLD obniżyło CIT, PiS obniżyło PIT, PO podniosło VAT. Jaka partia
    prowadzi w rankingach?
    UE chce płatnych dróg ekspresowych, nowych podatków lub podwyższenia
    obecnych a naród tylko temu klaszcze. Jedyna nadzieja w tym, że nasz
    zachodni sąsiad się zdenerwuje i opuści strefę euro... wtedy może modne
    stanie się podobne myślenie :]

  • 10. Data: 2011-04-17 20:39:46
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech
    > szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają
    > niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!

    Ale w ogóle co to znaczy "NIE PRZEJDZIE"? Nie mamy prawa nie przestrzegać
    praw ustalanych przez UE. Co więcej, Unia Europejska nie przewidziała
    procedury wystąpienia, bo też nie ma to sensu (z punktu widzenia UE). Po to
    ładują kasę w biedne kraje, żeby za jakiś czas na tym skorzystać
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_European
    _Union).

    Miło, że możemy jeździć na dowód i pracować w Irlandii, ale idzie z tym w
    parze dużo różnych obciążeń. Jeszcze więcej udogodnień i obciążeń przyjdzie
    razem z wprowadzeniem waluty euro. Wystarczy, że w Niemczech i Francji
    będzie kryzys finansowy, euro do dolara spadnie na łeb na szyję i benzyna w
    Polsce będzie po 9zł. Warto o tym pamiętać.

    --
    Marcos
    marcos [AT] wyprawa . info

    http://www.wyprawa.info