  • 161. Data: 2020-05-12 20:46:24
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" r9e7br$psv$1$A...@n...chmurka.net

    > Benzynę ekstrakcyjną gdzieś miałem...

    Tylko nie pomyl z jakimś rozcieńczalnikiem albo benzyną lakową.

    Na półce przed sobą mam ponad 20 pojemników z różnymi substancjami,
    głównie różnymi rozpuszczalnikami. Każdy inny.
    Oprócz tego mam jeszcze inne schowane.
    Wszystkich nie znam na pamięć, ale kilka/kilkanaście podstawowych
    pamiętam. Raczej nie mylę xylenu czy toluenu z benzyną czy izopropanolem
    (szkodliwość - przenikają przez skórę).
    A wszystkich się używa zarówno przy sprzęcie komputerowym jak i przy
    naprawach silników spalinowych czy ogólnie w mechanice..

    > Na co uważać i jak?

    Tak jak na większość ketonów. Rozpuszcza sporo rodzajów tworzyw
    sztucznych, maskę laminatu (lakier), może powodować korozję niektórych
    metali.

    > -=-
    >
    > A Wd-40?

    WD-40 to po polsku nazywa się nafta ;)

    Taki-sobie przeciętny preparat "do wszystkiego", a głównie używany jako
    dorywczy amatorski. Są preparaty znacznie lepsze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 162. Data: 2020-05-12 21:02:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r9equ3$8h4$1$A...@n...chmurka.net

    > Tylko nie pomyl z jakimś rozcieńczalnikiem albo benzyną lakową.

    Benzyna ekstrakcyjna... Ale nie pamiętam, gdzie to postawiłem...
    I kiedy -- może już nic z tego nie zostało...

    > Tak jak na większość ketonów. Rozpuszcza sporo rodzajów
    > tworzyw sztucznych, maskę laminatu (lakier), może
    > powodować korozję niektórych metali.

    Dzięki. ;)

    > WD-40 to po polsku nazywa się nafta ;)

    > Taki-sobie przeciętny preparat "do wszystkiego",
    > a głównie używany jako dorywczy amatorski. Są
    > preparaty znacznie lepsze.

    Jak 'do wszystkiego', to 'do niczego', ale to mam.

    Nie nadaje się do oczyszczenia CPU z pasty czy szkodzi bądź może zaszkodzić?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 163. Data: 2020-05-12 22:15:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" r9equ3$8h4$1$A...@n...chmurka.net

    > Jak 'do wszystkiego', to 'do niczego', ale to mam.
    >
    > Nie nadaje się do oczyszczenia CPU z pasty czy szkodzi bądź może
    > zaszkodzić?

    Olej - będzie działać jak izolator ciepła. Raczej nie rozpuści pasty -
    więc może nie spełnić głównego warunku. Jeśli wejdzie gdzieś w styki, to
    dodatkowo może robić za dielektryk.

    Lepiej nawet nie próbuj.

    To już lepiej przegotowana woda albo woda destylowana z kroplą Ludwika.

    - - -

    Z ciekawości spróbowałem.

    Trzy próbki:
    - pasta typowa, szara, taka jaką dodają do procesorów przy sprzedaży
    - pasta wyższej jakości, biała, serii Ceramique 2
    - pasta przezroczysta (silikonowa?) do tranzystorów itp

    WD40 żadnej nie ruszył.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 164. Data: 2020-05-12 23:13:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r9f04h$bel$1$A...@n...chmurka.net

> [...]
    > - pasta wyższej jakości, biała, serii Ceramique 2
    > - pasta przezroczysta (silikonowa?) do tranzystorów itp

    Dzięki.

    -=-

    Jutuberzey mówią o zmywaczu do paznokci -- dobrze radzą?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 165. Data: 2020-05-13 12:47:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" r9f04h$bel$1$A...@n...chmurka.net

    > Dzięki.
    >
    > -=-
    >
    > Jutuberzey mówią o zmywaczu do paznokci -- dobrze radzą?

    Klasyczny zmywacz do paznokci to był aceton. Teraz jest na czymś innym,
    ponoć bezpieczniejszym.
    Nie wiem, nie próbowałem, nie mam.
    Ale trzeba uważać i nie dopuścić do kontaktu z plastikami i byc może
    niektórymi metalami kolorowymi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam