  • 191. Data: 2023-04-17 17:31:00
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2023 o 13:29, io pisze:

    > Mnie Twizy też.

    Ale mnie nie obchodzi, że ty tłizy jeździsz. Chcesz twoja sprawa.

    > Nie obchodzi mnie czym jeździsz tylko jakie to rzekomo
    > tanie było.

    No było jeden 18k drugi 20k.

    > Se chłopie poszukaj elektryczny złom i z nim porównaj.

    Dawaj 10 letniego elektryka - zobaczymy ile kosztuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 192. Data: 2023-04-17 18:47:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Apr 2023 17:28:50 +0200, Shrek wrote:

    > Jeśli nie jesteś offgrid to zasilasz się miksem - koniec teamtu.

    Ale auto ładujesz w południe, jak masz nadmiar prądu :-)

    > A skąd. Są bardziej opłacalne w specyficznych sytuacjach. Ogólnie nie są.

    No, nawet pomijając te darmowe ładowarki, to prąd chyba jeszcze u nas
    w miare tani.
    Chyba, ze obiady doliczyc do kosztów eksploatacji :-)

    > Ale PV i elektryki to dwie różne sprawy. Są przecież ludzie co mają PV i
    > nie mają elektryków, są tacy co mają elektryki ale nie mają PV.
    > Elektryki są zasilane miksem - koniec.

    No chyba, ze nierównym :-)
    Albo np przecietny obywatel kupując elektryka, kupuje tez PV.
    Lub PV juz ma, a teraz kupuje samochod :-)

    > Dopóki w miksie nie ma nadmiaru
    > OZE to elektryki nie zmniejszają per saldo emisji CO2.

    Owszem.
    Ale czy to elektryków wina?

    No owszem - jak sie obywateli przekona, zeby kupili elektryczne
    samochody, bo to ekologiczniej, a OZE nie zrobi - to emisja CO2 nie
    spadnie ...

    > Zeroemisyjne jest
    > OZE i jest mu wszystko jedno czy zużyjesz tą energię na samochód,
    > herbatę, pompę ciepła, oświetlenie czy kopanie krypto. To źródła są
    > bezemisyjne, nie odbiory.

    Niby tak, ale wybierając czas ładowania mogę wplywac i na emisje :_)

    J.

  • 193. Data: 2023-04-17 19:26:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2023 o 18:47, J.F pisze:

    > Ale auto ładujesz w południe, jak masz nadmiar prądu :-)

    Nie masz nadmiaru prądu - jak nie twój samochód to mój toster, kopalnia
    krypto albo lampy do uprawy maryśki:P

    > No, nawet pomijając te darmowe ładowarki, to prąd chyba jeszcze u nas
    > w miare tani.

    Tak tani, że jak pojedziesz do ładowarki to taniej LPG:P

    > No chyba, ze nierównym :-)
    > Albo np przecietny obywatel kupując elektryka, kupuje tez PV.

    Nie ma znaczenia - globalnie PV robią czystą energię dodającą się do
    miksa, elektyk jest zasilany tym miksem. Koniec, nie ma żadnej magii,
    inteligentnych elektronów. Jest fizyka.

    > Lub PV juz ma, a teraz kupuje samochod :-)

    No to truje planetę swoim samochodem:P

    > Owszem.
    > Ale czy to elektryków wina?

    A co elektyki winne - są jakie są. Winni są ich ideologowie i fanboje,
    co bzdury pieprzą o rzekomej zeroemisyjności. Nie - elektyki nie są
    zeroemisyjne. Koniec.

    > Niby tak, ale wybierając czas ładowania mogę wplywac i na emisje :_)

    Nie bardzo - kupiłeś samochód żeby nim jeździć jak potrzebujesz. Jakbyś
    chciał ograniczyć emisję a nie mieć samochód to byś jeździł km/rowerem.
    Więc tentego. Znaczy możesz lecieć w chuja, ale myślałem że my na
    poważnie dyskutujemy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 194. Data: 2023-04-17 21:00:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2023 o 18:47, J.F pisze:
    [...]
    > Niby tak, ale wybierając czas ładowania mogę wplywac i na emisje :_)

    Zawsze? Koń niby gdzieś deklaruje, że elektrownia dymi mniej w dzień,
    kiedy jego paneliki robią prąd. OK, mniej wyngla wtedy idzie wew tej
    elektrowni, znaczy 4 wiaderka. Co ciekawe, to tych panelików ma niecałe
    8kW a akumulatorek chowa pod ałtem, co źre 65kWh i robi 30kkm rocznie.
    Wychodzi, że podżera wyngiel bo by mu nie starczyło na ten akumulatorek
    z tych panelików a jeszcze ma jakuzi i rachunek za prąd 600zł/2mies,
    czyli źre ten wyngiel łopatami. Taki HIPOKRYTA :] Ja mam rachunek
    180zł/2mies i nie mam prątka.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 195. Data: 2023-04-17 21:03:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > z tych panelików a jeszcze ma jakuzi i rachunek za prąd 600zł/2mies,
    > czyli źre ten wyngiel łopatami. Taki HIPOKRYTA :] Ja mam rachunek

    ...i nie mam panelików w tym liczniku :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 196. Data: 2023-04-17 22:43:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.04.2023 o 17:23, Shrek pisze:

    > Coś co ma drzwi?

    Ale, że lambo doors to nie drzwi? Idiota.

    > NIe są, bo zeroemisyjne to moga być żródła a nie obciążenia (ale nie są).

    Nonsens. Emisyjność bierze się ze sposobu wykorzystania źródła energii.
    Prąd wykorzystany do generowania dźwięków oczywiście będzie szkodliwą
    emisją. Złe palenie w piecu będzie skutkowało CO. Itd

    > No ale ja nie twierdzę, że mój LPG jest bezemisyjny. Ale teoretycznie
    > moja spalinka jest bezemisyjna bo moge zalać "paliwo neutralne
    > klimatycznie". Oczywiście tylko w twoim rozumieniu, bo każdy wie że z
    > odwłoka leci mi para wodna i CO2.

    Każdy? Szkodliwe emisje LPG ze spalania w silnikach spalinowych nie
    różnią się istotnie od emisji z benzyny. Tab 3
    http://niusy.pl/@bibliotekanauki.pl/ao7 ośle!

    > Nie zużywają bo ich nie ma:P

    Ładowanie Twizy to może 5% całości używanej przeze mnie energii
    elektrycznej, czyli 20x mniej niż reszta. Jw.

  • 197. Data: 2023-04-17 22:48:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.04.2023 o 17:31, Shrek pisze:

    > Ale mnie nie obchodzi, że ty tłizy jeździsz. Chcesz twoja sprawa.

    A mnie nie obchodzi co Ciebie obchodzi. Twizy mi styka i tyle.

    > No było jeden 18k drugi 20k.

    > Dawaj 10 letniego elektryka - zobaczymy ile kosztuje.

    Za oknem stoi. Kosztuje ... ile za niego dasz?

  • 198. Data: 2023-04-17 22:53:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2023 o 22:43, io pisze:

    > Nonsens. Emisyjność bierze się ze sposobu wykorzystania źródła energii.

    A jaka jest emisyjność i wykorzystanie źródła energii elektrycznej w
    Polsce obarczona 40% sprawnością kotłów węglowych w Polsce?

    Generalnie podałem w wątku, możesz użyć "ściągi" albo nadal być debilem :]
    Wybieraj. Jak dotąd jesteś debilem :) ale możesz to zmienić i stać się
    człowiekiem :D To ostatnia szansa :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 199. Data: 2023-04-17 23:01:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2023 o 22:48, io pisze:

    > Za oknem stoi. Kosztuje ... ile za niego dasz?

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/skuter-inwalidzki-
    invacare-lynx-sprawny-kompletny

    Dwa koła używka :] Ale nachuj komu taki wuzek?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 200. Data: 2023-04-18 06:31:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale auto ładujesz w południe, jak masz nadmiar prądu :-)

    Względnie robi to automatycznie samo evse, podłączone do licznika.
    Tzn. ładuje tylko nadwyżką, wtedy kiedy słońce świeci.
    A np. już teraz świeci długo (w słoneczne dni rzecz jasna)....

    > No, nawet pomijając te darmowe ładowarki, to prąd chyba jeszcze u nas
    > w miare tani.
    > Chyba, ze obiady doliczyc do kosztów eksploatacji :-)

    I zakupy też.
    Koniecznie.
    W ten sposób ładowanie co tydzień kosztuje mnie ze 300 zł.

    Oczywiście inaczej nigdy bym ich nie wydał, bo zielone stwory
    przyniosłyby mi je do domu za friko....

    Ale jakoś nawet w takim przypadku (zakupów spadających z nieba za friko)
    nadal wychodzi na to samo, co zatankowanie co tydzień, też za 300 zł....

    > No chyba, ze nierównym :-)
    > Albo np przecietny obywatel kupując elektryka, kupuje tez PV.
    > Lub PV juz ma, a teraz kupuje samochod :-)

    To raczej w ten sposób działa.
    Odwrotne przypadki to wyjątki od reguły.