  • 1. Data: 2023-04-10 11:40:49
    Temat: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: K <...@w...pl>

    Lobby paliwowe tym razem probuje straszyc potencjalnym zawaleniem sie
    parkingow wielopoziomowych, a wszystko z powodu wagi samochodow
    elektrycznych:

    https://www.telegraph.co.uk/news/2023/04/08/old-car-
    parks-could-collapse-under-weight-electric-cars/

    Przeciez kazdy logicznie myslacy wie, ze te parkingi mozna, a wlasciwie
    nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc ciezar
    samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w ladowarki
    indukcyjne zamontowana w stropach.

  • 2. Data: 2023-04-10 11:47:14
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 10:40:49 +0100, K wrote:
> [...]
    > nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc ciezar
    > samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w ladowarki

    Indukcyjne na razie nie sa powszechne.
    Ale po co burzyc?
    Jak ludzi nie bedzie stac na elektryczne samochody, to sie przydadza
    na rowery.

    A podnosnik w garazu podziemnym macie?
    Jakiej nosnosci? :-)

    J.

  • 3. Data: 2023-04-10 14:27:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u10lj1$24opn$1@dont-email.me>
    user K pisze tak:

> [...]
    > ciezar samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w
    > ladowarki indukcyjne zamontowana w stropach.

    żartujesz prawda?
    gdzie wink?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem nigdy Fiatem

  • 4. Data: 2023-04-10 14:43:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.04.2023 o 11:40, K pisze:
> [...]
    > nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc ciezar
    > samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w ladowarki

    Mnie zastanawia jedno. Skoro prątki są cięższe od spalinowych to znaczy,
    że muszą zużywać więcej energii. To chyba logiczne? Skoro zatem zużywają
    więcej energii, to trzeba tej energii wyprodukować wincyj i wincyj
    nadymić kominami z elektrowni węglowych. Gdzie tutaj sens? Już pisałem,
    że prątki mają rurę wydechową gdzie indziej i może nie smrodzą lokalnie
    ale planetarnie już tak :] Co dalej? Prątki zarzucają spalinowcom niską
    sprawność silnika a sami zysk z tej sprawności pakują w poruszenie
    często DWUKROTNIE WIĘKSZEJ masy czyli argument ze sprawnością upada.
    Gdyby prątek miał akumulator zdolny zrobić 800km, to by ważył 3 tony
    najmniej (czyli jeszcze gorzej i wincyj dymu z komina) a ciężar paliwa
    do przejechania 800km to ok 60kg czyli wypierdalanie energii przez
    prątki na poruszenie masy. Pomijam już z litości długość drogi hamowania
    czy ewentualny poślizg związany z masą lub kolizją.

    Także ten tego :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-04-10 14:53:50
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 10 Apr 2023 14:43:27 +0200, użytkownik LordBluzg(R)?? napisał:

    > Gdzie tutaj sens?

    Bałwan jesteś i bałwanem pozostaniesz. Nie ma dla ciebie ratunku...

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2023-04-10 16:32:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Apr 2023 14:43:27 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    >
    > Mnie zastanawia jedno. Skoro prątki są cięższe od spalinowych to znaczy,
    > że muszą zużywać więcej energii. To chyba logiczne? Skoro zatem zużywają

    Tak by było, gdyby używały hamulców.
    Ale tak nie jest - zamiast hamować, to odzyskuje się energię.

    A teraz się zastanów i przelicz, jeśli pamiętasz wzory:
    ile energi uzyskamy hamując z zadanej prędkości 1 tonę, a ile hamując z tej
    samej prędkości 2,5 tony?

    Dawniej można było zobaczyć analogię:
    Dzwonnica, a na niej dzwon. Nie było ważne, czy dzwon ważył 60 kg, czy może
    pół tony. Do jego napędzania wystarczała jedna osoba.
    Oczywiście dłużej się "rozpędzało" ogromniasty dzwon, zanim zaczął dzwonić,
    ale też po puszczeniu sznura sam potrafił jeszcze siłą rozpędu dzwonić z
    minutę albo dłużej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2023-04-10 16:33:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 10.04.2023 14:53, Jacek wrote:

    > Bałwan jesteś i bałwanem pozostaniesz. Nie ma dla ciebie ratunku...

    Jestem pod wrażeniem tak konkretnej i przekonującej argumentacji na
    rzecz samochodów elektrycznych.

  • 8. Data: 2023-04-10 16:41:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.04.2023 o 16:32, Adam pisze:

    parks-could-collapse-under-weight-electric-cars/

    > Tak by było, gdyby używały hamulców.
    > Ale tak nie jest - zamiast hamować, to odzyskuje się energię.

    Ja zakładam, że nie hamują. Rozpędzają się i jadą, szczególnie spod
    świateł, później wytracają energię i hamują ale nie na hardzie
    (spalinowy hamowanie silnikiem) w samej końcówce hamowanie ale krótkie.

    Na trasie w ogóle.

    > A teraz się zastanów i przelicz, jeśli pamiętasz wzory:
    > ile energi uzyskamy hamując z zadanej prędkości 1 tonę, a ile hamując z tej
    > samej prędkości 2,5 tony?

    Ale po co mam liczyć, skoro nie zakładam debilnego gaz/hamulec?

    Ty sobie policz ile potrzeba węgla do wyprodukowania 100kWh (akumulator
    zdolny do przejechania 500km)i co za tym idzie, produkcji CO2, która
    jest odpowiednikiem 30l paliwa (spalanie 7l/100km) czyli ile CO2 jest ze
    spalenia 30l benzyny.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-04-10 16:50:56
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 10 Apr 2023 16:33:57 +0200, użytkownik Uncle Pete napisał:

    > Jestem pod wrażeniem tak konkretnej i przekonującej argumentacji na
    > rzecz samochodów elektrycznych.

    Pomyłka. Nie lobbuję za elektrykami. Lobbuję za klimatem.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2023-04-10 16:57:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

> [...]
    > zatem zużywają więcej energii, to trzeba tej energii wyprodukować
    > wincyj i wincyj nadymić kominami z elektrowni węglowych. Gdzie

    To zadanie na lata. Nie za naszej kadencji.

    Przestawienie wszystkiego na łatwy w dystrybucji prąd. Prąd z atomu,
    prąd z wiatraków, z fuzji a potem ze źródła jakiego jeszcze nie znamy.

    Elektryk nie zużywa w korku (i nie smrodzi) i odzyskuje podczas
    hamowania. Zaoszczędzoną benzynę można wlać do webasto w elektryku.

    Już dziś widzimy zjebów którzy wciskają gaz do dechy bo elektryk ma
    fajny moment. Im też założymy kaganiec na przyśpieszenie.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem nigdy Fiatem
    z daleka od Iveca