  • 91. Data: 2023-04-13 10:36:13
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Apr 2023 10:02:41 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > DROGI DEBILU. Gdyby babcia miała kółka to by była autobusem.
    >
    > Wprowadzanie tej technologii do Polski przy obecnym stanie energetyki
    > NIE SPOWODUJE zmniejszenia produkcji CO2 a zwiększenie. Podobno debilu
    > opowiadasz się za klimatem a jak widać pierdolisz od rzeczy i bladego
    > pojęcia nie masz jak to działa.

    Ale wiesz - PV i wiatraki mozemy stawiac szybciej niz kupimy
    elektryki.
    Ewentualnie atomĂłwki.

    > Nie ostatni komin ale moment gdzie produkcja energii elektrycznej nie
    > pochodząca ze spalania węgla podniesie się do poziomu 50%. Czyli dawno

    Tymczasem mocy zainstalowanej OZE mamy juz 22GW - od biedy by mogła
    zasilic kraj, gdyby zechciała cała naraz sie objawić (a niestety ten
    wspolczynnik jest kiepski).

    No i w lutym mielismy z 15% energii z OZE
    https://www.rynekelektryczny.pl/produkcja-energii-el
    ektrycznej-w-polsce/

    Strach pomysleć co będzie latem, jak słoneczko zaswieci :-)

    Co wiecej - produkcja domowych PV jest jakos rejestrowana, czy tylko
    saldo?

    > temu trzeba było inwestować ale Polska w dupie miała klimat a nagonki na
    > 'zielonych' były codziennością. Dopiero jak dojebali ceny i "Kowalski"
    > zobaczył rachunek to zaczęła się mikrotransformacja tych zjebanych łbów
    > ale nadal bez rozumienia problemu, tylko po to, żeby rachunek był
    > mniejszy.

    Dobre i to. I przede wszystkim pokazuje ze OZE to nie jest cos
    strasznie drogiego - to sie po prostu opłaca, nawet w naszym klimacie.

    Teraz do szczescia nam brakuje troche taniego ruskiego gazu,
    zeby uzupelnic niedobory mocy :-)

    > Z prątkami jest podobnie. Większość w piździe ma ekologię bo
    > za prąd do jazdy płacą mniej niż za płyny i to jest motorem napędowym.

    Chyba nie tylko ... choc Cavallino jakos stracił zapał, jak darmowych
    ładowarek ubyło :-)

    > Potem tylko dorabiają ideologię jacy są eko.

    Albo sobie nie zdają sprawy, ze jezdza na węgiel ... albo maja solary
    na dachu ...

    J.

  • 92. Data: 2023-04-13 11:53:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Thursday, April 13, 2023, 9:09:23 AM, you wrote:

> [...]

    Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
    dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5% - silnik spalinowy
    może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
    i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
    się cieszyć. Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
    kosztownego energetycznie przetwarzania. Paliwa płynne są uzyskiwane w
    procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii. Koszty
    energetyczne dystrybucji sa również niemałe.

    [...]

    samochodzie spalinowym.

    Kłamstwo.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2023-04-13 12:26:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
    > dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5%

    Nie kłam debilu. Średnia sprawność elektrowni w Polsce to 35%
    https://www.polska2041.pl/energia/news-sprawniejsze-
    elektrownie-przyjaciel-czy-wrog-wegla,nId,2258859

    - silnik spalinowy
    > może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
    > i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
    > się cieszyć.

    Następne kłamstwo:

    "Obecnie będzie możliwe skonstruowanie silnika o sprawności
    przekraczającej aktualny średni poziom sprawności cieplnej silników
    spalinowych wynoszący 40%, co w konsekwencji przyniesie także dalsze
    ograniczenie emisji CO2."

    https://blog.pgd.pl/silnik-spalinowy-nissana-ma-spra
    wnosc-50/

> [...]
    > procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii. Koszty
    > energetyczne dystrybucji sa również niemałe.

    Nawet nie masz bladego pojęcia o stratach przesyłu energii elektrycznej.

    "To oznacza, że co roku z polskich sieci znika ok. 18 terawatogodzin
    energii z ok. 150 TWh wyprodukowanych w naszym kraju. - Części strat nie
    da się uniknąć, ale te dane oznaczają, że straty w Polsce są większe od
    średniej unijnej nawet o połowę - mówi ,,Rz" prof. Władysław Mielczarski
    z Politechniki Łódzkiej."

    https://www.rp.pl/biznes/art6713891-straty-w-przesyl
    e-siegaja-w-kraju-12-proc-energii-rocznie

    > [...]
    >
    > Kłamstwo.

    Sramstwo:

    Na początek wariant zachowawczy - w 2026 r. ciągle produkujemy 85 proc.
    prądu z węgla. Jeżeli wywindujemy średnią sprawność polskich elektrowni
    do 40 proc., to przy zachowaniu obecnej proporcji węgla kamiennego i
    brunatnego oraz spadku strat przesyłu i dystrybucji do 5 proc.,
    pokonanie kilometra elektrycznym autem będzie się wiązało z emisją 135 g
    CO2. Jeżeli udział węgla spadnie do 80 proc. (przy zachowaniu proporcji
    kamienny/brunatny) - mamy 127 g, a przy 75 proc. - 119 g.
    Sytuacja natomiast wygląda gorzej w realiach 2026 r., bo w 2021 r. nowe
    samochody osobowe w UE mają emitować już średnio tylko 95 g CO2/km. Bez
    zmian w polskiej energetyce nasz ,,elektryk" będzie zatem emitował sporo
    więcej niż ,,spalinówka" z przyszłej dekady.

    https://wysokienapiecie.pl/1696-ile-emituje-samochod
    -na-prad-z-wegla/

    100% nakłamałeś :]

    Następnym razem poproszę o DOWODY. Ja podałem FAKTY, ty kłamiesz :]

    Bij się z faktami, idę po czipsy :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 94. Data: 2023-04-13 12:36:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Apr 2023 11:53:59 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
    > i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy

    Hybryda?

    > Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
    > kosztownego energetycznie przetwarzania.

    Oj .... a ile prądu zuzywa kopalnia?
    A ile huta i fabryki robiące wyposażenie dla kopalni?
    A sama elektrownia?
    Młyny węglowe, wentylatory,

    > Paliwa płynne są uzyskiwane w
    > procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii.

    Czy takie mnóstwo ... grzac mozna produktami odpadowymi,
    gazem, a moze i węglem ...

    > Koszty
    > energetyczne dystrybucji sa również niemałe.

    A wegla to nie ?
    Skad E Opole bierze węgiel?

    A prąd to sie dystrybuuje bez kosztów?

    > Kłamstwo.

    Hm ... ale wegla zuzywa EOp na GWh prądu?

    J.

  • 95. Data: 2023-04-13 12:36:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekraczającej aktualny średni poziom sprawności cieplnej silników
    > spalinowych wynoszący 40%, co w konsekwencji przyniesie także dalsze

    Dodam tylko, że nawet stare lokomotywy spalinowe od dziesiątków lat
    korzystają z tego pomysłu i silnik spalinowy, który ustawiony jest na
    maksymalną sprawność, napędza generatory prądu. Oczywiście nazywamy to
    nadal lokomotywą spalinową a nie elektryczną.

    CBDU

    Sumując. Wprowadzenie TEJ technologii zmniejszy wydzielanie CO2
    najlepiej na obecne możliwości energetyczne Polski i bije na głowę
    prątki, które karmią się węglem ale to ukrywają i mataczą.

    HOWGH

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 96. Data: 2023-04-13 12:43:10
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 13 Apr 2023 10:02:41 +0200, użytkownik LordBluzg(R)?? napisał:

> [...]
    > pochodząca ze spalania węgla podniesie się do poziomu 50%. Czyli dawno
    > temu trzeba było inwestować ale Polska w dupie miała klimat a nagonki na

    No to jesteś durniem dalej. Obie te rzeczy oraz inne o których nie wspomnę
    należy robić równolegle. Powody są oczywiste. Co do jednego możemy się
    zgodzić - należało zacząć dużo wcześniej. I radzę zmienić optykę. Na
    Polsce świat się nie kończy.

    --
    Jacek

  • 97. Data: 2023-04-13 12:53:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.04.2023 o 12:43, Jacek pisze:

    > No to jesteś durniem dalej.

    Bynajmniej. Za to ty, cały czas jesteś debilem w dyskusji.

    Zero dowodów, zero faktów, zero realii. Pierdolenie kotka za pomocą
    młotka :]

    > Obie te rzeczy oraz inne o których nie wspomnę
    > należy robić równolegle.

    Sregle. Są inne dostępne możliwości a to, że mamy od 8 lat rząd, który
    zabronił wiatraków i nie rozbudował infrastruktury do przesyłu,
    zmieniając nagle prawo w dziedzinie PV (czyli ujebał) to nie było moim
    pomysłem. Doskonale wiedzieli co się odjaniepawla i zamiast działać, to
    zaczęli zabraniać i komplikować. Nagle im odjebało z atomem ale to
    czysty populizm bo Atom pisze się inaczej :
    "ElektrowniaAtomowaBudujeSięPiętnaścieLat" i jest to jeden wyraz :]

    > Powody są oczywiste. Co do jednego możemy się
    > zgodzić - należało zacząć dużo wcześniej. I radzę zmienić optykę. Na
    > Polsce świat się nie kończy.

    Chuj mnie reszta świata obchodzi, dokładnie tak samo jak świat obchodzi
    Polska. Skoro jednak tak pierdolisz, to kup sobie teleskop i patrz na
    Chiny i się martw o nie. Ja się martwię o swoje, gdzie sprowadzanie
    prątków do Polski, pogarsza emisję CO2.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 98. Data: 2023-04-13 13:12:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Apr 2023 12:36:52 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > korzystają z tego pomysłu i silnik spalinowy, który ustawiony jest na
    > maksymalną sprawność, napędza generatory prądu.

    Nie wiem, czy to takie na maksymalną sprawnosc.
    Pewnie sie nie da w szerokim zakresie ... ale odpowiednio dobierając
    silniki do załozen projektowych, a potem wagony do osiągów lokomotywy
    możliwe, ze czesto jest to optimum ... na długich trasach :-)

    > Oczywiście nazywamy to
    > nadal lokomotywą spalinową a nie elektryczną.

    Bo to jest lokomotywa spalinowa z elektrycznym przeniesieniem napedu
    :-)

    Ale jakby jej dodac pantograf i umozliwic pracę podwójną ... jakos sie
    tego nie robi ... moze sie nie oplaca, bo lokomotywa lepsza niz
    weglowa elektrownia ? :-)

    Ale samochĂłd hybrydowy to jeszcze inna konstrukcja i tam mozliwosci
    inne.

    > Sumując. Wprowadzenie TEJ technologii zmniejszy wydzielanie CO2
    > najlepiej na obecne możliwości energetyczne Polski i bije na głowę
    > prątki, które karmią się węglem ale to ukrywają i mataczą.

    No chyba, ze jednak rozbudujemy OZE.

    J.

  • 99. Data: 2023-04-13 13:16:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Hybryda?

    Mało która hybryda pracuje na stałym obciążeniu. Ale rzeczywiście -
    może spalać mniej niż goły spalinowy.

    > Oj .... a ile prądu zuzywa kopalnia?
    > A ile huta i fabryki robiące wyposażenie dla kopalni?

    Rafinerie nie potrzebują wyposażenia?

    > A sama elektrownia?
    > Młyny węglowe, wentylatory,

    Sprawność netto!

    > Czy takie mnóstwo ... grzac mozna produktami odpadowymi,
    > gazem, a moze i węglem ...

    Gaz jest potrzebny, Polska zużywa najwięcej LPG w Europie.

    > A wegla to nie ?
    > Skad E Opole bierze węgiel?

    Ze Ślaska. Niedaleko.

    > A prąd to sie dystrybuuje bez kosztów?

    Sieć dystrybucji istnieje. Sam kiedyś podawałeś, że dla samochodów to
    będzie bodaj 4% obecnego zużycia. Wzrost nieistotny.

    > Hm ... ale wegla zuzywa EOp na GWh prądu?

    Nie chce mi się szukać - masz czas i chęć - sam poszukaj.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 100. Data: 2023-04-13 14:20:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.04.2023 09:28, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Prątek rurę wydechową ma gdzie indziej i lokalnie nie dymi

    Przeniesienie emisji CO2 z pojazdów spalinowych na elektrownie może
    przesunąć problem emisji gazów cieplarnianych z jednego sektora
    (transport) na inny (energetyka), zamiast rzeczywiście zmniejszać ogólną
    emisyjność w tym momencie, ale elektrownie są centralnymi źródłami
    emisji, które można łatwiej kontrolować i monitorować w porównaniu do
    tysięcy indywidualnych pojazdów.

    W miarę jak technologie energetyki odnawialnej, takie jak energia
    słoneczna, wiatrowa, czy jądrowa, będą coraz bardziej powszechne,
    elektrownie mogą przestawiać się na bardziej ekologiczne źródła energii,
    co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 na dłuższą metę.

    Po trzecie, przeniesienie emisji na elektrownie może być bardziej
    ekonomicznie efektywne. Elektrownie mogą korzystać z zaawansowanych
    technologii oczyszczania spalin, które mogą skutkować niższymi kosztami
    redukcji emisji w porównaniu do modyfikowania tysięcy indywidualnych
    pojazdów.

    > Pomysł elektryka wywodzi się z krajów, gdzie rzeczywiście możemy pisać o zysku z
    nieprodukowania CO2 ale nie w Polsce. Od tego trzeba było zacząć a nie od ściemniania
    i manipulacji, że pratki nie produkują CO2 bo produkują ale w elektrowni.

    Spójrz na to jak na inwestycję. W początkowym okresie w krajach takich
    jak Polska, faktycznie możemy spodziewać się większych kosztów niż
    korzyści - w początkowym okresie.

    > Mały mikropromil robi to za pomocą PV w dzień słoneczny. Ten promil jest podbijany
    w dyskusji

    Moglibyśmy ten "mikropromil" nazwać wizją celu. Wtedy będzie to miało
    większy sens.

    > Latem są stratą. Jeśli weźmiemy sezon grzewczy w Polsce jako 6 miesięcy to oznacza
    że od października do marca spalinowe samochody NIE UŻYWAJĄ więcej energii do
    ogrzewania a prątki TAK.

    > Nie zdeterminujesz tego stwierdzenia na korzyść prątka :]

    Jeżeli sprawność silnika diesla wynosi 40%, a reszta idzie w ciepło to
    auto palące 6 litrów na 100km przekształci ponad 3 litry oleju w ciepło.
    1 litr to ~10kWh, czyli da to ponad 30kWh strat na każde 100km.

    "Przyglądając się ogrzewaniu samochodów elektrycznych, które nie były
    wyposażone w pompy ciepła -- trzeba wspomnieć, że pobierało ono od 1 do 2
    kW. Należy tutaj nadmienić, że mówimy o pracy stałej, a nie rozgrzewaniu
    kabiny samochodu, kiedy ten stał na mrozie przez całą noc. Wówczas
    wartości są znacznie wyższe i sięgają między 3 a 4 kW."

    Czyli podczas jazdy rozgrzanym elektrykiem w zimie, dodatkowe zużycie
    energii na ogrzewanie będzie wynosić ok 1,5kWh na każdą godzinę jazdy.

    Elektrykiem można jechać ponad 6h ogrzewając kabinę w zimie, gdzie
    samochód spalinowy zużywa tyle samo energii na każdy litr oleju
    napędowego 365 dni w roku.

    > W spalinowym jest to na zasadzie "rekuperacji'

    Jak pokazałem wyżej - bardzo nieefektywnej rekuperacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz