  • 11. Data: 2013-01-03 19:39:27
    Temat: Re: Kompakty kontra smartfony.
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Janko Muzykant <j...@w...pl> zwrócił błąd:

    > Obserwator świata. Wszyscy bez wyjątku, którzy nie jarają się szopami,
    > nie nazywają siebie artystami i nie udają, że się znają, chcą po prostu
    > zrobić pstryk, a potem pokazać szybko innym. Dawniej używano do tego
    > poczty, potem picasy, teraz fejsa.

    Jest jeszcze opcja - na pamiątkę. Bez pokazywania obcym szybko albo w
    ogóle. Wśród moich znajomych bardzo popularna. Owszem, pokazuje się,
    albo oglądając w domu, albo dając np. płytkę CD, czasem po roku... Tak że
    to "Wszyscy bez wyjątku, którzy" to nieprawda.

    Poza tym FB staje się niemodny, i wiele osób go nie używa aktywnie.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 12. Data: 2013-01-03 20:30:19
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-03 18:27, Janko Muzykant wrote:
    [.....]
    > Obserwator świata. Wszyscy bez wyjątku, którzy nie jarają się szopami,
    > nie nazywają siebie artystami i nie udają, że się znają, chcą po prostu
    > zrobić pstryk
    To tak jakbyś mnie opisał. :-D A mimo to aparaty w komórkach napawają
    mnie obrzydzeniem. :-D Jest jednak pewien poziom tandety/tandetności
    poniżej którego szanujący się człowiek nie powinien schodzić. :-D

  • 13. Data: 2013-01-03 20:47:03
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-03 18:27, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > nie nazywają siebie artystami i nie udają, że się znają, chcą po prostu
    > zrobić pstryk, a potem pokazać szybko innym. Dawniej używano do tego

    Mnie po prostu uczono fotografii za niemałe pieniądze, a obróbki zdjęć
    nie toleruję. Jakieś drobne poprawki całości bądź szczegółów - CS6. Ale
    zdjęcia staram się robić tak, by nie wymagały poprawiania.
    A widywałem takie, na których znajdowała się piękna dziewczyna
    (koleżanka moja) w pięknej sukience, na łóżku leżąca, zrobione z bliska
    i niby artystyczne, ale tak obrobione, że skóra jak tapicerka w drogim
    samochodzie...

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 14. Data: 2013-01-03 20:56:25
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-03 19:39, Saiko Kila pisze:
    > Jest jeszcze opcja - na pamiątkę. Bez pokazywania obcym szybko albo w
    > ogóle.

    Czyli zdjęcie poglądowe. Po prostu.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 15. Data: 2013-01-03 20:57:40
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-03 20:30, JDX pisze:
    > To tak jakbyś mnie opisał.

    W dobrych kompaktach tryby auto są już tak zaawansowane, że często
    szkoda się męczyć z ustawianiem czegokolwiek manualnie.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 16. Data: 2013-01-03 22:32:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > albo oglądając w domu, albo dając np. płytkę CD, czasem po roku... Tak że
    > to "Wszyscy bez wyjątku, którzy" to nieprawda.

    No to nie szybko, ale w końcu po to, żeby pokazać - choćby sobie :)

    > Poza tym FB staje się niemodny, i wiele osób go nie używa aktywnie.

    Wiem, dla większości, która nie ma o czym pisać z wyjątkiem tego, co
    właśnie zjedli, rzeczy są modne albo nie. I może dobrze...

    --
    pozdrawia Adam
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 17. Data: 2013-01-03 22:35:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > mnie obrzydzeniem. :-D Jest jednak pewien poziom tandety/tandetności
    > poniżej którego szanujący się człowiek nie powinien schodzić. :-D

    Też mnie dobija komórka, choć tandetność obejmuje raczej marnie
    skonstruowany software - od OS-a po lamerskie podejście do techniki
    fotografii. Ale obiektywnie patrząc, zdjęcia z tego bywają porównywalne
    z kompaktami.

    --
    pozdrawia Adam
    /prostacyzm ale jak wzruszopędny!/

  • 18. Data: 2013-01-03 22:43:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-03 20:47, $heikh el $hah pisze:
    > Mnie po prostu uczono fotografii za niemałe pieniądze, a obróbki zdjęć
    > nie toleruję. Jakieś drobne poprawki całości bądź szczegółów - CS6. Ale
    > zdjęcia staram się robić tak, by nie wymagały poprawiania.

    Nie da się bez uproszczeń. Silniki przemiany rawa w jpg są po pierwsze
    mało subtelne z braku czasu, mocy i uniwersalności, po drugie
    charakteryzowane pod przeciętnego widza, który lubi wyjarany ocean z
    plażą i dziecięciem biegającym za piłką. To się często nie sprawdza, a
    raczej wygląda jak slajd słodki jak landrynka.

> [...]
    > (koleżanka moja) w pięknej sukience, na łóżku leżąca, zrobione z bliska
    > i niby artystyczne, ale tak obrobione, że skóra jak tapicerka w drogim

    Wszystko można spieprzyć, to akurat łatwe ze względu na przywilej
    entropii :)

    --
    pozdrawia Adam
    /nie jestem egoistą, jestem estetą/

  • 19. Data: 2013-01-03 22:53:48
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-03 22:43, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > plażą i dziecięciem biegającym za piłką. To się często nie sprawdza, a
    > raczej wygląda jak slajd słodki jak landrynka.

    Kwestia tego, co się fotografuje. Ja szedłem bardziej w fotoreportering
    i kilka zdjęć z wypadków drogowych wyszło mi tak, że długo bym się
    musiał zastanawiać co poprawić, bo wszystko właściwie idealne. Co
    najwyżej kadr, ale tego już softem zrobić się nie da. ;)

    Teraz się szkolę w portrecie. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale jak coś
    będzie wymagało mocnej korekty, to z miejsca pójdzie w kosz. Tutaj, jak
    mi się wydaje, najlepiej operować światłem i perspektywą.

    W każdym razie telefonem trudno zrobić coś, co by się fajnie
    prezentowało bez mocnej obróbki już właściwie graficznej.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 20. Data: 2013-01-04 00:42:44
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-03 22:35, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > skonstruowany software - od OS-a po lamerskie podejście do techniki
    > fotografii. Ale obiektywnie patrząc, zdjęcia z tego bywają porównywalne

    Z takiego zdjęcia, dobrze zrobionego (kadr & reszta czynników) można
    później na komputerze zrobić naprawdę fajną 'fotografikę'. A zdjęcie
    może być co najwyżej poglądowe, że tanią małpką zrobi się lepsze. W
    Xperii aparat najgorszy nie jest, ale względem SHX1 - do niczego. :)

    --