  • 11. Data: 2012-09-15 22:39:31
    Temat: Re: Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kę
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 14.09.2012 22:52, ToMasz wrote:

    > to zawsze trzeba zakładać. Jednak od pewnego czasu N-ka już podniosła
    > ceny, (pakiet za 58zł) więc nie wiem czy ma to związek z "przejęciem" -
    > ale chyba nie. Wiedzieli że ich los przesądzony, pytanie tylko kiedy to
    > nastąpi.

    nie taką podwyżkę miałem na myśli.
    58 zł to poziom cenowy c+ sprzed 10 lat i gdyby nie konkurencja
    nie zeszli by ponownie na taki poziom

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 12. Data: 2012-09-15 22:41:09
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    1...@n...neostrada.pl

    > Mnie się wydaje, że sam sprzęt C+ może nie jest zacofany, tylko jego
    > programiści są niedorobieni,

    pełna zgoda.

    > co przekłada się na działanie sprzętu. Nie
    > wyobrażam sobie natychmiastowego przejścia na sprzęt którejkolwiek
    > dotychczasowej platformy, ale proces sukcesywnej i długotrwałej jego
    > eliminacji już tak. Bez sesnu byłoby utrzymywanie dwóch różnych systemów
    > kodowania. Pobożnym życzeniem byłoby połączenie zalet sprzętu obu
    > platform, a przekleństwem - wad.

    może zrobią tak jak z wizją.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 13. Data: 2012-09-16 00:07:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pawell32 <p...@n...pl> wrote:

    > czas pokaże, ale sądzę że prędzej im do conaxa, bo jest szczelniejszy.

    Z tego co wiem, Canal Plus w całej Europie używa tego samego sprzętu i
    kart, więc tu sprawa jest raczej przesądzona.

  • 14. Data: 2012-09-16 00:15:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 16 Sep 2012 00:07:01 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Z tego co wiem, Canal Plus w całej Europie używa tego samego sprzętu i
    > kart, więc tu sprawa jest raczej przesądzona.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby był simulcrypt jak do tej pory, przecież
    większość kanałów wszystkich platform ma dwa albo trzy kodowania. W
    szczególności te podstawowe.
    Oprócz tego skoro Wizjowe Philipsy dało się bez większego problemu
    przystosować do Cyfry, to n-boxy i n-recordery też się bez problemu da,
    zwłaszcza, że ADB oferuje wersje z dowolnym kodowaniem.
    Być może nawet stanie sie cud i odwrócony zostanie proces kastrowania tych
    odbiorników z większości funkcji jakie pierwotnie miały.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 15. Data: 2012-09-16 11:21:46
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 16.09.2012 00:07, Maciej Bebenek wrote:

    > Z tego co wiem, Canal Plus w całej Europie używa tego samego sprzętu i
    > kart, więc tu sprawa jest raczej przesądzona.

    no może, zobaczymy.
    ale jest jeszcze kwestia - to ma być nowa platworma i nie wiemy
    czy dalej będzie się to nazywało c+.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 16. Data: 2012-09-16 11:30:51
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 16.09.2012 00:15, Waldek Godel wrote:
> [...]
    > przystosować do Cyfry, to n-boxy i n-recordery też się bez problemu da,
    > zwłaszcza, że ADB oferuje wersje z dowolnym kodowaniem.

    to nie jest tajemnica, zresztą przecież tak działają przetabiane.
    podobnie było z mediaboxami cyfry (pioneer, kenwood), które jak
    się okazało pracowały z większocią systemów kodowania.
    po przejęciu wizji przez cyfrę zmuszono dekodery do wpółpracy z seca
    i o ile pamiętam to nie był łatwy proces, ale tylko z tego powodu
    iż philips blokował.
    nie widzę powodów by firma płaciła za dwa systemy.
    może wybiorą obecny system cyfry, ale to wg mnie jest uwstecznianie się,
    choć jedna zaleta będzie - uwolnienie kart

    > Być może nawet stanie sie cud i odwrócony zostanie proces kastrowania tych
    > odbiorników z większości funkcji jakie pierwotnie miały.

    nie wiem co masz na myśli

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 17. Data: 2012-09-16 11:51:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 16 Sep 2012 11:30:51 +0200, pawell32 napisał(a):

    > nie wiem co masz na myśli

    Odbiorniki ADB są genialnym sprzętem, tyle, że oprogramowanie n kastruje je
    z większości funkcji.
    Np. z całej obsługi gniazd USB. Jeden port (przedni) jest zlikwidowany w
    ogóle (choć jest na niego miejsce na płycie głównej), drugi przez długi
    czas nie obsługiwał nic, później łaskawie włączyli obsługę tunera DVB-T
    Wciąż nie umie obsłużyć pendrive (a mógłby), odworzyć nic z USB albo sieci
    (a mógłby).

  • 18. Data: 2012-09-16 13:29:10
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 16.09.2012 11:51, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Wciąż nie umie obsłużyć pendrive (a mógłby), odworzyć nic z USB albo sieci

    a to wiem, ale to w końcu ich sprzęt i oni nad tym panują.
    ale szkoda, że nie dają taich możliwości

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 19. Data: 2012-09-16 13:35:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:29:10 +0200, pawell32 napisał(a):

    > a to wiem, ale to w końcu ich sprzęt i oni nad tym panują.
    > ale szkoda, że nie dają taich możliwości

    Ale jest pewna różnica między dawaniem możliwości które by trzeba zrobić a
    zabieraniem gotowych i istniejących.

  • 20. Data: 2012-09-16 14:12:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Ale jest pewna różnica między dawaniem możliwości które by trzeba zrobić a
    > zabieraniem gotowych i istniejących.

    Waldek, kto jak kto, ale Ty powinieneś z własnego doświadczenia wiedzieć,
    że danie zbyt dużych możliwości, to założenie sobie pętli na szyję.
    "Przecież miało odtwarzać z internetu. Co? Trzeba podpiąć łącze? Nie, nie
    mam. To dlaczego nie podpięliście, przecież to wasze urządzenie?". -
    Autentyk z hotline'u.