  • 1. Data: 2009-04-23 09:16:03
    Temat: Kontrolka poziomu oleju w R1
    Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl>

    Witam !
    Mam taki problem . Kiedy odpale zimne moto , i osiagnie ono temp ok 50
    stopni zaczyna sie swiecic kontrolka poziomu oleju . Kiedy wylacze silnik i
    odczekam minutke kontrolka gasnie i moge latac dalej .Nie zapali sie ona
    juz wiecej , chyba ze zrobie jakas dluzsza przerwe i moto ostygnie . Wtedy
    sytuacja znowu sie powtarza . Poziom oleju oczywiscie jest OK .
    Macie jakies wizje , gdzie szukac przyczyny powstania problemu ?

    Pozdrawiam :

    MAKARENA UĆ
    CZERWONE R ONE

    Kobiety, żeby się nie znudzić mężczyznom, zmieniają ubrania.
    Mężczyźni, żeby się nie znudzić kobietom, zmieniają kobiety.

  • 2. Data: 2009-04-23 09:45:46
    Temat: Re: Kontrolka poziomu oleju w R1
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    Użytkownik "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacja znowu sie powtarza . Poziom oleju oczywiscie jest OK .
    > Macie jakies wizje , gdzie szukac przyczyny powstania problemu ?

    moj kumpel miał podobnie - też w R1.
    okazało się, że cała góra silnika do roboty. Zaczęło się chyba od lejących
    uszczelniaczy zaworowych, a skończyło na dolewkach 1,5L/1000km ...
    no i coś się głowica od złego obiegu oleju i chłodzenia odkształciła - lekka
    masakra i kupe czasu w serwisie juz stoi :(

  • 3. Data: 2009-04-23 09:47:09
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

> [...]
    > sytuacja znowu sie powtarza . Poziom oleju oczywiscie jest OK .
    > Macie jakies wizje , gdzie szukac przyczyny powstania problemu ?

    zapomniałem dopisać wyżej.
    -zacznij szukac od najprostszych rzeczy - czujnik (może się zrypał), może
    coś z kompem (błędów nałapał), jakieś luźne kabelki itd - ale nie ignoruj
    tego bo mały problem może się skończyć j/w.

  • 4. Data: 2009-04-23 14:15:11
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    metalbeast pisze:

> [...]
    > no i coś się głowica od złego obiegu oleju i chłodzenia odkształciła -
    > lekka masakra i kupe czasu w serwisie juz stoi :(

    Od razu straszysz najgorszym...
    Po prostu czas na zmiane oleju - w Fazerze pow 5 kkm przelatane na oleum
    przy rozgrzewaniu sie oleju zapalala sie kontrolka - przejezdzalem z 5
    km i gasla...

    Okazuje sie ze oprocz ilosci wazna jest tez lepkosc.
    Mialem zalane Motulem 5100
    po wymianie oleju - cisza... (mobil 4t - ale na nim raptem ze 100 km
    zrobilem :)

    Acha - na 1000 pobor ok 0,1 wiec w normie :)

    Norbi

  • 5. Data: 2009-04-23 19:18:25
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    > Okazuje sie ze oprocz ilosci wazna jest tez lepkosc.
    > Mialem zalane Motulem 5100
    > po wymianie oleju - cisza... (mobil 4t - ale na nim raptem ze 100 km
    > zrobilem :)

    w moim Gs500 mam też motul i kontrolka gaśnie chwilę po odpaleniu i pali się
    chwilę po zgaszeniu.

    > Acha - na 1000 pobor ok 0,1 wiec w normie :)

    u mnie jakieś 0,4 na 1000 :) czyli dla gsa też w normie.
    Ale jednak nie wiem czy to takie normalne,że podczas jazdy się świeci...
    Kontrolka oznacza brak ciśnienia - jaki by nie był (czy to za rzadki olej
    czy coś innego) nie wróży to dobrze. Ja bym nad tym obojętnie nie przeszedł,
    ale każdy robi jak uważa

  • 6. Data: 2009-04-23 19:59:25
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    metalbeast pisze:

> [...]
    > Kontrolka oznacza brak ciśnienia - jaki by nie był (czy to za rzadki
    > olej czy coś innego) nie wróży to dobrze. Ja bym nad tym obojętnie nie

    Bzdury Wasc gadasz...
    W Yamasze nie ma czujnika cisnienia oleju tylko czujnik poziomu oleju
    dlatego zaswiecenie sie kontrolki oznacza sprawdz olej a nie jak
    u innych producentow - szukaj nowego silnika... :)

    Norbi

  • 7. Data: 2009-04-24 11:27:04
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    -=MAKARENA=- wrote:
> [...]
    > moto ostygnie . Wtedy sytuacja znowu sie powtarza . Poziom oleju
    > oczywiscie jest OK . Macie jakies wizje , gdzie szukac przyczyny powstania

    Z moich doswiadczeń wynika ze warto dolać te 100ml
    Poziom nie zmiania sie, a czujnik czuje sie spelniony. :)

    --
    Wyscigowa licencja A
    Złoty Felkowski Braincap '06

  • 8. Data: 2009-04-27 16:23:33
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    Użytkownik "Norbi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dlatego zaswiecenie sie kontrolki oznacza sprawdz olej a nie jak
    > u innych producentow - szukaj nowego silnika... :)

    aaa, no to chyba że tak - wtedy to ma sens. Ja bym nie chciał swojej
    kontrolki zobaczyć w czasie jazdy :D
    A szczególnie jak by silnik szedł na wysokich obrotach ;O

  • 9. Data: 2009-04-29 10:23:00
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    metalbeast pisze:

    > aaa, no to chyba że tak - wtedy to ma sens. Ja bym nie chciał swojej
    > kontrolki zobaczyć w czasie jazdy :D
    > A szczególnie jak by silnik szedł na wysokich obrotach ;O

    Ja swoja swego czasu widzialem, przez ulamek sekundy, potem byl juz
    tylko halas...

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 10. Data: 2009-04-29 12:39:01
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    Piotr May pisze:

    > Ja swoja swego czasu widzialem, przez ulamek sekundy, potem byl juz
    > tylko halas...

    Zapomniales dodac ze to Kawasuki bylo... :)
    w R1 tak zle nie bedziecie mieli... :D

    Norbi
    BLACK XX'03