  • Data: 2021-11-02 15:06:47
    Temat: Konusowy gwint
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Oś z przedniej piasty rowerowej ma niby gwint M10x1.
    Nagwintowałem pręt fi 10 mm taką narzynką i nie można nakręcić konusów,
    ani nakrętek, tych oryginalnych od piasty.

    Skok gwintu jest mniejszy na 50 mm o pół zwoju. Tylko nie pamiętam w
    którą stronę.

    Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm.
    Cóż to za gwint na tej osi?

    Ślusarz doradził, aby przeciąć narzynkę. Nawet nie wiedziałem, że są
    takowe do kupienia.
    I tak z ciekawości poszukałem, aby dowiedzieć się w jakim zakresie można
    to regulować.
    https://www.otelo.pl/narzynki-przeciete-gwintu-prawe
    go-szlifowane-hss-metryczne-nfe-74001/vadium-1500113
    3/SF-ID-00040704/ref-4822.html

    Ale się nie dowiedziałem.
    "tolerancja średnicy roboczej 6 mm." Co to jest? Błąd, a może +/- 0,3 mm?

    Robert