  • 41. Data: 2021-05-17 11:06:26
    Temat: Re: Kryptowaluty
    Od: pioruns <w...@w...com>

    ?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 42. Data: 2021-05-17 12:06:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Z mojego obrzydzenia spekulacją wysnułeś wniosek że się nie znam bo
    gdybym kupił BTC to bym się "ZNAŁ"?

    A w której podstawówce dziś tak uczą? ;-)

  • 43. Data: 2021-05-17 12:11:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Gdybym kupił koparkę to dziś byłbym trochę na plusie oczywiście
    zakładając bieżące sprzedawanie urobku.
    Ale kilka stówek miesięcznie to mało aby się z tym szarpać przy etacie i
    rodzinie.
    Mój zarobek PEWNY
    Zarobek spekulanta ILUZORYCZNY ;-)

    To tak w kwestii ROZSĄDKU.

  • 44. Data: 2021-05-17 14:33:43
    Od: Kviat

    W dniu 15.05.2021 o 20:46, pioruns pisze:

    > Tak, ja sam na przyklad. Po co mam sprzedawac ze strachu, bo Elon Musk
    > cos tam pierdzieli? Nie interesuje mnie jego opinia. Hodluje sobie
    > bitcoiny od wielu lat. Kto sprzedaje bo chce pokonac rynek i "odkupic"
    > taniej, albo sprzedaje bo "spada", to zostanie ogolony. Problem jest
    > miedzy krzeslem a komputerem. :-)

    Dokładnie. Nie bawię się w bitcoiny, ale ten sam mechanizm działa też na
    GPW.
    Ludzie wydają całe oszczędności na akcje, wszystkie bieżące dochody,
    godzinami ślęczą nad wykresami i podniecają się wahaniami kursów myśląc,
    że w miesiąc zarobią fortunę na spekulacjach, a po miesiącu czy dwóch
    wielkie zdziwienie, że jednak wtopili - a przecież taki ładny wykres
    był. Przy byle spadku w panice sprzedają ze stratą, ładują całą kasę w
    spółki z dużymi wahaniami kursów (jaki łatwy zarobek, idealny na day
    trading - coś tam wyczytali na blogu jakiegoś Janusza - w miesiąc będę
    bogaczem!), ale z zerową płynnością i są zdziwieni, że przy spadku nikt
    tego nie chce kupić i zostają ze śmieciowym papierem w portfelu licząc
    na cud...
    Albo muszą sprzedać ze stratą teraz natychmist, bo akurat pralka się
    zepsuła i trzeba kupić nową, a wszystkie oszczędności w akcjach.
    A potem ludzie płaczą, że giełda to gorzej niż loteria, że zarabiają
    tylko ci przy korycie, że to oszustwo, że wszystko ustawione dla tych co
    mają zarobić itp. spiskowe bzdury.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 45. Data: 2021-05-17 15:27:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2021 o 14:33, Kviat pisze:

    > Dokładnie. Nie bawię się w bitcoiny, ale ten sam mechanizm działa też na
    > GPW.
    Gdyby zarabianie w ten sposób było tak proste, jak to opisywane jest, to
    by wszyscy zostali milionerami. A to bzdura. Żeby ktoś te miliony mógł
    zarobić, to niestety ktoś je musi stracić. Cudów nie ma. Po prostu na
    takich rzeczach trzeba się znać, albo nie brać się za to, bo jedynie
    krzywdę sobie można zrobić.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2021-05-17 16:01:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-17-maja-2021 o 15:27, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > zarobić, to niestety ktoś je musi stracić. Cudów nie ma. Po prostu na
    > takich rzeczach trzeba się znać, albo nie brać się za to, bo jedynie

    Ale przecież tu piszą że można kupić i trzymać. Nie trzeba się znać.
    Potraktować jak ZŁOTO ;-)

  • 47. Data: 2021-05-17 16:52:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 15:27:29 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > zarobić, to niestety ktoś je musi stracić. Cudów nie ma. Po prostu na
    > takich rzeczach trzeba się znać, albo nie brać się za to, bo jedynie

    Jest jedna mala roznica.
    Za akcjami stoi jakas spolka, ktora cos robi, zarabia, wypracowuje
    zysk i moze dac wszystkim zarobic ... no chyba, ze akurat wyjdzie jej
    strata a nie zysk :-(

    Reszta spekulacji to niestety gra o zerowej, czy nawet ujemnej sumie -
    zeby ktos zarobil, ktos musi stracic.

    No chyba, ze taki bitcoin, ktory zawsze bedzie drozal :-)

    J.

  • 48. Data: 2021-05-17 17:42:08
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 17/05/2021 13:33, Kviat wrote:

    > Dokładnie. Nie bawię się w bitcoiny, ale ten sam mechanizm działa też na
    > GPW.

    Otoz to. Na gieldzie tez inwestuje, ale nie kupuje juz pojednyczych
    spolek, nie bawie sie w trading. Trzymam sobie index fund calego swiata,
    FTSE All-World. Nic nie trzeba robic, tylko kupic i trzymac.

    Ludzie, tacy jak _Master_, nie odrozniaja inwestycji od spekulacji.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 49. Data: 2021-05-17 17:42:24
    Od: pioruns <w...@w...com>

    https://i.imgur.com/8rh7XR2.jpg

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 50. Data: 2021-05-17 17:51:30
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 17/05/2021 14:27, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zarobić, to niestety ktoś je musi stracić. Cudów nie ma. Po prostu na
    > takich rzeczach trzeba się znać, albo nie brać się za to, bo jedynie

    Wystarczy miec cierpliwosc i inwestowac dlugoterminowo. Jesli chodzi o
    gielde, to inwestuj tam, gdzie swiatowe fundusze emerytalne inwestuja.
    Jak ktos sie bawi w codzienne tradowanie CD Projektow, Bitcoinow, zlota
    czy Forex, to straci. Bitcoin tutaj nie jest jakims wyjatkiem - to po
    prostu jedna z wielu dostepnych inwestycji. Kazda inwestycja wiaze sie z
    ryzykiem utraty srodkow, tyle ze w tym przypadku risk-to-reward-ratio
    Bitcoina bylo do tej pory lepsze niz inne. Jesli ktos chce spekulowac, a
    nie inwestowac, to moze stracic praktycznie na wszystkim.

    --
    pozdrawiam, pioruns