  • 31. Data: 2021-05-16 19:37:40
    Temat: Re: Kryptowaluty
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 16/05/2021 14:09, _Master_ wrote:
    > A masz rodzinę, hipotekę, psa...
    >
    > Dorośli ludzie nie grają w kasynie ;-)

    Kupowanie Bitcoinow na lata, tak samo jak zlota czy innych aktywow, to
    inwestycja, nie spekulacja. Nikt Ci nie kaze wchodzic na maksa i
    handlowac tym co chwile czy kopac koparkami. Kup sobie to tak, jakbys
    kupil zlote monety czy stare znaczki pocztowe, czy inne wartosciowe
    aktywa (tylko przyklad) dla wnukow. Kup i schowaj. Gdybys tak zrobil, to
    kazde blahe 100zl wydane na Bitcoina lata temu, zamienia sie wtedy na
    przestrzeni lat w wiele tysiecy. I oczywiscie gdyby projekt sie nie
    powiodl, to tracisz 100zl a nie hipoteke, rodzine i psa ;-)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 32. Data: 2021-05-16 19:47:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jest pewna różnica.

    Kurs BTC może w każdej chwili na rozkaz właścicieli spaść DO ZERA.
    A może nawet przez błąd albo specjalnie szlag trafić informatyczną "wartość"

    Spekulacja tylko 10 razy szybsza (zmiana kursu) towarem który ma dużo
    dużo dużo mniejszą wiarygodność NIŻ ZŁOTO

  • 33. Data: 2021-05-16 20:02:33
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 16/05/2021 18:47, _Master_ wrote:
> [...]
    >
    > Spekulacja tylko 10 razy szybsza (zmiana kursu) towarem który ma dużo
    > dużo dużo mniejszą wiarygodność NIŻ ZŁOTO

    Bitcoin nie ma wlascicieli. Jest to zdecentralizowany system.
    Nikt nie kwestionuje wiarygodnosci zlota.

    Dlatego kupujesz Bitcoina na dluzsza mete (tak jak zloto) i nie
    spekulujesz (zostawiasz to spekulantom), tylko chowasz do sejfu (tak jak
    zloto). Wyciagasz dopiero, jak np. osiagniesz oczekiwany zysk (np.
    kilkaset procent jak to w przypadku Bitcoina, zloto trzyma sie inflacji
    zazwyczaj lub lekko ja pokonuje). Oczywiscie, ze moze spasc do zera.
    Tracisz wtedy te swoje przykladowe 100zl. Dlatego sie to nazywa
    inwestycja. Roznica z z nie-zainwestowaniem w ogole polega na tym, ze
    mozesz stracic maksymalnie 100zl, a zarobic wielokrotnie wiecej. I to
    mialo miejsce wlasnie na przestrzeni ostatnich 10 lat - kto zaryzykowal
    i zainwestowal te swoje 100zl w Bitcoina, to dzisiaj wyciaga 1000, 10k
    czy ile tam (zalezy oczywiscie po ilu kupil) :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 34. Data: 2021-05-16 20:59:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Daj już spokój. Kupuj sobie co chcesz. Memy sremy pieskoiny.

    Tylko nie wciskaj ludziom że to to samo co kupowanie złota.

    To czytają kobiety na poziomie Animki.

    Będziesz miał je na sumieniu ;-)

  • 35. Data: 2021-05-16 21:48:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ogarnij się, już niedziela wieczór, jutro do fabryki.

    -----

  • 36. Data: 2021-05-16 22:07:55
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 16.05.2021 19:47, _Master_ wrote:
    > Jest pewna różnica.
    >
    > Kurs BTC może w każdej chwili na rozkaz właścicieli spaść DO ZERA.
    > A może nawet przez błąd albo specjalnie szlag trafić informatyczną
    > "wartość"

    Czekaj... prawie kupiłeś koparkę będąc kompletnym ignorantem i nie
    rozumiejąc jak to działa? Gratuluję rozsądku i optymizmu. A może po
    prostu chciwości.

    --
    pzdr
    Roman

  • 37. Data: 2021-05-16 22:11:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lub prądu "za darmo".

    -----

  • 38. Data: 2021-05-16 22:14:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    I znowu trzeba tłumaczyć. Kopać kryptowaluty można. Można kupować sprzęt
    i zużywać prąd. Oczywiście trzeba zapłacić PODATEK od zysków z tej
    "działalności"

    Ci panowie brali pieniądze od ludzi za wynajęcie swojego sprzętu w celu
    kopania na rachunek i ryzyko "klienta"
    Taki model biznesowy.

    A zarzut jest za to że brali pieniądze i nic więcej czyli szukaj wiatru
    w polu...

    Animko! Czy to zrozumiałaś?

  • 39. Data: 2021-05-17 10:24:46
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 16/05/2021 19:59, _Master_ wrote:
    > Daj już spokój. Kupuj sobie co chcesz. Memy sremy pieskoiny.
    >
    > Tylko nie wciskaj ludziom że to to samo co kupowanie złota.
    >
    > To czytają kobiety na poziomie Animki.
    >
    > Będziesz miał je na sumieniu ;-)

    A myslalem, ze rozmawiam z inteligentnym czlowiekiem. Co za rozczarowanie.

    --
    pozdrawiam, pioruns

  • 40. Data: 2021-05-17 10:47:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 May 2021 09:24:46 +0100, pioruns napisał(a):

    > Co za rozczarowanie.

    Trochę późno się zorientowałeś :)
    --
    Jacek