  • 1. Data: 2021-07-21 08:39:49
    Temat: Niestandardowa obudowa
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu udało mi się kupić kilka płytek oraz backplane do
    komputerka Micro 8088. Jest to współczesny klon IBM XT, z kilkoma
    udogodnieniami (m.in. obsługą klawiatury PS/2, zamiast antycznej XT).

    https://youtu.be/XE_ZCw3a38c
    https://www.andavno.com/?p=248

    Jak widać na złączonym filmie i obrazkach, praktycznie cały komputer
    mieści się na kartach wpinanych w backplane, który nie posiada prawie
    wcale logiki - jedynie rozprowadza sygnały i zasilanie po złączach ISA.

    Chciałbym to zamontować w jakiejś w miarę nowoczesnej obudowie, żeby
    uzyskać coś w rodzaju "reverse sleepera". Potrzebna będzie jednak
    obudowa wyposażona w siedem slotów rozszerzeń. Niestety zastosowanie
    standardowej obudowy ATX będzie oznaczało spore marnotrawstwo miejsca,
    bo przestrzeń z reguły zajmowana przez procesor i zintegrowane porty
    pozostanie pusta.

    Może więc udałoby się znaleźć coś bardziej dopasowanego wśród obudów
    projektowanych z myślą o komputerach przemysłowych?

    Jeśli natomiast już postawię na standardową obudowę ATX, to może
    moglibyście polecić jakiś model, który łączyłby:
    - Siedem miejsc na sloty rozszerzeń
    - Relatywnie niską cenę
    - Nowoczesny wygląd (nie ma to być żadna gamingowa obudowa z mnóstwem
    diod RGB, "biurowy" design jest również w pełni akceptowalny, bo prostu
    niech nie wygląda jak coś sprzed 20 lat)
    - Względnie kompaktowe rozmiary

    I jeszcze jedno: ponieważ nie będę wykorzystywał otworu na zintegrowane
    porty, dałoby się gdzieś dostać blaszaną maskownicę pozbawioną otworów?

  • 2. Data: 2021-07-21 12:02:55
    Temat: Re: Niestandardowa obudowa
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 21/07/2021 07:39, Atlantis wrote:
    > Jakiś czas temu udało mi się kupić kilka płytek oraz backplane do
    > komputerka Micro 8088. Jest to współczesny klon IBM XT, z kilkoma
    > udogodnieniami (m.in. obsługą klawiatury PS/2, zamiast antycznej XT).

    Milej zabawy z tym sprzetem :)
    > I jeszcze jedno: ponieważ nie będę wykorzystywał otworu na zintegrowane
    > porty, dałoby się gdzieś dostać blaszaną maskownicę pozbawioną otworów?

    Oto chodzi?
    https://www.ebay.pl/itm/142654561144

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-07-21 12:42:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-21, pioruns <w...@w...com> wrote:

    > Milej zabawy z tym sprzetem :)
    >
    > Oto chodzi?
    > https://www.ebay.pl/itm/142654561144

    Tu na allegro:
    https://allegro.pl/oferta/uniwersalna-maskownica-por
    tow-zaslepka-wejsc-wyjsc-9458180915

    Drogie cholerstwo prawdę mówiąc.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-07-21 13:10:49
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 21.07.2021 08:39, Atlantis wrote:

> [...]
    >
    > Może więc udałoby się znaleźć coś bardziej dopasowanego wśród obudów
    > projektowanych z myślą o komputerach przemysłowych?

    Są obudowy przewidziane do montażu dwóch płyt głównych.

    --
    pzdr
    Roman

  • 5. Data: 2021-07-21 14:24:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-21, Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Może więc udałoby się znaleźć coś bardziej dopasowanego wśród obudów
    > projektowanych z myślą o komputerach przemysłowych?

    Wiem, że to zabrzmi trochę dziwnie, ale najprościej taką obudowę zrobić
    samemu z drewna, lub jeśli masz w miarę porządny warsztat z jakiś płyt
    typu PCW, PC, PMMA (5-10mm). A jak nie masz, zamów u kogoś przycięte
    płyty. Jak się zaczniesz nad tym zastanawiać to zobaczysz, że potrzeba
    prostej, jednokomorowej konstrukcji (zasilacz może stabilizować komorę)
    z małą szyną stabilizującą śledzie, maskownica z przodu i z tyłu (cienka
    płyta z ww. materiałów) i może to wszystko bardzo porządnie wyglądać.

    Zrobiłem kiedyś obudowę na stadardową płytę ATX, ale z 12ma napędami
    optycznymi i zrobiłem to z półek z Ikei.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-07-21 17:03:09
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 21.07.2021 14:24, Marcin Debowski wrote:
    > Zrobiłem kiedyś obudowę na stadardową płytę ATX, ale z 12ma napędami
    > optycznymi i zrobiłem to z półek z Ikei.

    Czyli jednak zarobkowo piraciłeś CD i DVD... a tak Ci dobrze z oczu
    patrzyło... ;-)

    MSPANC

    --
    pzdr
    Roman

  • 7. Data: 2021-07-22 01:28:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-21, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

    > Czyli jednak zarobkowo piraciłeś CD i DVD... a tak Ci dobrze z oczu
    > patrzyło... ;-)

    Miałem do zarchiwizowanie ca 1200 płyt. Zajechałbym się z jednym-dwoma
    napędami. Przy okazji, taka ciekawostka, o ile kopiowanie równoległe DVD
    szło bardzo sprawnie, to już z dyskami audio nie było praktycznie zysku.
    Jedyna wygoda, że można było włożyć te n-płyt i olać sprawę. Może
    specyfika programiku abcde, którego używałem, ale OIDP próbowałem też
    innych.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-07-22 01:33:12
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-21 o 13:10, Roman Tyczka pisze:

    > Są obudowy przewidziane do montażu dwóch płyt głównych.

    Który z Was to ta romantyczka :-)
    From: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    --
    animka

  • 9. Data: 2021-07-22 21:55:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieści się na kartach wpinanych w backplane, który nie posiada prawie
    > wcale logiki - jedynie rozprowadza sygnały i zasilanie po złączach ISA.

    Poszukujesz prawdopodobnie "Euro Card Case".

    https://www.indiamart.com/spm-electronics/19-inch-ca
    rd-frame.html

    Dużo tego można tanio wyszarpać na złomie, ale u niemców ;). Ten towar
    jest drogi tylko jako nowy. Używany, ląduje na złomie.

    > I jeszcze jedno: ponieważ nie będę wykorzystywał otworu na zintegrowane
    > porty, dałoby się gdzieś dostać blaszaną maskownicę pozbawioną otworów?

    Do wyboru głównie zaślepki aluminiowe.

    Jeśli tylna płyta trzyma prawidłowe wymiary i odstępy miedzy kartami to
    w kompecie są prowadnice, mocowania i gotowe backplates. Jest wokół tego
    spora infrastruktura. Popełniłem kiedyś duzy system na takich kartach (w
    sensie karty mojego projketu) i to jest ustandaryzowane w przemyśle i
    popularne rozwiązanie do "półamatorki".

  • 10. Data: 2021-08-01 11:30:19
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 7/21/21 7:39 AM, Atlantis wrote:

    > Jakiś czas temu udało mi się kupić kilka płytek oraz backplane do
    > komputerka Micro 8088. Jest to współczesny klon IBM XT, z kilkoma
    > udogodnieniami (m.in. obsługą klawiatury PS/2, zamiast antycznej XT).

    [...]

    Podchodząc do tematu z innej perspektywy... musi to być zamknięte?
    Może by to złożyć w ramce podobnej do tych stosowanych w crypto koparkach?
    Albo zaadaptować którąś z test-bench?

    --