  • 11. Data: 2020-01-25 13:26:49
    Temat: Re: Ktos moze to zweryfikowac?
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Nonsens. Nie mieszkam w centrum i co chwilę strefa 30 i tylko na tranzytowych 50
    km/h. To raczej standard w niskiej zabudowie i nie można łączyć tego tylko z centrum
    miasta.

    Być może premier przeoczył fakt że jego odważna deklaracja oznacza wprowadzenie
    strefy 30 w wielu miejscach ale kto nie popełnia błędów niech pierwszy rzuci
    kamieniem ;-)

  • 12. Data: 2020-01-25 13:37:16
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    71 Hainholzweg
    https://maps.app.goo.gl/nDm5mmQrzLVhJ62y7

    50 km/h i zwykłe przejście te którego nie ma :-) kilkaset metrów w dół to samo więc
    cytując klasyka: co wy p..... Hipolicie ?

  • 13. Data: 2020-01-25 18:24:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2020 13:18:48 +0100, Shrek napisał(a):

    > Generalnie zasada jest tam taka, że wszędzie się łazi jak chce. Skutkiem
    > czego ani pieszy nie jest zaskoczony tym że po jezdni poruszają się
    > samochody, ani kierowcy tym, że na jezdni pojawiają się inne obiekty niż
    > pojazdy i to w każdym praktycznie miejscu (sprawdzić czy nie A, S, lub
    > jakaś dobrze izolowana od reszty infry droga). I to jest moim zdaniem
    > dobre podejście.

    Tylko efekt taki, ze pieszy przed zejsciem z chodnika musi sie dobrze
    rozejrzec.

    To moze nasze przejscia sa jeszcze lepsze ?
    Tylko przestac wmawiac pieszym, ze maja pierwszenstwo :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-01-25 18:25:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2020 13:15:45 +0100, Shrek napisał(a):

    > Połowiczna prawda. Na głównych są (ze światłami, tak samo często jak u
    > nas)

    Ale wtedy nie ma zebry.

    J.

  • 15. Data: 2020-01-25 18:38:55
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Przestać wmawiać ?

    Buhahaha to jak zawracanie rzeki kijem a następne generacje są jeszcze gorsze ;-)

    https://www.welt.de/kmpkt/article190343755/Tel-Aviv-
    fuehrt-Ampeln-am-Boden-fuer-Smombies-ein.html

    To epidemia i jest nie do powstrzymania. Politycy dopilnują aby samochody same przed
    nimi hamowały i ciesz się jeśli będziesz mógł chociaż klaksonu użyć ;-)

  • 16. Data: 2020-01-25 19:55:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2020 04:37:16 -0800 (PST), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):

    > 71 Hainholzweg
    > https://maps.app.goo.gl/nDm5mmQrzLVhJ62y7
    >
    > 50 km/h i zwykłe przejście te którego nie ma :-) kilkaset metrów w dół to samo więc
    cytując klasyka: co wy p..... Hipolicie ?

    https://goo.gl/maps/eF2A3pWSqtwttLxf7

    Schulweg 300m.
    Jak to rozumiec - przejscie za 300m, czy tu przez 300m dzieci ida
    chodnikiem ?

    Poza tym zobacz - na prawo domki, na lewo bloki, a przejsce tylko
    jedno. Przystanek autobusu co kawalek, a przejscia dla pasazerow nie
    ma.
    Po prostu - przechodza jak chca. Ale musza uwazac.

    Za to ... wszystkie dochodzace uliczki maja przejazd dla rowerow.
    Ale ... one sa podporzadkowane a DDR jest przy glownej ulicy, wiec
    naturalnie to wychodzi.

    J.

  • 17. Data: 2020-01-25 23:19:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2020 o 18:24, J.F. pisze:

    > Tylko efekt taki, ze pieszy przed zejsciem z chodnika musi sie dobrze
    > rozejrzec.

    TAk naprawdę kluczowe nie jest co musi pieszy. Tulko czego spodziewa się
    kierownik. Co widać w statystykach.

    > To moze nasze przejscia sa jeszcze lepsze ?

    Nie są. Nasze przejścia nie są dla pieszych. Są dla kierowców żeby um
    sie pieszy nie szwędali poza przejściami.

    > Tylko przestac wmawiac pieszym, ze maja pierwszenstwo :-)

    Albo mają albo nie mają.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-01-26 00:08:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2020 23:19:06 +0100, Shrek napisał(a):

    > TAk naprawdę kluczowe nie jest co musi pieszy. Tulko czego spodziewa się
    > kierownik. Co widać w statystykach.

    No nie wiem.
    Bo czego sie spodziewa kierownik u nas to widac - ze pieszy nie bedzie
    mu sie pałętał, nawet na przejsciu :-)

    > Nie są. Nasze przejścia nie są dla pieszych. Są dla kierowców żeby um
    > sie pieszy nie szwędali poza przejściami.

    I dlatego lepsze - bo jednak sa :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-01-26 08:26:13
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2020 04:04:01 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

    > To akurat prawda. Po prostu jak coś ma dwa pasy, to stawiają przejścia
    > ze światłami (BTW - u nas OIDP też jest takie _zalecenie_). Z pobieżnej
    > obserwacji street view wynika, że po prostu co skrzyżowanie mają
    > przejście ze światłami. Przy czym zwyczajowo wolno łazić wszędzie i na
    > czerwonym i nikt z tym nie ma problemu - ani kierowcy ani polizei. Nawet
    > tworzy się infrastrukturalnie takie "dzikie" przejścia bez przejść
    > https://www.google.com/maps/@52.5326636,13.4205194,3
    a,75y,40.47h,86.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbHAsXVG1nkQ4
    mTVdkBPqEw!2e0!7i13312!8i6656

    > Co do reszty się nie wypowiem, bo po prostu nie obejrzałem filmu.

    Obejrz. Dlugi nie jest i sporo mozna kursorem w prawo przewinac.

    Moim zdaniem to wazny aspekt porownan jakie sie tu czyni w czasie dyskusji o
    pieszych, wypadkach i ogolnie naszej kulturze jazdy.

  • 20. Data: 2020-01-26 08:29:38
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2020 05:53:44 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:

    > GSV jest tylko z kilku niemieckich miast i stare - potem jakos doszli
    > do wniosku, ze to zabronione.

    Dlatego podytuje bo wiem ze GSV to w kratke mozna zinterpretowac.

    > Ale tych kilka nam wystarczy. Norymberga, Frankfurt, Monachium,
    > Brema, Hamburg, Hanover, itd. Berlin, Lipsk, Drezno.
    >
    > Zobacz np Breme
    > https://goo.gl/maps/ShwfWve8RtK5eSSb6
    >
    > Sobie przejedz okolice i policz przejscia z zebrami.
    > Maja tez inne przejscia, bez zebr ... ale zobacz czy nie maja swiatel.

    Obejrze. Troche malo czasu mam ostatnio.

> [...]
    > -trudno to zobaczyc, bo zebr malo,
    > -skoro malo, to tez trudno sie pieszym przyzwyczaic :-)
    >
    > A tu masz swiatla na przycisk po niemiecku

    A ten to widzialem. Chyba nawet komus wklejalem.