  • 11. Data: 2011-09-13 21:17:00
    Temat: Re: Kupno starego wozu bez dowodu rej ?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 21:12, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Akurat to się da, więc nie wiem po co namawiasz do przestępstwa.
    > To też jest karalne.

    Rozróżniasz namawianie do czegoś a sugestie?
    Owszem wszystko się da tylko kiedy, gdzie, za ile i dlaczego tak drogo... ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 12. Data: 2011-09-13 21:17:35
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

> [...]
    > WK może się czepiać że auto w terminie nie zostało przerejestrowane. Chyba
    > że żona żyje a nastąpił rozwód bez podziału majątku...

    Dopiero można sobie "narobić bigosu".
    Nieważne czy poniżej 1 tys. czy powyżej, ale obowiązek zgłoszenia do US w
    przeciągu 14 dni od zawarcia umowy jest i tego przeskoczyć się nie da. Jak
    US się dowie teraz o kolejnym zbyciu to napewno wezwią gościa na dywanik, a
    jak sie doszukają fałszerswa to sprawa zakończy się w sądzie i sporą
    grzywną.

    Jeżeli kobitka nie żyje to gość musi wystąpić o spadek i wtedy może zbyć to
    auto.

  • 13. Data: 2011-09-13 21:18:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rozróżniasz namawianie do czegoś a sugestie?

    Nie bardzo.
    Ty też lepiej nie rób sobie nadziei że ktoś rozróżni.

    > Owszem wszystko się da tylko kiedy, gdzie, za ile i dlaczego tak drogo...
    > ;)

    A kto powiedział że drogo?
    Bo nie za darmo?

  • 14. Data: 2011-09-13 21:29:52
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak więc pozostaje jedynie mądrze kombinować...

    Wydali za nim list gończy na EU? Poważnie pytam :) W ogóle to skrobnij ze
    dwa zdania jak sprawa się zakończyła bo teraz skojarzyłem sytuację, ale
    przypominam sobie żebyś dopisał epilog.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 15. Data: 2011-09-13 21:34:18
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Iksinski" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie musze sie dopytac dokladnie, czy byl wpisany do dowodu, czy
    > poprostu samochod u niego zostal. Bo to jednak nieciekawie wyglada.

    Nawet jak był wpisany do dowodu, to tak naprawdę niewiele zmienia. Być może
    w dowodzie go nie ma, ale jest współwłaścicielem (wspólnota majątkowa).
    Sprzedaż auta nie wchodzi w zakres zwykłego zarządu i na sprzedaż jest
    wymagana zgoda współwłaścicieli.
    Jeżeli ten człowiek jest współwłaścicielem, to może Ci najwyżej sprzedać
    swój udział, ale to Ciebie chyba nie zadowoli. ;-)
    Jeżeli z tą byłą żoną nie ma kontaktu to w zasadzie pozostaje sąd, który
    powinien ustalić właściciela (np. żona zostawiła samochód mężowi).

    Uważałbym na Twoim miejscu na upoważnienia wystawione przez żonę, które mogą
    się nagle "odnaleźć". Może na podstawie numeru rejestracyjnego mógłbyś we
    właściwym urzędzie wybadać kto jest właścicielem w dokumentach? Chociaż to
    też mało pewne, bo może się nagle odnaleźć jakaś niezarejestrowana umowa,
    albo wyrok sądowy (np. po podziale majątku).

    Generalnie sprawa śmierdząca. Jeśli facet rozstał się byłą w konflikcie, to
    znając życie, kiedy ona się dowie o sprzedaży samochodu, zapragnie go
    odzyskać. Wtedy Ty będziesz miał problem.

    Z tego co mi wiadomo, kobieta zyje gdzies na emigracji i ja g obchodzi ten
    samochod.
    Ale bede drazyc ten temat bo mam chec na ten samochod zeby go do zycia
    przywrocic.

    PZDr
    Adam

  • 16. Data: 2011-09-13 21:49:06
    Temat: OT Re: Kupno starego wozu bez dowodu rej ?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 21:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
> [...]
    > ze dwa zdania jak sprawa się zakończyła bo teraz skojarzyłem sytuację,
    > ale przypominam sobie żebyś dopisał epilog.

    Obeszło się bez listu, koleś po kilku wymówkach i kolejnych miesiącach
    zbywania w końcu stawił się dobrowolnie, może dotarło do niego, że skoro
    jest zawodowym kierowcą i w przypadku gdy będzie nad nim wisieć list
    gończy dostanie bransoletki na granicy i nie będzie już wymówek.

    Wyrok był z góry wiadomy ale wszystko oczywiście musiało nabrać mocy
    urzędowej, i w sumie zapłacić za to, że sprawa ciągnęła się półtora
    roku, musiałem ja...

    Najlepsze było to, że koleś zeznał, "ja dumał szto on uspieje
    zatarmozić" czyli myślałem że on zdąży zahamować...

    Dla przypomnienia sytuacja wyglądała tak że wyprzedzałem ciąg tirów i
    jeden z nich rozpoczął wyprzedzanie gdy byłem praktycznie obok niego...
    Jak widać można kogoś o mały włos zabić po czym dostać 300zł grzywny i
    kosztami postępowania obciążyć skarb państwa. ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 17. Data: 2011-09-13 21:59:15
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-09-13 21:17, janko walski pisze:
    > Nieważne czy poniżej 1 tys. czy powyżej, ale obowiązek zgłoszenia do US
    > w przeciągu 14 dni od zawarcia umowy jest
    Moim skromnym zdaniem nie jest bo poniżej tysiaca peelneow nie płaci sie
    PPC wiec co USkarbowemu do tego?

  • 18. Data: 2011-09-13 22:17:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-13 19:54, Adam Szewczak pisze:

    > No i... kurde da sie to znowu zarejestrowac ? Pojazd ma tablice stare
    > bardzo stare czarne. Jego wiek jak i w sumie stan kwalifikuje to zeby
    > postarac sie nawet o zolte tablice. Ow czlowiek ma jakies papiery jak
    > ten samochod sprawadzal, jakas fahrkarte i cos tam jeszcze.

    Jeżeli chodzi o temat - nie ma problemu żeby zarejestrować samochód bez
    dokumentów.
    Po prostu na umowie możesz napisać że dokumentów nie ma bo np. zginęły i
    nie ma większego problemu żeby samochód zarejestrować.

    Natomiast tak jak koledzy pisali - Twój problem to nie brak dokumentów,
    a nieustalony stan właścicielski.
    Bo podpisać umowę to nie problem, kwestia tylko czy faktycznie kupujesz
    od jedynego właściciela, bo jak nie, to może się okazać że są jeszcze
    jacyś właściciele.

  • 19. Data: 2011-09-13 22:38:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co mi wiadomo, kobieta zyje gdzies na emigracji i ja g obchodzi ten
    > samochod.

    To nie ma bata, musisz ją znaleźć i umowę z nią spisać, tego nie
    przeskoczysz.
    No chyba że np. przyśle umowę darowizny na kogoś.

  • 20. Data: 2011-09-13 23:19:20
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-09-13 22:38, Cavallino pisze:
> [...]
    > przeskoczysz.
    > No chyba że np. przyśle umowę darowizny na kogoś.
    ew. upoważnienie dla męża (byłego?) do wyrobienia duplikatu DR i oraz
    sprzedaży pojazdu kol. MHM za cenę...
    i ważne aby umowie k/s był zaznaczony brak ważnego OC!

    --
    Wojciech Smagowicz