  • 1. Data: 2009-09-17 08:48:55
    Temat: Kupowate radyjko. Nakładają się stacje na siebie.
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    Mam badziewne radyjko firmy FIRST (taki kaseciak z radiem za 60zł).
    Od jakiegoś czasu na połowie zakresu w tle słyszę radio eska. Raz słyszę je
    ciszej, raz głośniej, zależy od częstotliwości. W każdym razie ustawiam
    zetkę słyszę w tle eskę, ustawiam rmf - to samo ale troszkę ciszej, a np.
    "trójka" jest czysto i bez eski w tle. Dotyczy to raczej stacji których
    sygnał jest słaby.

    Do wywalenia czy jakaś pierdółka? Da się coś ustalić na podstawie takiego
    opisu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-19 06:10:49
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Srututu napisał:

    > Do wywalenia czy jakaś pierdółka? Da się coś ustalić na podstawie
    > takiego opisu?

    Sam sobie Kolega odpowiedział już w temacie postu ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2009-09-19 21:39:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Srututu wrote:
    > Do wywalenia czy jakaś pierdółka?

    Porzadne radio - w koncu Trojke jak sam napisales odbiera ladnie. :)
    Dalbym wiele, by radio u mnie w pracy tak sie zachowywalo.

    mspanc.

    k,

  • 4. Data: 2009-09-22 12:55:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:h91t8d$1g$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Sam sobie Kolega odpowiedział już w temacie postu ;-)

    Ale kiedys dzialalo dobrze i nie kradna :-)

    Pytanie co sie stalo .. otwarli nowy nadajnik eski w poblizu ?

    J.

  • 5. Data: 2009-09-22 14:00:15
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Srututu" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sygnał jest słaby.
    >
    > Do wywalenia czy jakaś pierdółka? Da się coś ustalić na podstawie takiego

    Najwyraźniej silny lokalny nadajnik wchodzi na heterodynę lub wręcz za
    mieszacz robi wzmacniacz w.cz. Wystarczy druga stacja oddalona o ok. 10.7MHz
    (najczystszy przypadek) i już na całej skali słychać obie stacje. Oczywiście
    konstrukcja części w.cz. odbiornika do bani.
    Można próbować poprawić przez ekranowanie głowicy lub samej heterodyny.
    Jeśli głowica jest przestrajana napięciem to można za kilkanaście zł kupić i
    wszczepić głowicę "Gloria" deaktywując układy oryginalne. W pozostałych
    przypadkach to jest IMHO dłubanina dla hobbysty.

    Michał