  • 21. Data: 2009-09-01 05:23:17
    Temat: Re: LG Full HD LCD ...
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:h7hl6i$ac6$1@mx1.internetia.pl...

    > Zapamiętaj sobie na zawsze kolego, to że powyżej 25klatek na sekundę mamy
    > wrażenie względnie ciągłego ruchu nie oznacza ani przez moment że nie
    > zauważamy różnicy w oglądaniu obrazu wyświetlanego ze znacznie wyższymi
    > częstotliwościami.

    Ja mam w plazmie przelaczanie pomiedzy 50 a 100Hz i jak zmieniam to widze
    roznice, ale jakby mi ktos zmienil (a ja bym tego nie widzial) to nie
    zorientowalbym sie, ze mam 50Hz.:-)
    Co ciekawe nie mam tej pozycji w menu jak mam obraz z komputera po HDMI i
    mam 60Hz (dla 50Hz po HDMI moge ustawic 100Hz, dla 60Hz nie wiem czy
    wyswietla 60Hz czy 120Hz). W każdym razie przy 60Hz nie miga mi obraz. :-)

  • 22. Data: 2009-09-01 09:53:28
    Od: Piotr Sowiński <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > oprócz wolnej reakcji matrycy długa poświata lampy który uniemożliwia
    > zastosowanie takich patentów które w kinie stosuje sie od ponad 100 lat
    > czyli migawki dzięki której każda klatka wyświetlana jest 2 lub 3 krotnie
    > czyli dopiero 48 obrazów na sekundę zapewnia obraz prawie bez migotania a
    > 72 klatki dają pełen komfort. Warunkiem tego jest - choć wydaje sie to z
    > pozoru nielogiczne - aby pomiędzy wyświetlanymi klatkami ekran na moment
    > stawał sie czarny czego ekrany LCD z natury nie robią. Właśnie stad bierze
    > się 200Hz w nowych telewizorach np. z podświetleniem LED.

    a wspomniany LG realizuje 200Hz przez czarną klatkę czy przez klatki
    pośrednie jak to robi Sony?
    Nie bardzo idzie się doszukać już takich szczegółów. Chyba, że jest to jakoś
    oznaczone, a nie wiem, to będe wdzięczny za podpowiedź.

    Dzięki

  • 23. Data: 2009-09-01 11:00:57
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

> [...]
    > Nie bardzo idzie się doszukać już takich szczegółów. Chyba, że jest to
    > jakoś oznaczone, a nie wiem, to będe wdzięczny za podpowiedź.

    to tylko czysta dywagacja na temat założeń teoretycznych.
    podobnie było przy podawanych czasach reakcji pikseli.
    osobiście nie widziałem ani jednego udanego tv lg.
    wystarczy popatrzeć w dobrych salonach gdzie jest podłączonych
    kilka różnych.
    stawiałbym na znane marki

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 24. Data: 2009-09-01 23:20:33
    Od: Padre <P...@n...net>

    > a wspomniany LG realizuje 200Hz przez czarną klatkę czy przez klatki
    > pośrednie jak to robi Sony?

    Klatki pośrednie zwiększają płynność czarne zmniejszają migotanie, nie
    podejrzewam żeby nawet u Sony było generowane 175 klatek pośrednich bo
    nie miało by to sensu a zwiększało by drastycznie potrzebna moc
    obliczeniową, cholera ich zna co konkretnie robią w danym modelu dla
    tego tak durnie te funkcje nazywają, te wszystkie engine, motion, true,
    real super i hiper, wszystko żeby wprost nie napisać jak w samochodzie,
    1,8 litra, 180koni i 220km/h i wszystko jasne . Najlepszym sprzętem
    diagnostycznym dla telewizora pozostaje oko przy założeniu że
    sympatyczny sprzedawca podłączy nam kilka różnych źródeł sygnału i zgasi
    w sklepie choć na chwilę cześć światła. Dla tego nigdy nie kupił bym TV
    w wielkim sklepie.

  • 25. Data: 2009-09-01 23:29:42
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ja mam w plazmie przelaczanie pomiedzy 50 a 100Hz i jak zmieniam to
    > widze roznice, ale jakby mi ktos zmienil (a ja bym tego nie widzial) to
    > nie zorientowalbym sie, ze mam 50Hz.:-)

    Mam poważne powody przypuszczać że przełączanie na 50Hz to tak naprawdę
    programowy "pogarszasz" obrazu mający za zadanie upewnić nas w
    słuszności wyboru 100Hz telewizora:) W moim starym Philipsie CRT po
    przełączeniu na 50Hz obraz zaczynał migotać nawet bardziej niż 50Hz
    telewizor a częstotliwości odchylania pozostawały niezmienione :)