  • 1. Data: 2013-04-09 23:15:21
    Temat: Ładowanie akumulatorków niskim prądem
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    Aku HR6 2300 mAh. Zwykle zaleca się prądem będącym 1/10 ładunku
    znamionowego i wtedy t_ład = Q_znam / i_ład * 1,4. Moja miniaturowa
    ładowarka daje prąd 70 mA, czyli dość mało. Jak przy takim prądzie
    wygląda ten współczynnik 1,4?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2013-04-10 09:04:08
    Temat: Re: Ładowanie akumulatorków niskim prądem
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znamionowego i wtedy t_ład = Q_znam / i_ład * 1,4. Moja miniaturowa
    > ładowarka daje prąd 70 mA, czyli dość mało. Jak przy takim prądzie wygląda

    1,4 to współczynnik zamiany prądu wpływającego do akumulatora na zgromadzoną
    w nim energię.
    Powinien on minimalnie się zmniejszać jeżeli prąd ładowania maleje, ale
    zdolność przyjęcia energii przez akumulator przy małych prądach jest większa
    niż przy dużych (akumulator jest lepiej naładowany - jeżeli ładowany jest
    mniejszym prądem)
    Suma sumarum nie zmienia się.

    --
    Desoft