  • 1. Data: 2013-04-08 08:58:07
    Temat: jednak można
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    Umieścić antenę ferrytową na przegubie

    http://archi.inosak.org/imgdb/item3157326395_1.html

    Ja to jako smutna refleksję, mam na warsztacie Fausta i tylko
    matnotrawstwo plastiku widze.

    Włodek

  • 2. Data: 2013-04-12 23:05:51
    Temat: Re: jednak można
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:51626a7e$0$26682$65785112@news.neostrada.pl...
    > Umieścić antenę ferrytową na przegubie
    >
    > http://archi.inosak.org/imgdb/item3157326395_1.html
    >
    > Ja to jako smutna refleksję, mam na warsztacie Fausta i tylko
    > matnotrawstwo plastiku widze.

    Rozwiązanie bardzo wiekowe, choć oprzyjmujące też różne postaci.
    W latach 70 miałem radio Turandot, miało z tyłu wajhę zatytułowaną "antena
    ferrytowa", jej poruszenie przestawiało wewnętrzną antenę o 90 stopni,
    umożliwiając nakierowanie się na sygnał. W różnych radiach to widziałem, a
    tutejsze ze zdjęcia, jest po prostu bardziej eleganckie wizualnie.

  • 3. Data: 2013-04-12 23:54:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

> [...]
    > o 90 stopni, umożliwiając nakierowanie się na sygnał. W różnych
    > radiach to widziałem, a tutejsze ze zdjęcia, jest po prostu bardziej

    Ja się wychowałem przy radiu Juwel, O, właśnie takie ono było:
    http://www.adoos.pl/post/9154095/piekne_antyczne_rad
    io_w_100_sprawne_juwel
    Tam antena ferrytowa zamontowana była w środku na obrotowym maszcie,
    który wyglądał jak radar na statku. Gałka z lewej strony, na wspólnej
    osi z potencjometrem siły głosu, słuzyła do obracania tym masztem.
    Nad gałką w okienku pokazywał się azymut (okienko widać na zdjęciach).

    Jarek

    --
    Dziś prawdziwych Cyganów już nie ma,
    bo czy warto po świecie się tłuc?

  • 4. Data: 2013-04-13 11:44:53
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > osi z potencjometrem siły głosu, słuzyła do obracania tym masztem.
    > Nad gałką w okienku pokazywał się azymut (okienko widać na zdjęciach).

    O to to, o czymś takim wspominam. Widywałem wajhę, gakę jak tutaj, przegub
    jak w tamtym, czasem inny przegub, który można by powiedzieć, jest mieszanką
    tego nowoczesnego, oraz twojego ze zdjęcia - antena mocowana pośrodku, a
    azymut nie wymagał skali, był widoczny z ustawienia anteny. Usiłuję
    uporządkować pamięć, czy nie było rozwiązań z ustawianiem też elewacji...?